Gå til innhold

Anbefal meg et MMO


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan anbefale Darkfall. Men det er ikke et spill for alle.

Det som er viktig med det, er at du kommer inn i et bra gaming community for å få en skikkelig gaming opplevelse fra det. Det er full loot og det støtter kamper som er større enn 100vs100.

 

Men dette er et sandboks spill, så allt er opp til deg selv om det blir en bra spillopplevelse eller ikke. Selv så har jeg spillt de fleste mmoene som er blitt nevnt i denne tråden, og savner ingen av de etter at jeg begynnte å spille Darkfall. Spillte WoW fra begynnelsen til Lich king blei realesa, spillte AoC fra beta og fram til Darkfall ble tingjengelig, også spillt Warhammer i beta og etter realese. Andre jeg har vert borti er Anarchy Online, Everquest 2, Star Wars Galaxies, Project Entropia og et par andre jeg ikke kommer på navnet i farten.

 

Men som sagt, så kan Darkfall vere det ultimatet spillet for deg eller det motsatte. Det er ikke et spill for alle, det er et sandbox spill, så det er opp til deg selv og om det blir bra eller ikke.

Lenke til kommentar
Jeg vil starte med et MMO, for første gang noensinne.

 

Alternativene er:

 

- World of Warcraft

- Lord of the Rings Online

- kaaanskje Warhammer Online

 

Hvilket skal jeg spille?

 

 

Min anbefaling til deg, erfaren MMO'er som jeg er, hold deg langt unna MMO's dersom du lett blir avhengig av ting!

 

Makan til vanedannende spillsjanger skal du lete lenge etter, ikke nok med at det kan gå utover kropp og sjel men ditt sosial liv kan også komme skadelidende ut av en MMO syklus.

 

Vil sammenligne MMO's med det å begynne å røyke, det er lett og bli hekta og vanskelig å slutte. Og dersom du begynner med ett MMO, og noen venner ringer deg og spør om dere skal finne på noe ... slå av spillet og bli med. Spillet er ikke verdt det! Jeg har mang en gang opplevd folk i MMO's som heller vil spille enn å være sammen med sine venner irl.

 

Dersom du på den annen side klarer å ha et sunt forhold til et spill, klarer å slå det av og spille når det passer deg og ikke la hele ditt liv basere seg på hva som skjer i spillet og når det skjer i spillet så for all del, finn et spill du liker og kos deg :)

 

Vil også anbefale deg å finne et spill som du liker, de fleste MMO's har free trials som du kan laste ned og teste spillene i 7-21 dager vederlagsfritt dersom du ønsker det. Dette er hva du som ny mann bør prøve deg på, så finner du noe som _DU_ liker. Og hvis du ikke gidder det så er WoW alltid et sikkert kort ... om enn noe easymode.

 

-S

Lenke til kommentar

WoW er noe tull. I starten var alle som spilte det ca 16-20 år, nå er alle rundt 12-16 år. Jeg spilte det i over 4 år før jeg innså det. Raidet alt utenom noen bosser i Naxx i vanilla, alt utenom Sunwell i BC, og quittet (igjen) etter å ha prøvd Ulduar i LK. Det er bare det samme om og om igjen, mer eller mindre. Jeg prøvde Warhammer og Age of Conan og; Warhammer er noe møkk, Age of Conan gikk alle kompisene lei så da quittet jeg og, og da jeg skulle installere det igjen for å gi det en ny sjangs ville det ikke. Så jeg tenkte 'fuck it'. Spiller litt BF2 her og der nå for tiden, trener mer, og henger mer med venner uten å ha PCen med meg. Vi venter på Diablo 3! :)

Lenke til kommentar
WoW er noe tull. I starten var alle som spilte det ca 16-20 år, nå er alle rundt 12-16 år. Jeg spilte det i over 4 år før jeg innså det. Raidet alt utenom noen bosser i Naxx i vanilla, alt utenom Sunwell i BC, og quittet (igjen) etter å ha prøvd Ulduar i LK. Det er bare det samme om og om igjen, mer eller mindre. Jeg prøvde Warhammer og Age of Conan og; Warhammer er noe møkk, Age of Conan gikk alle kompisene lei så da quittet jeg og, og da jeg skulle installere det igjen for å gi det en ny sjangs ville det ikke. Så jeg tenkte 'fuck it'. Spiller litt BF2 her og der nå for tiden, trener mer, og henger mer med venner uten å ha PCen med meg. Vi venter på Diablo 3! :)

 

Merksnodig, i en guild med 150 medlemmer som jeg er med i er snittalderen 23 år, den yngste av spillerne er 12 år, den eldste nær 40. Så tror du får sjekke opp rundt faktaene dine før du pøser ut med påstander.

 

Til informasjon sies det på denne siden at snittalderen til WoW spillere er 28 år.

 

WoW er hva du gjør det til selv, jeg har spillet i et par år nå, er langt fra avhengig, raider i ny og ne (nesten en månde siden sist raid, sommer er ikke akkurat raid sesong for å si det slik) men tilbringer mye av tiden med ren chatting. Om du tar WoW som et spill og spiller det på de premissene er det ikke noe problem. Jeg anbefaler WoW av den enkle grunn at det er lett å sette seg inn i, du kan velge hva du vil gjøre og når du vil gjøre det. Det er alt i alt er helt greit spill så fremst du tar det slik jeg har gjort det, som et spill.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler EVE-Online. det er et gjennomført utrolig bra spill. dær kan du både drive på med PVE å PVP. det er ingen andre spill som har gitt meg sånn adrenalin kick at jeg måtte stå bak pc'n å spille. er helt sykt morro .

 

i wow å andre spill i mmo sjangeren der du driver å springer rundt må du grinde å grinde får å levle opp. er ett mas uten like. morro i begynnelsen men totalt gørr etter hvert syns jeg da, er ca max 5000 spillere på samma server, vis du skal raide er du en 40-50 stykker.

I EVE er det åver 50.000 på samme server å man kan samle gjenger på 3-4-500 mann til en hinsides kamp . det er ingen grenser på hva man kan gjøre.

 

Det tar litt tid i begynnelsen før man skjønner noe, men lærekurven er ofte bratt å brutal :D

 

join en kanal som heter norge.no vis du tester spillet, er bare norsker i den kanalen, å trenger du nå hjelp er det bare å spørre dær.

Lenke til kommentar
Til informasjon sies det på denne siden at snittalderen til WoW spillere er 28 år.

 

Er vel også ganske kjekt å sjekke når denne undersøkelsen tok sted, noe som var i 2005?

(note de første kommentarene til undersøkelsen er fra 2005 + at belf, draenei og Death Knight ikke er lagt til)

Uansett så støtter jeg opp under påstanden om at de fleste som spiller wow nå til dags er 12-16 åringer, de er ikke de eneste, men de er majoriteten. Og de fleste av dem er med på å bidra til et dårligere community på mange punkter.

Lenke til kommentar

Har nok ingen veldig faste beviser på påstanden min dessverre, dessuten er det bare intrykket jeg har. Og en undersøkelse fra 2005 kan ikke akkurat kategoriseres som en handfåst kilde lenger, med tanke på hvor mange personer som har begynt å spille wow og hvor mye innhold som har blitt lagt til i løpet av 4 år.

Lenke til kommentar

Inntrykk teller veldig lite mot mer håndfaste beviser. I guilden min på 150 stk er 1 13 år, de resterende varierer fra 19 til 40 år. Stemmer god med demografien til undersøkelsen. Og 2005 eller ei, det er mye mer håndfast enn antagelser basert på luft og ingen ting.

 

Det er veldig mange modene spillere i det spillet, bare man klarer å luke vekk idiotene.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Det kommer helt ann på hva type spiller du er. Er du en som liker en linær progresjon og at spillet nesten håndholder deg fra A-Å så kan man tenke seg at WoW er noe for Deg.

 

Personlig vil eg annbefale Deg Darkfall (www.darkfallonline.com). Det som er synd med de som begynner å spille Darkfall nå er at du blir hengende etter og de ikke er lett å komme igang om Du planlegger å spille solo. Når det er sagt så er du ingen non-factor endagame selv om Du nettopp har begynt å spille. Det er ikke som i WoW at er noen noen level høyere en deg kan du gjøre nada. En ny spiller kan ta en veteran om Du er en god spiller. Community er viktig i Darkfall

 

Darkfall er som sagt et sandbox spill Der mye av content er spiller basert. Spillerene skaper storyline og utvikler verden, med alt drama, bitterhet og konflikter dette medbringer ;)

Endret av Nataz
Lenke til kommentar
Jeg anbefaler EVE-Online. det er et gjennomført utrolig bra spill. dær kan du både drive på med PVE å PVP. det er ingen andre spill som har gitt meg sånn adrenalin kick at jeg måtte stå bak pc'n å spille. er helt sykt morro .

 

i wow å andre spill i mmo sjangeren der du driver å springer rundt må du grinde å grinde får å levle opp. er ett mas uten like. morro i begynnelsen men totalt gørr etter hvert syns jeg da, er ca max 5000 spillere på samma server, vis du skal raide er du en 40-50 stykker.

I EVE er det åver 50.000 på samme server å man kan samle gjenger på 3-4-500 mann til en hinsides kamp . det er ingen grenser på hva man kan gjøre.

 

Det tar litt tid i begynnelsen før man skjønner noe, men lærekurven er ofte bratt å brutal :D

 

join en kanal som heter norge.no vis du tester spillet, er bare norsker i den kanalen, å trenger du nå hjelp er det bare å spørre dær.

 

Jeg har lest igjennom historien til han som dro den største svindelen i EvE-Online's historie, og jeg fikk intrykk av at å bli mektig(eller bare bli god nok til å styre ordentlige skip) tok lang tid. Det var vel en av grunnene til at han ga vekk alt, siden han måtte slette mainen å spille på en ustartet alt som var laveste level. Fikk også ikke en veldig godt intrykk av måten man skaffet penger på i det spillet. Mine asteroider i time etter time=gøy?

 

Forøvrig er vel grensen på WoW-servere 15000 spillere. Mange av disse er overfylte og det er nok av ting å finne på.

Lenke til kommentar

Må henge meg på de som anbefaler DFO (darkfall online) til deg her, det er virkelig et spill som har gitt meg igjen kjærligheten og troen på at det finnes fortsatt folk der ute som kan lage, usansynelige gode spill.

 

men det er viktig å forstå at DFO er en troll magnet, bare se på Lange, et fantastisk bra eksempel, jeg ser for meg at han hadde jobbet hardt å lenge med å farme mobs, glemt å banke, så kom det en ganker innom for å se om han hadde det gøy. gankeren bestemte seg for å gi Lange en livslekse, og lange /quitta =D

 

faktumet er at hvis du begynner å spille DF må du være klar over at du vil miste masse hardt arbeid, hvis du ikke er forsiktig.. dog er det viktig at fokuset ligger på at items er INGENTING i DF. kjempe lett å få tak i, samtidig veldig lett å miste. men hele tiden utvikler du karakteren din, skilluppene er det som er viktig!

Lenke til kommentar

Hadde holdt meg unna MMORPG, for tiden er det veldig få av de som er verdt å bruke tid på. De fleste MMORPG, WoW inkludert, er gulrot-på-pinne fra start til slutt. Ekstremt få MMORPG har klart å utnytte sosiale aspektet ved MMORPG (som utvilsomt er det viktigste, og det eneste som motiverer deg til å spille), og prøver heller å gi deg et fattig forsøk på RPG-gameplay og oppdaterende kjedelig content. De fleste MMORPG setter opp en mentalitet der ekstremt få aktiviteter er ønsket å spille for ren moro, og ikke for vinning. Hvis du går for WoW kan du regne med å måtte ta rundt ~1500 quests (?) med middelmådige skrevet unskyldninger for repeterende gameplay, i så store mengder at det hele blir meningsløst.

 

Hvis jeg skal anbefale noe ville det vært EvE online i så fall. Det er det nærmeste du kommer et MMORPG med levende samfunn, marked og historie/politikk integrert i gameplay. Jeg har hørt at Darkfall har prøvd på noe lignende, men har ikke spilt det nok til å uttale meg. Hvis jeg skal anbefale noe bedre; ikke kast bort tid på MMORPG, det er langt bedre spill å kaste bort tid på. :)

Endret av Syvertsen
Lenke til kommentar

Jeg kan anbefale Age of Conan. :)

 

Jeg begynnte å spille i august 2008 og det var vanskelig å finne et guild som ikke kollapset etter kun kort tid. Ble etterhvert medlem av "Knights who say Ni" og fikk begynnt på litt raiding. Etter en stund kollapset dette guildet også, men ble med i "Tainted Souls" og har vært i det guildet siden før jul 2008. Problemet med at spillermassen krymper er mao borte.

 

Jeg har levelet opp to charactere til 80, en til 50 og en haug til ca 20. Det er sinnsykt kult å levele opp charactere i AoC. Den første characteren min var en Bear Shaman (melee healer/debuffer) og det var faktisk vanskelig, så man måtte bruke hodet. Jeg endte gjerne opp med å teame opp med en ekstra spiller, noe som gjorde mye for at jeg begynnte å skjønne poenget med MMO-er.

 

Den andre characteren jeg levelet opp var en Necromancer, den var bare RÅ. Masse dps, bra survivability gjennom diverse fears, stuns, osv. En helt annen opplevelse, men den gjorde seg veldig bra alene.

 

Jeg har raidet gjennom de 4 Tier 1 Raid-bossene og de 10-12 Tier 2 Raid bossene og må si at de har gjort en rimelig bra jobb der.

 

Age of Conan minner litt mer om Diablo 2 enn de fleste MMO-er jeg har sett, for du må være mye mer aktiv når du skal levele opp rollen din. (Det gjelder ihvertfall melee). Du sloss også ofte med 2-5 mobs istedetfor en og en.

 

En fordel med AoC har ihvertfall for meg vært at jeg har kunnet spille hele spillet som en casual spiller. For tida så raider jeg 0-3 ganger i uka noe som funker bra for meg. Det har også begynnt å bli litt aktivitet på sieges igjen.

Lenke til kommentar
World of Warcraft og Aion, helt klart. Selv har jeg spilt siste nevnte siden 2005, og har aldri sluttet helt. Kun tatt meg pauser.

 

Spilt Aion siden 2005? Jøss, starta du da spillet var i super duper alpha-versjon eller?

Bruk litt logikk, mann. WoW, så klart. Leif sniker seg innom av og til.

 

Må nesten si et par ord om WoW, da. Det er lett å venne seg til, forholdsvis enkelt og du velger selv hva du vil bruke tid på og fokusere på. Selv syns jeg ikke det egner seg så veldig til RP, men har man litt fantasi, kan man gjøre det beste ut av det.

Dessuten er det noe med hele.."samholdet" i spillet.

Endret av Lenne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...