Gå til innhold

Fjernstyringsprogrammer til egen servermaskin


Anbefalte innlegg

Sitter med selvmekket server og sliter med fjernstyringen. UltraVNC kræsjer etter ca 5 minutter med fjernstyring, Windows remote desktop (innebygd i OS) finner på å gjøre det samme.

Logmein duger ikke, for tregt.

 

Nå er jeg blank på slike programmer. Hvilke vil du anbefale utenom de jeg har nevnt? Sitter med windows 7 på gamer'n og XP SP3 på Server.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Beklager trolling, men hva skal man med et grafiskt grensesnitt til en server?

 

Klart meg med OpenSSH i en årrekke nå. Aldri savnet et grafiskt grensesnitt.

 

Bittorrent = Torrentflux (web)

Mail - Horde (web)

Filoverføring - sftp via OpenSSH

 

Kan jeg få gjøre en korrigering:

Jeg kjører Windows fordi jeg kommer til å utforske muligheter med server, ikke linux. Å drive med både linux og finne muligheter for serveren blir et for stort jafs over kaken for meg.

 

Bittorrent = µTorrent + ett klikk på gamerpc'n og torrenten starter.

Mail = IMAP rett inn i Opera på Gamer'n

Filoverføring = Virtuelle harddisker over nettverk

 

Det siste er at kjører jeg noe utenfor windows er jeg ikke garantert å få kjørt alle typer spillservere, er litt barnslig ennå jeg skjønner du :) Men det var et tappert forsøk på "jehovas" på meg.

 

 

Programmene som er nevnt er notert. Takk :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Om trådstarter skal lære seg litt server, så er XP ikke rette veien å gå. Last ned Windows 2008 og bruk et server OS til dette.

Hvorfor diverse remoteprogrammer krasjer etter 5 minutter, vet jeg ikke. Hva er det som krasjer? Programmer på "gamer" maskinen eller remote maskinen?

Lenke til kommentar

Grunnen er ustabilt nettverk. Ikke direkte kræsj lengre, men det har ikke ordnet seg helt. Men nettverket kan være problematisk mellom maskinene.

 

Kan du utdype det med Server 2008? Ettersom det er Windows-basert så kjører den vel det samme som XP/Vista/7?

 

Og hva mente du med "Last ned Windows 2008 og bruk et server OS til dette."

Jeg tyder det som "Last ned Windows 2008 og bruk det som server-OS."

 

 

Ellers lurer jeg litt på hvorfor min Dlink (DIR-615) er så ustabil mellom maskinene. Eneste som kjører på den som bruker nett(verk) er Utorrent. Hastighet på filoverføring på LAN starter på 10-11 og synker ned til 3 MB/s over tid. Kopler jeg til min DGS-1008D (8 ports Dlink switch gigabit) starter det oppe på 19 men synker til 5. Dette er hovedproblemet i topicen nå! Se bort ifra fjernstyringsprogrammer inntil videre.

Endret av Thor.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Windows XP er et klient OS eller desktop OS. Server 2008 er et server OS med mange flere muligheter enn XP, Vista.

Det er bygget på Vista kjernen, så hvis du kjenner Vista, så ligner det litt Vista.

 

En annen ting som kanskje kan gjøre ditt nettverk ustabilt er IPv6 på windows 7. Det går ann å slå av alle IPv6 på nettkortet. Min 3Com router taklet ikke IPv6 og brukte å resette seg. HVorfor den ikke tålte det, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Ved siden av IP v6 på nettverkets status står det ingen tilgang. Her har det sikkert vært brukt v4 hele tiden. På server finnes ikke noe v6.

 

Skal prøve Server 2008. Tipper den snakker bedre med windows seven og.

 

 

Edit. Overfører en fil fra server til gamer'n, hasigheten er på rundt 600kb/s veldig lite egentlig.. Kan varmen få D-linken til å slite?

Endret av Thor.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...