460r Skrevet 30. juni 2009 Skrevet 30. juni 2009 (endret) Hei! Er det noen som vet hvordan jeg kan få studiekompetanse fortest mulig? Endret 1. juli 2009 av borgizzle
racin Skrevet 30. juni 2009 Skrevet 30. juni 2009 Hei! Er det noen som vet hvor jeg kan få studiekompetanse fortest mulig? Ta de fagene du mangler som privatist.
Ardinur Skrevet 30. juni 2009 Skrevet 30. juni 2009 Litt vanneskelig å hjelpe deg når du ikke sier noe om hva slags utdanning eller fag du har fra før av..
saladin waits for alice Skrevet 1. juli 2009 Skrevet 1. juli 2009 kjappeste mulig er vel at du tar alle fagene som privatist, vet ikke om du MÅ ta fagene som ikke er standpunkt. ca 300 kr stykk jeg vet ikke om du må ta de eventuelle eksamene man blir trukket i hvert år. det er det raskeste, men også det vanskligste, tror faktisk det er ikke nok eksamens dager for at du skal rakke alle.
krikkert Skrevet 1. juli 2009 Skrevet 1. juli 2009 Det raskest overhode mulige er å ta GENS over to år som privatist. Da tar du alle fellesfag og alle nødvendige programfag. Det blir utrolig slitsomt for deg, men det er mulig.
faldmo Skrevet 1. juli 2009 Skrevet 1. juli 2009 Og det smarteste er å ta 3år på videregående x) men siden du vil ha fortest mulig er vel det uaktuelt
Scooby snacks Skrevet 1. juli 2009 Skrevet 1. juli 2009 Bør gå fint å ta GENS over 2 år, hvis du er motivert og villig til å jobbe med fagene. Fag som geografi, naturfag, religion, historie etc. er plankekjøring. «Puggefag» hvor du egentlig bare skal gjengi informasjon. Så kan du bruke lenger tid på mer krevende fag som norsk og realfag.
Herr Brun Skrevet 2. juli 2009 Skrevet 2. juli 2009 Du kan vel i teorien ta alle eksamenene på ett semester, men det tror jeg blir rimelig vanskelig, for å si det mildt.
Star Fox Skrevet 2. juli 2009 Skrevet 2. juli 2009 (endret) Ta norsk (sidemål, hovedmål og muntlig), engelsk, samfunnsfag, naturfag, historie og matematikk som privatist. Forutsatt at du: fyller minst 23 år i søknadsåret dekkjer alle dei 6 obligatoriske fagkrava dokumenterer minst 5 års heiltids yrkespraksis/utdanning Endret 2. juli 2009 av Ahnjo
krikkert Skrevet 2. juli 2009 Skrevet 2. juli 2009 Du kan vel i teorien ta alle eksamenene på ett semester, men det tror jeg blir rimelig vanskelig, for å si det mildt. Det er snakk om ni eksamener bare i fellesfagene. Deretter skal du ha muntlig og skriftlig eksamen i seks programfag, som blir et sted mellom seks og tolv eksamener til. Totalt 15-21 eksamener. Det er fire uker uten noe annet enn eksamen. Det kan gjøres med litt kreative eksamensmeldinger, men regn ikke med å prestere bra...
Herr Brun Skrevet 2. juli 2009 Skrevet 2. juli 2009 Men om du søker et studium med rimelig lave krav (drøssevis med helt okeie studier rundt på diverse perifere høgskoler som bare krever at du har GENS, og eventuelt realfag, hvor alle som søker blir tatt inn år etter år), så går det med en viss selvdisiplin fint an å ta studiekompetanse på et år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå