Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er "ginger" (rødt hår, fregner og lys hud) en sykdom ?


uskyldig212

Anbefalte innlegg

Rasisme = diskriminering på bakgrunn av "rase". Ginger er ikke en "rase".

 

Du har helt rett når du sier at ginger ikke er en rase, men mange som indikerer at vi er noe eget ved å si ginger, og ikke f.eks rød håret.

På samme måte som man ikke skal si neger, men mørkhudet.

 

FN sin definisjon på rasisme: «...enhver distinksjon, ekskludering, restriksjon eller preferanse basert på rase, farge, avstamning eller nasjonalt eller etnisk opphav som har til formål eller effekt å nullifisere eller svekke anerkjennelse, nytelse eller utøvelse på like vilkår av menneskerettigheter og fundamentale friheter i det politiske, økonomiske, sosiale, kulturelle eller noe annet område i det offentlige liv.»

 

Dette viser at rasisme sitt omfang som begrep er bredere enn bare til forskjellige "raser".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir bare spekulasjoner. Sol i passende mengder er positivt for D-vitamin produksjonen. Da kan man like gjerne si det motsatte, at det er oss andre som er syke. Det er solkrem som gir kreft, ikke moderat soling.

 

"There are two primary reasons why sunscreen causes cancer. First, and most importantly, the use of sunscreen blocks the skin from absorbing the sun's rays. That's what it's supposed to do, right? Yes, but in doing so, it also blocks the creation of all-essential vitamin D, the nutrient that the human body desperately needs to prevent as many as 25 chronic diseases. Notably: prostate cancer, breast cancer, osteoporosis, schizophrenia and heart disease.

 

It turns out that most people living in the Northern hemisphere (which probably includes you) are chronically deficient in vitamin D. By wearing sunscreen, they're depriving their bodies of perhaps the single most important nutrient they need to stay healthy.

 

The second reason sunscreen causes cancer is because it contains toxic chemicals in the form of artificial fragrance, chemical colors and petroleum products used as fillers and stabilizers. These chemicals are absorbed through the skin where they enter the bloodstream and wreak havoc on the immune system. Artificial fragrances, just by themselves, may contain dozens of carconigenic chemicals that damage the liver, the heart, and even promote systemic cancer."

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Ginger-kid
Er ingenting galt med dem på noen måte.

Tull, vi er onde! Sendt fra satan selv, for å heve helvetet til denne verden!

 

Skal tilstå jeg aldri har skjønt greia med de som har ubermye fregner og helt hvit hud. Jeg har rødt hår, men huden min er helt normal. Halfbreed? Hva gjør at noen blir solbrent bare av å se på et maleria av sola?

 

Helvets ild brenner i oss og farger håret vårt!!

Jeg har rødt hår, og har ingen fregner, blir ikke lett solbrent og blir ganske fort brun.

Vi har ikke en sykdom, men en mutasjon, derfor skal jeg melde meg inn i X-men nå

Lenke til kommentar
Gjest Pandoro

Kan jeg spørre om en ting ? Hvordan har det seg at Gingers ganske ofte er jævel unger ? Små barn som er gingers, er somregel dømt til å bli så snørrunger på barneskolen som bare går rundt og gjør faenskap, snakker av erfaring her fordi alle gingers jeg har sett i den alderen at de går på barneskolen, og ungdomskolen, somregel har oppført seg som jævler.

Lenke til kommentar

Det kan jo også argumenteres for at ginger er det svakeste gen siden det til og med taper mot blondt, som også er relativt svakt phenotypisk sett i forhold til andre raser. Jeg har lagt merke til at gingers er uhyggelig bleke og ofte ganske spinkle. Det kan på så måte ansees som en genetisk mutasjon på lik linje med downs syndrom og andre genetiske sykdommer.

Lenke til kommentar

Det kan jo også argumenteres for at ginger er det svakeste gen siden det til og med taper mot blondt, som også er relativt svakt phenotypisk sett i forhold til andre raser. Jeg har lagt merke til at gingers er uhyggelig bleke og ofte ganske spinkle. Det kan på så måte ansees som en genetisk mutasjon på lik linje med downs syndrom og andre genetiske sykdommer.

 

nææ tror ikke det. downs kommer av at du mangler et kromosom(eller ett for mye? husker ikke), og resulterer i veldig mye rart(mentalt og fysisk). mens rødt hår (såvidt vi vet) ikke har noe å si mentalt og vi er da omtrent lke friske som andre? bortsett fra kanskje noen prosent mer hudkreft.

 

også er ikke rødt hår en mutasjon pr baby, det er vel et mutert gen som nå er helt vanlig, akkurat som mange andre gener hvis jeg ikke tar feil.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Gjest ingefærelskeren

Fy F!!!! Ja alle som er svarte, alle som har asiatiske øyne. Alle annerledes må lobotomiseres og steriliseres vi sprer sykdom!!! Tenk du kan ende opp som det som på godt norsk er INGEFÆR!!!!!!!!

Ja vi sprer sykdom, ja vi har en genetisk forskjell, vi er så dumme at vi ikke forstår hvorfor andre er så dumme at de ikke forstår at hvis du er litt annerledes i genene og har rødt hår, ja da har den samme "feilen" ikke noe med resten av kroppen. forresten så kan jeg umulig ha skrevet dette, jeg er for syk og svak og dum til å forstå det. dessuten lyser armene mine så mye at jeg ikke ser tastaturet :p . Foretsen, viste du at nyere forskning har kommet fram til at folk som er født med keisersnitt er ekstremt mye dummere enn "vanlige" folk. Forskningen ble ledet av en som var født med keisersnitt han også! :tease: håper du ikke er like ginger som meg, for da kan du umulig ha skjønt vitsen!

Lenke til kommentar
Gjest hfhalsjdhfa

Kan jeg spørre om en ting ? Hvordan har det seg at Gingers ganske ofte er jævel unger ? Små barn som er gingers, er somregel dømt til å bli så snørrunger på barneskolen som bare går rundt og gjør faenskap, snakker av erfaring her fordi alle gingers jeg har sett i den alderen at de går på barneskolen, og ungdomskolen, somregel har oppført seg som jævler.

 

KJÆFTEN DIN!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Gjest lahføh

Man kan vell dra den så langt som at det er en sykdom iom at rødhårede ofte blir lett solbrente å kanskje også kan utvikle kreft fremmet av sol enklere? Eller er jeg helt ute å kjører nå?

Du er ikke bare ute å kjører. Du kjøre med en 200kubiks vespa også.

On the road again...

Lenke til kommentar

Kan tenke meg at de reagerer svakere. I og med at det er bevist at de har høyere smerteterskel, vil det tilsi at i alle fall berøringsnervene er mindre øømfintlige en hos den øvrige populasjon. Hvordan, om i det hele tatt, dette utarter seg innen narkosens effekter på sans og samling, vil jeg tro ligger i mellom denne sammenheng.

 

-Balthy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...