Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er "ginger" (rødt hår, fregner og lys hud) en sykdom ?


uskyldig212

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel noe med at de blir veldig lett solbrente, de mangler evnen til å bli brune og er sikkert derfor mer utsatt for å få hudkreft. Men det gjelder naturligvis også mange blonde personer med blek hud. Men mangel på pigment er absolutt ikke noen sykdom, like lite som somalierne med masse pigment lider av noen sykdom.

Kun når det gjelder albinoer kan man snakke om sykdom.

Lenke til kommentar
har i det siste lest masse om " ginger_kids" med rødt / oransje hår, masse freigner og lys hud .

masse rart kansje det er progaganda eller ikke . så håper og få et rett svar her ..

 

er det virkelig en sykdom og ha rødt hår, masse freigner og veldig hvit hud?

eg har aldrig sett en person med rødt hår og freigner uten hvit hud så lurer litt.

 

mener ikke og fornerme noen. men får ikke svar vis man ikke spør :)

 

takker for svar !

 

Sett litt for mye south park eller? :!:

Lenke til kommentar

Eg forstår ikkje kvifor dei med raudt hår og fregner vart hengt ut. Det irriterer meg å sjå invitasjonar til "Kick A Ginger Day" på Facebook, og liknande. Eg har óg sett dette i South Park, men det trur eg er meint mykje ironisk. Veldig mykje.

Men det er jo ikkje noko nytt. Veit om mange som har farga håret, for å skjule det raude.

 

Eg tykkjer det kan vere fint eg. Nokon passer det ærleg talt, og det er noko med det som facinerer meg litt. At ikkje så mange har det. Mange jenter kan sjå utruleg bra ut med raudt hår og fregner. Medan andre naturleg nok ikkje passer det like bra. På same måte som nokon ikkje passe å vere blonde eller brunetter.

 

Eg hadde aldri komt på at dette var noko uvanleg, uten mediepåverknad.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri sett en såkalt ginger i hele mitt liv, untatt i går på en bursdag jeg var i. Jeg hadde lest mye om disse, men trodde de var en myte som ble brukt til å skremme folk..

 

vel, det endte senere at jeg og gingeren var alene i ett rom, jeg visste ikke åssen jeg skulle forholde meg til karen så jeg sto å så tomt i veggen, så sa han "det er fordi jeg er ginger ikke sant"

 

så sa jeg at jeg måtte gå, uten å se på han.. pappa kom og hentet meg etter det og jeg hadde mareritt den natta

Endret av Duffo
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Jeg har aldri sett en såkalt ginger i hele mitt liv, untatt i går på en bursdag jeg var i. Jeg hadde lest mye om disse, men trodde de var en myte som ble brukt til å skremme folk..

 

vel, det endte senere at jeg og gingeren var alene i ett rom, jeg visste ikke åssen jeg skulle forholde meg til karen så jeg sto å så tomt i veggen, så sa han "det er fordi jeg er ginger ikke sant"

 

så sa jeg at jeg måtte gå, uten å se på han.. pappa kom og hentet meg etter det og jeg hadde mareritt den natta

 

Du bør være mer forsiktig med å komme med slike idiotiske utspill. Det du skriver her sier mer enn du tror om deg som person, og ikke i positiv forstand. Det kan fort komme til å straffe seg hvis du ikke tar mer hensyn og tenker over hva du skriver. Hvis du er den drittungen du gir uttrykk for å være, har du ingen ting her å gjøre, og bør for din egen og andres del ta et oppgjør med deg selv.

Lenke til kommentar
Gjest daniel

Eg forstår ikkje kvifor dei med raudt hår og fregner vart hengt ut. Det irriterer meg å sjå invitasjonar til "Kick A Ginger Day" på Facebook, og liknande. Eg har óg sett dette i South Park, men det trur eg er meint mykje ironisk. Veldig mykje.

Men det er jo ikkje noko nytt. Veit om mange som har farga håret, for å skjule det raude.

 

Eg tykkjer det kan vere fint eg. Nokon passer det ærleg talt, og det er noko med det som facinerer meg litt. At ikkje så mange har det. Mange jenter kan sjå utruleg bra ut med raudt hår og fregner. Medan andre naturleg nok ikkje passer det like bra. På same måte som nokon ikkje passe å vere blonde eller brunetter.

 

Eg hadde aldri komt på at dette var noko uvanleg, uten mediepåverknad.

 

Godt å se at det fortsatt finnes fornuftige mennesker her ute. Mulig slike forum gir et skjevt inntrykk, men hvis de som skriver innlegg her representerer nordmenn flest, så ser det dårlig ut for landet vårt. Det er mange håpløse utspill og i overkant snevre synspunkt, bra at du bidrar med skikkelige svar og viser at du faktisk har noe å fare med. Takk!

Lenke til kommentar

Jeg har aldri sett en såkalt ginger i hele mitt liv, untatt i går på en bursdag jeg var i. Jeg hadde lest mye om disse, men trodde de var en myte som ble brukt til å skremme folk..

 

vel, det endte senere at jeg og gingeren var alene i ett rom, jeg visste ikke åssen jeg skulle forholde meg til karen så jeg sto å så tomt i veggen, så sa han "det er fordi jeg er ginger ikke sant"

 

så sa jeg at jeg måtte gå, uten å se på han.. pappa kom og hentet meg etter det og jeg hadde mareritt den natta

 

Du bør være mer forsiktig med å komme med slike idiotiske utspill. Det du skriver her sier mer enn du tror om deg som person, og ikke i positiv forstand. Det kan fort komme til å straffe seg hvis du ikke tar mer hensyn og tenker over hva du skriver. Hvis du er den drittungen du gir uttrykk for å være, har du ingen ting her å gjøre, og bør for din egen og andres del ta et oppgjør med deg selv.

Denne Duffo er på forumet for å trolle og lage kvalm. Ikke ta det sånne som han skriver for god fisk.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri sett en såkalt ginger i hele mitt liv, untatt i går på en bursdag jeg var i. Jeg hadde lest mye om disse, men trodde de var en myte som ble brukt til å skremme folk..

 

vel, det endte senere at jeg og gingeren var alene i ett rom, jeg visste ikke åssen jeg skulle forholde meg til karen så jeg sto å så tomt i veggen, så sa han "det er fordi jeg er ginger ikke sant"

 

så sa jeg at jeg måtte gå, uten å se på han.. pappa kom og hentet meg etter det og jeg hadde mareritt den natta

:!:

Lenke til kommentar

Jeg har aldri sett en såkalt ginger i hele mitt liv, untatt i går på en bursdag jeg var i. Jeg hadde lest mye om disse, men trodde de var en myte som ble brukt til å skremme folk..

 

vel, det endte senere at jeg og gingeren var alene i ett rom, jeg visste ikke åssen jeg skulle forholde meg til karen så jeg sto å så tomt i veggen, så sa han "det er fordi jeg er ginger ikke sant"

 

så sa jeg at jeg måtte gå, uten å se på han.. pappa kom og hentet meg etter det og jeg hadde mareritt den natta

 

Du bør være mer forsiktig med å komme med slike idiotiske utspill. Det du skriver her sier mer enn du tror om deg som person, og ikke i positiv forstand. Det kan fort komme til å straffe seg hvis du ikke tar mer hensyn og tenker over hva du skriver. Hvis du er den drittungen du gir uttrykk for å være, har du ingen ting her å gjøre, og bør for din egen og andres del ta et oppgjør med deg selv.

Denne Duffo er på forumet for å trolle og lage kvalm. Ikke ta det sånne som han skriver for god fisk.

 

Nei det er nå én ting, men tenkte mer på andre som også kan lese dette. Det kan veldig fort oppfattes som støtende, og hvis for eksempel en 10 år gammel gutt med rødt hår leser dette, kan det være rimelig ødeleggende. Slike kommentarer hører ikke hjemme noe sted, og uansett hva han egentlig mener med det han skriver, så påvirker det faktisk holdningene til mange av de som er inne her og leser. De med rødt hår har fått nok pes, og når jeg ser at det finnes tendenser til anti-rødt-hår-(nært sagt)propaganda (typisk facebookgrupper som "knock down a ginger-day" osv) rundt omkring, blir jeg provosert når jeg treffer på folk som er med på å gjøre ginger til en egen rase og noe helt annet enn "vanlige" mennesker. Det som kanskje startet som en spøk, er i ferd med å gå for langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...