Gå til innhold

Klarer ikke installere xp, når jeg kjører Vista


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en HP DV7 med Vista 64-bit. I dag bestemte jeg meg for at jeg skulle dual boote xp i Vista. Men når jeg putter xp cden i og den vanlige installeringsmenyen kommer opp, så kan jeg velge alle alternativene bortsett fra det alternativet jeg vil ha, nemmelig "installer Windows XP" Det alternativet er bare blankt og kan ikke trykkes på. Har også prøvd og boote cden fra oppstartsmenyen, da bare gikk pcen i blå skjerm.

Har prøvd flere xp cder, alle gangene så har "installer xp" vært blank :-/

 

Noen som vet hva jeg gjør feil her?

 

Takker for svar! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje du kan bruke nlite til å lage en installasjons CD som gjør at du får en CD med service pack 3 med SATA drivere inkludert.

 

Dette finner du du her: How to Make Your Own Windows XP Lite CD Installer with nLite

 

Eller denne guiden.

 

Når du har gjort dette, laster du ned EasyBCD og installerer det. Det programmet kan du bruke til å re-installere Vista bootloader.

 

Eller du kan stappe inn Vista CDen etter du har installert XP for å få tilbake Vista bootlaoder med muligheten til å velge mellom Vista og XP.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Ahci eller Ide mode ville ikke ha betydning for blå skjerm. Mangel på Sata drivere burde resultere til at XP installer finner ikke noe harddisk.

 

Så uansett, det vil være riktig å se godt rund det med XP drivere fra produsenten, for så å bruke nlite for å integrere. Kanskje du finner ikke alle drivere,? og til og med etter å ha klart å installere, vil du oppleve mangel av funksjonalitet?

 

Hva sier andre som har samme maskin som seg, og har prøvdt på XP? Kan være nyttig å se litt rund det.

 

Og du må prøve p installere via CDrom, ikke fra inn i Vista.

 

Nei det er ikke noe problem om det er 32 eller 64.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...