Gå til innhold

Flytte fra sør til nord


Anbefalte innlegg

Jeg og familien skal flytte fra Hønefoss til Hammerfest nå i slutten av juli/begynnelsen av august, og har i den anledning begynt å undersøke de forskjellige alternativene. Så langt har vi fått tilbud på hhv. 60 og 80 tusen fra flyttebyrå for å ta jobben (!). Vi har derfor skrapet dette alternativet og undersøker andre muligheter. Er det noen som vet om andre *billige* flyttebyråer eller hva som finnes av leiebilalternativer? Et mulig scenario er at jeg f.eks. kjører flyttelass opp, tar fly ned og kjører bilen min opp igjen. Vi har et hus å flytte, men pga at vi flytta hit for bare to år siden fra leilighet i Oslo har vi ikke rukket å anmasse altfor mye greier (men med to små blir det jo litt :).

 

Alle tips mottas med takk!

 

-h

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være at du kan finne ein leigebil som skal opp til Hammerfest, i så tilfelle får du kjøyre denne gratis opp (kanskje litt tvilsomt å bruke denne leigebilen som flyttebil men men).

 

Ellers så går det an å være kreativ, om du kan pakke på paller så er det f.eks mulig å leige vogn med NSB opp til f.eks Trondheim å deretter laste pallene inn på hurtigruta. Men dette er kanskje betre å gjere på vinteren når hurtigruta ikkje har høgsesong med mange turister.

 

Om du pakker på paller så kan du også kanskje få frakta pallane oppover med trailere som har ledig kapasitet.

 

 

Men flytting til 60 000 er ikkje eigentleg så gale med tanke på avstanden. Du vil uansett spare deg mykje logistikk og fustrasjon ved å sende flyttelasset bit for bit på alternative måter.

Lenke til kommentar

viss du har c1 så kan du jo leie deg ein bil å kjøre oppover,eller ta hurtigruta,så får du deg ein fin ferietur også ;)

viss du da leier en litt stor henger i hammerfest som du tar med deg på lastebilen ned igjen,kan du få med deg ein del opp når du flytter ;) Blir jo noen tusen i leie-utgifter på denne måten også,men vil tro det stopper lenge før 60 iallfall :D

Lenke til kommentar

Flyttebil er ikke tingen. Lei 21 pallers container, som blir dumpa forran døra deres, dere fyller den opp sjøl, den blir henta, satt på båt, jernbane eller hva-som-helst, å vil bli levert av en annen lastebil tel nye adressa deres, dumpa på døra, å dere tømmer den sjøl. da er vi nedi 1/4 av prisen plutselig, og under det

Lenke til kommentar

Hvis det ikke er så altfor store ting dere skal flytte på, så kan jo det være et alternativ å få alt flydd opp. Jobber i SAS Cargo og jeg har gjort klar mye frakt (flyttelass) som har blitt send rundom i landet. Det kommer litt an på størrelsen av det dere skal sende og kan desverre ikke gi deg noe spes pris på det heller.

 

Edit:

Argh, kunne ønskt jeg hadde lastebil lappen(C1), skulle gjerne ha kjørt alt oppover ^^

Endret av Zeüs
Lenke til kommentar

Heisann, og takk til alle for forslag så langt. Jeg skal undersøke både flyfrakt, trailerfrakt m.m. fremover. Jeg har også vært i kontakt med et flyttebyrå lokalt som hintet om at de kunne gjøre det for ~ 30-35 k. Bjarki: jeg tar eventuelt kontakt med deg :) Farian, skulle hatt førerkort C1 ja...

Lenke til kommentar
Flyttebil er ikke tingen. Lei 21 pallers container, som blir dumpa forran døra deres, dere fyller den opp sjøl, den blir henta, satt på båt, jernbane eller hva-som-helst, å vil bli levert av en annen lastebil tel nye adressa deres, dumpa på døra, å dere tømmer den sjøl. da er vi nedi 1/4 av prisen plutselig, og under det

 

Du vet ikke tilfeldigvis om noen firmaer som tar seg av dette vel? Har googla rundt nå, men finner ingen :-/

Lenke til kommentar
Flyttebil er ikke tingen. Lei 21 pallers container, som blir dumpa forran døra deres, dere fyller den opp sjøl, den blir henta, satt på båt, jernbane eller hva-som-helst, å vil bli levert av en annen lastebil tel nye adressa deres, dumpa på døra, å dere tømmer den sjøl. da er vi nedi 1/4 av prisen plutselig, og under det

 

Du vet ikke tilfeldigvis om noen firmaer som tar seg av dette vel? Har googla rundt nå, men finner ingen :-/

 

Linjegods (eller heter de Schenker nå?), Nor Lines (båtfrakt), evt. ring NSB. Snakk også med flyttebyrå stasjonert der du skal flytte til, det kan hende de har turer sørover og kan gi godt tilbud på hjemturen.

Lenke til kommentar
Flyttebil er ikke tingen. Lei 21 pallers container, som blir dumpa forran døra deres, dere fyller den opp sjøl, den blir henta, satt på båt, jernbane eller hva-som-helst, å vil bli levert av en annen lastebil tel nye adressa deres, dumpa på døra, å dere tømmer den sjøl. da er vi nedi 1/4 av prisen plutselig, og under det

 

Du vet ikke tilfeldigvis om noen firmaer som tar seg av dette vel? Har googla rundt nå, men finner ingen :-/

tollpost leier ut containere, å vil tippe Bring gjør et også. Ikke umulig at posten leier bort en container heller, som de sender nordover som en enhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...