Gå til innhold

Fjerne dual-boot. WinXp


Anbefalte innlegg

Har lakt inn winXp på nytt. Får altid valget i oppstarten der jeg kan velge mellom 2 winXp. Har kun en winXp instalert.

Noen som vet hvordan men fjerner den ene? Har satt valgtiden mellom dual bootene til 3sec men det er iriterende uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener du kan stille dette inn med f.eks partition magic boot manager, men du kan vel stille inn at systemet automatisk skal velge den riktige installasjonen ved aa>

 

h;yreklikke paa min datamaskin, gaa paa advanced, og saa trykke startup and recovery. Hvis du setter default OS her, display list of operating systems til 0 sekunder, saa skulle det vel vaere i orden?

 

DrErling

Lenke til kommentar

Mener å huske at det er i startup and recovery det finnes en knapp som heter noe sånt som edit boot.ini

 

Bruk den, og fjern alt som har med "XP fantom installasjonen" din. Er to og to linjer helt like, så fjern helt enkelt en av hver.

 

Det bør gjøre susen, har selv måttet gjøre det ved et par anledninger...

Lenke til kommentar

Høyreklikk "Min datamaskin" > egenskaper >avansert > oppstart og gjenoppretting.

 

Velg OS, ta bort haken i "tid operativsystemlisten skal vises".

 

Jeg har også Win 2000 og XP på maskina, men booter kun på XPen, ved å gjøre det som står ovenfor... :yes:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...