Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

farligt og injektsere 3ml vann i blod åre?


uskyldig212

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
trenger ikke og unskylde et spørsmål :)

egentlig bare nysjerig . siden eg er diabetiker og setter sprøyte minst 8 ganger dagelig .

har eg ofte lurt på effekten av andre ting i sprøyten :p

 

Skjønner. :)

Jeg har ingen medisinsk utdannelse eller bakgrunn, men jeg kan aldri forestille meg at å injisere vann i blodstrømmen eller kroppen generelt kan være noe særlig bra. Ihvertfall ikke vann rett fra springen, om det er det du mener.

I medisinsk sammenheng benyttes det jo saltvannsløsninger til slike formål, helt sikkert av en god grunn.

Lenke til kommentar
hadde nok brukt vann fra springen . kansje kokt det og brukt dampen :p

 

Som sagt; jeg hadde aldri gjort det.

Hvis du fortsatt er nysgjerrig på emnet så foreslår jeg å forhøre deg hos ditt lokale legekontor / sykehus.

Der er det garantert noen som kan gi et godt svar på dette! :)

Lenke til kommentar
hadde nok brukt vann fra springen . kansje kokt det og brukt dampen :p

For guds skyld IKKE gjør dette !!!

 

Om det er farlig å sette 3ml vann rett i årene?.. Vel det MÅ ikke nødvendigvis være farlig, men det må være medisinsk renhet på vannet. Om dette er også er saltvann (0.9%NaCl) av den kvalitet som brukes på sykehus er det ingen problem. Ikke uvanlig å legge inn hel liter eller to (over noen timers tid selvfølgelig) på sykehus.

 

IGJEN ikke gjør dette, om det er svært enkelt å få urenheter med seg og det er LIVSFARLIG. Koking eller bruk av damp hjelper ikke det spøtt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...