Gå til innhold

Bleking av bukser


Anbefalte innlegg

I dag gikk jeg ivrig til butikken for å bleke en mørk bukse, en fet lys bukse skulle det bli. Brukte kloroin. Venter nå spent, men forløpig har ikke buksene blitt noe annet enn en lys mursteinsfarge.... og det skulle liksom bli hvitt :cry: får håpe det skjer noe over natta..vet jeg brukte riktig kloroin også.. hørte med en kamerat. noen andre som har erfaringer med dette? noen fete mønstre/forslag??

 

virker dritfett hvis man får det til... håper den er i hvit/lyseblå i morra...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei! du skakke bleike buksene sånn? :o

 

det er jo så stygt!!! usj! ekte 80-talls stil jah! wohoo..nei! :(

 

stakkars stakkars buksa..

 

 

jeg vet derimot om en ting som har funka før.. jeg hadde fått olje på en rød bukse (!! jeg var 14 eller no..) og da tenkte jeg at jeg skulle prøve med salo! og jammen gikk ikke fargen og vekk gitt! litt kjipt å stå å gni på buksa ganske lenge da..

 

i stedet for å bleike så kan du jo bare vaske den mange mange mange ganger! da blir de jo lysere..

Lenke til kommentar
nei! du skakke bleike buksene sånn?  :o  

 

det er jo så stygt!!! usj! ekte 80-talls stil jah! wohoo..nei!  :(  

 

stakkars stakkars buksa..

 

 

jeg vet derimot om en ting som har funka før.. jeg hadde fått olje på en rød bukse (!! jeg var 14 eller no..) og da tenkte jeg at jeg skulle prøve med salo! og jammen gikk ikke fargen og vekk gitt! litt kjipt å stå å gni på buksa ganske lenge da..

 

i stedet for å bleike så kan du jo bare vaske den mange mange mange ganger! da blir de jo lysere..

 

80 talls :roll:

 

buksa er hvit nå... bare slengte på litt mer... ble fresh, ekke ferdig enda da :woot: kommer til å ta en stund før jeg er ferdig, men det er mye fetere å gå med noe som bare du har... *skuffa over penta*

Lenke til kommentar

80 talls :roll:    

 

buksa er hvit nå... bare slengte på litt mer... ble fresh, ekke ferdig enda da :woot: kommer til å ta en stund før jeg er ferdig, men det er mye fetere å gå med noe som bare du har...  *skuffa over penta*

 

skuffa? hva?

 

og btw.. alle hadde bleika bukser på 80tallet! men 80talls moten er vel inne igjen da.. ikke lenge før hockeyen er back i slaget!

 

altså.. klart det er kult å gå med noe ingen andre har.. der er jeg fult enig.. men jeg trenger ikke å synes det er pent fordet.. liksom.. jeg har sydd noen bukser selv.. og jeg liker de.. ingen andre har de.. men det betyr ikke at du synes de er kule også?

Lenke til kommentar
Jaja, bleke hele sulamitten er vel greit nok... Det som er helt fantastisk stygt er de buksene som er bleket feks. kun i ræva eller i lange striper opp langs buksebena. Skikkelig lassis-look.  :roll:

Det er mye styggere med helt vanlige dongeribukser som enten er for korte (høyvannsbukser), eller er så smale nederst at det ser ut som de fortsetter rett ned i skoen...

Lenke til kommentar

Noen som anbefalte batterisyre her.... Ville bare si at uansett mengde vil kjøre buksen til kun noen fillerier etter vask. Sølte batterisyre på en slitesterk arbeidsbukse når jeg jobbet på Biltema en gang i tiden, vasket den, og da jeg skulle ta den ut kom en aldri så liten overraskelse.. nesten kun lommer, sømmer og buksesmekk igjen... :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...