Gå til innhold

Bestilt Multicom Kunshan M980, hva kan jeg vente meg?


Anbefalte innlegg

Jeg har nå et par dager lett etter bærbar gaming pc som jeg hadde tenkt skulle vare noen år. Derfor valgte jeg M980 ettersom den har støtte for både RAID og SLI om jeg skulle trenge mere ytelse.

 

Mitt oppsett:

  1. Intel Core 2 Duo P9700 2.8GHZ FSB1066 6MB cache 25W
  2. 4GB SO-DIMM 1066MHz DDR3 (2x2GB)
  3. GeForce GTX 280M 1GB
  4. 250GB SATA 7200RPM 2.5"
  5. Innebygd bluetooth for trådløs kommunikasjon med f.eks. mobiltelefon

Noen som har noen erfaringer ang denne maskinen? :) Da tenker jeg på ytelse i spill, viftestøy, osv.

Endret av mainsheep
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har nå et par dager lett etter bærbar gaming pc som jeg hadde tenkt skulle vare noen år. Derfor valgte jeg M980 ettersom den har støtte for både RAID og SLI om jeg skulle trenge mere ytelse.

 

Mitt oppsett:

  1. Intel Core 2 Duo P9700 2.8GHZ FSB1066 6MB cache 25W
  2. 4GB SO-DIMM 1066MHz DDR3 (2x2GB)
  3. GeForce GTX 280M 1GB
  4. 250GB SATA 7200RPM 2.5"
  5. Innebygd bluetooth for trådløs kommunikasjon med f.eks. mobiltelefon

Noen som har noen erfaringer ang denne maskinen? :) Da tenker jeg på ytelse i spill, viftestøy, osv.

 

 

Har bestillt samme oppsett som deg, bortsett fra at jeg vil få en Intel SSD (80Gb) som hoved-HD.

 

Tester o.l. er det lite av ennå, da denne maskinen jo faktisk ikke er på markedet ennå :-)

Det finnes et par tester av pre-produksjons eksemplarer - et par tyske sites har fått tilgang. Søk i Google, men da under navnet Clevo M980 - Det er Taiwanske Clevo som lager disse Kunshan-modellene for Multicom, Multicom setter dem sammen for deg og setter sitt eget navn på dem.

Støy og varme skal etter sigende være under kontroll - men husk at dette er maskiner bygd for HØY ytelse, du må regne med en del støy under hard belastning.

Spillytelse sier seg selv - svært bra allerede i grunnoppsettet, og utbygd med 2 GTX280M i SLI ... ;-)

Jeg vurderer allerede nå en QX9300 quad core i stedet for P9700 - nye spill og applikasjoner vil framover bli mer og mer optimalisert for flere kjerner.

 

Lykke til med et beist av en maskin ... på alle måter :-)

 

 

Edit: Linker

 

Tysk test (Notebookcheck.net), på engelsk: Link

 

Tysk test (Notebookjournal.de) på tysk: Link

 

Forum for Clevo/Sager (Kunshan): Link

 

PS - vil bare legge til at det for tiden er bare 3 andre bærbare i samme ytelsesklasse som M980. Den ene er Kunshan (Clevo) D900F -denne har Core i7(!) prosessor, men plass til bare 1 stk. GTX280M. Altså rettet mot folk som prioriterer prosessor "tallknusing" foran spillytelse - men 1 stk GTX280M er ikke dårlig det heller...Den andre er Alienware's (Dell) nye M17x, den tredje er Asus' W90x. Personlig synes jeg Kunshan'en rent estetisk feier gulvet med alle disse ;)

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Er mange gode ord om denne pc'en ja! :) Jeg har imidlertid begynt å vurdere å avbestille denne og heller kjøpe Multicom Compal KHLB2 i stedet. Er mye penger å legge ut 20k for en bærbar og denne KHLB2'en koster under halvparten med samme prosessor, like mye RAM, men dog dårligere skjermkort.

 

Vil denne PCn kunne dra f.eks det mere og mere krevende WoW eller kanskje Age of Conan på en "ok" grafikk? Er egentlig ikke ute etter å være "the top dog" blandt mine nerdevenner, så kanskje denne hadde vært nok til mitt bruk? Spiller som regel WoW, lite andre spill, men av og til bruker jeg å dra maskina til en kompis hvor vi kjører div LAN spill. Så lenge jeg kan ha NOENlunde bra grafikk uten å måtte sitte med 1m i viewdistance, så er det vel greit tror jeg.

 

Hva tror dere? Trenger jeg maskina til 20k eller vil det holde med den siste jeg har tenkt på i det siste?

 

Link:

http://www.multicom.no/SystemConfigurator....8;c:100561;fl:0

 

Takk igjen for gode svar! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...