Gå til innhold

Har noen her blitt tatt for ulovlig nedlastning?


Anbefalte innlegg

torrent ble på mystisk vi 'sperra' en gang. dvs. at det ikke fungerte. jeg ringte inn og forklarte at verken torrent eller cs:s fungerte. jeg fikk til svar at det var en ellr anne for for sperre satt opp. så fjernet de den og alt var fint. har ikke hørt noe siden.

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, eg har blitt "tatt" to gonger.

 

Første gongen fekk familien brev frå Tele2 (vår dåverande ISP), om at nokon hadde lasta opp kopibeskytta materiale frå vår IP-adresse. Det var faktisk Tele2 som hadde fått henvendelse frå eit av dei større selskapa, og kva filer det gjald. Dette var dog berre eit "trusselbrev", og fekk ikkje noko vidare konsekvens (utanom at eg ikkje lasta ned noko eit par dagar i etterkant). Dette var på ei salig 712/128 kbps (eller noko i den duren) linje, gg.

 

Seinare har eg igjen blitt tatt, men dette var nedlasting på universitetets campus det gjaldt. Det var ein torrent eg hadde gløymt å ta av før eg stakk til forelesing.

 

Vi har fått melding fra rettighetshavere at det blir distribuert

film/video/multimedia fra din maskin mens du har vært tilkoblet vårt

nett via VPN og/eller trådløsnett på campus.

 

Ser ut til at desse såkalla "rettigheitshavarane" er ute etter å ta meg =(

Lenke til kommentar

At noen får en regning på flere hundre tusen fra en eller annen overkåt mpaa/riaa advokat er IKKE det samme som en bot. Det som dumper ned i postkassen fra mpaa/riaa er brensel til peisen. Jeg har ikke hørt noe om at mpaa/riaa har noen som helst autoritet i å skrive ut forenklete forelegg.

 

De KAN prøve å dra det igjennom en rettsak, men så lenge de bare sender papirlapper med "plz send money" på så kan de ryke å reise.

Lenke til kommentar
Hvor mye "må" man laste ned for å ha en sjangs for å bli tatt? Er det snakk om mange hundre filmer, tusener av sanger o.s.v?

 

Det sporingsviruset som noen her hadde blitt utsatt for, har politi egentlig lov å drive med sporing av denne typen?

 

Det er nok ikke politiet, det er nok feige snitchere som gjør dette for å være jævlige.

Lenke til kommentar

Foreløpig er det ikke isp eller forulempede som skal etterforske, dømme og gi straff.

 

all reaksjon som kommer fra andre en politi og en eventuel rett/dommer trenger du ikke og ta hensyn til.

 

hvis isp'n gir ut navnet ditt ut i fra en ip "noen" har sendt spørsmål om. så er det bare og si att du ikke betaler regninga og bytter isp umiddelbart. uansett om dem kommer med påstander om oppsigelse tid så gjelder ikke dette. dem har ikke foreløpig rett til og gi ut adresser til ip uten videre til hvemsomhelst

 

Men datatilsynet får mye pepper fra politisk hold og post og teletilsynet har jo egentlig gitt/hentydet att advokat firmaer og pengesterke firmaer skal ha den informasjonen dem ønsker ukritisk utlevert.

er bare tidsspørsmål før datatilsynet bare blir ett navn uten makt eller innvirkning.

 

kapital vil bestemme lover, regler og vil få etterforsknings rett, saksrett, og dømmerett.

Lenke til kommentar
Hvor mye "må" man laste ned for å ha en sjangs for å bli tatt? Er det snakk om mange hundre filmer, tusener av sanger o.s.v?

 

Det sporingsviruset som noen her hadde blitt utsatt for, har politi egentlig lov å drive med sporing av denne typen?

 

Det er nok ikke politiet, det er nok feige snitchere som gjør dette for å være jævlige.

De må vell ha en eller annen form for tillatelse for og drive med sporing, eller?

Lenke til kommentar
Hvor mye "må" man laste ned for å ha en sjangs for å bli tatt? Er det snakk om mange hundre filmer, tusener av sanger o.s.v?

jeg har da ikk merket så mye til det :huh:

 

De må vell ha en eller annen form for tillatelse for og drive med sporing, eller?

kan ikke gå til sak mot dem akkurat

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-b5747

Er alt annet enn paranoid for tiden, men når det er snakk om opplastning, det er vel da snakk om å stå bak torrenten og den originale ulovlige kopieringen av innholdet, og ikke det å laste opp mens man samtidig laster ned, som i det hele tatt er nødvendig for å få en brukbar hastighet.

Lenke til kommentar
Er alt annet enn paranoid for tiden, men når det er snakk om opplastning, det er vel da snakk om å stå bak torrenten og den originale ulovlige kopieringen av innholdet, og ikke det å laste opp mens man samtidig laster ned, som i det hele tatt er nødvendig for å få en brukbar hastighet.

det er jo dem de helst vil stope ja. stopper de en som legger ut materiale vil de også stoppe alle som ville lastet ned fra denne personen.

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det går ann å bli tatt for ulovlig nedlastning i dag (kansje om noen år) og hvis noen blir tatt for det tror jeg det fort vil komme opp i media for å "skremme" andre pirater.

 

BTW, noen som vet om det er farlig å ta med seg piratkopiert matriale til usa, via laptop, ipod, hardisk eller lignende?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...