Gå til innhold

Sniktitt: Olympus E-P1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det store spørsmålet er vel 'Hvem får det inn først?'

 

Japan Photo og Komplett har de i listen allerede, men hvor skal man bestille?

 

Japan Photo går vel utenom de vanlige distributørene noen ganger, mulig de kan få det inn først?

 

Dette er kameraet jeg har venta på, så nå vil jeg bare ha det. ASAP.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Dette ser ut til å bli en dyr sommer... først Pentax K-7 og nå dette. Spennende blir det iallefall å følge med på reviews og denslags.

Lenke til kommentar

ER keen selv, men utsetter det litt:

 

1.) Pancaken er litt treg; 2,8? panasonic skal komme med en 1,7 20 elns

2.) Hadde ikke hatt noe imot større oppløsning, som er den største svakheten på mitt d40

3.) Kanskje PAnasonic svarer med en litt bedre spesifisert "leica" variant. GH1 er jo bedre på alt spekk.

 

Ikke minst er jeg noe skeptisk/skuffet over bildekvaliteten, men venter å ser til fulle reviews kommer.

Endret av godal
Lenke til kommentar
Hadde vært et genialt supplement ja, selvom jeg tviler på at lottogevinsten tikker inn raskt nok.

 

Er det noen som har noen formening om hvordan en evt. adapter til canon vil fungere? Får man med autofokus etc, eller blir det helt manuelt?

Du vil ikke få nedblending, så objektivet må skytes vidåpent. Du får heller ikke autofokus.

Lenke til kommentar

Det kjipe er at ser ut som både Japan Photo og Komplett m/fler bare baserer priser og tilgang på svada. Snakket med en bekjent som jobber i bransjen og ingen av de 3 største grossistene inkl Norek har noe som helst på dette kameraet. Komplett "er" Norek så hvor de har dato fra kan man bare spekulere i.

 

Var innom lokale Euronics tidligere i dag og de har heller ikke noe informasjon om dette annet enn at de hadde sett det i VG...

Redd det bli en laaang sommer for den som venter.

 

 

 

Det store spørsmålet er vel 'Hvem får det inn først?'

 

Japan Photo og Komplett har de i listen allerede, men hvor skal man bestille?

 

Japan Photo går vel utenom de vanlige distributørene noen ganger, mulig de kan få det inn først?

 

Dette er kameraet jeg har venta på, så nå vil jeg bare ha det. ASAP.

Lenke til kommentar
Det kjipe er at ser ut som både Japan Photo og Komplett m/fler bare baserer priser og tilgang på svada. Snakket med en bekjent som jobber i bransjen og ingen av de 3 største grossistene inkl Norek har noe som helst på dette kameraet. Komplett "er" Norek så hvor de har dato fra kan man bare spekulere i.

 

Var innom lokale Euronics tidligere i dag og de har heller ikke noe informasjon om dette annet enn at de hadde sett det i VG...

Redd det bli en laaang sommer for den som venter.

 

Var innom JP i Tr.heim, og de sa de hadde det i midten av Juli. Om det bare er noe de antar vet jeg ikke noe om, men de virket ganske sikre.

Endret av Ballovarre
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Så anmeldelsen på dpreview, og den var litt skuffende, virket som kameraet fungerte dårlig i drålig lys, og det er for meg ett av hovedbruksområdene, hovedhemskoene til kompaktkamraer har for meg vært lite vidvinkel, og dårlig ytelse i lavlyssituasjoner (fest feks). Veldig nedtur om ikke dette kamraet heller fungerer særlig bra til det :(

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
hovedhemskoene til kompaktkamraer har for meg vært lite vidvinkel, og dårlig ytelse i lavlyssituasjoner

Det kan jo (til en viss grad) oppveies med objektivbytte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Bytte objektiv på et kompaktkamera? Eller misforstår jeg deg?

Så nå at innlegget mitt over ble litt forvirrende. Det jeg tenkte var at objektivbytte E-P1 vil kunne gi bedre vidvinkel/lysegenskaper. Det vil jo sikkert komme flere mFT objetiver etterhvert samtidig som du kan (tror jeg?) benytte standard FT objetiver på kameraet.

Lenke til kommentar
Bytte objektiv på et kompaktkamera? Eller misforstår jeg deg?

Så nå at innlegget mitt over ble litt forvirrende. Det jeg tenkte var at objektivbytte E-P1 vil kunne gi bedre vidvinkel/lysegenskaper. Det vil jo sikkert komme flere mFT objetiver etterhvert samtidig som du kan (tror jeg?) benytte standard FT objetiver på kameraet.

 

Jo, det er jo litt derfor jeg hadde lyst på en EP-1, nettopp fordi man får / kommer til å få tak i objektiver med bedre vidvinkel og lys enn kompaktkamraer (i tilegg til at selve sensoren er bedre for lite lys), men det hjelper lite om det er slik at autofokusen er mer eller mindre udugelig i lavt lys :(

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...