Gå til innhold

Ryggsekk: Lowepro Fastpack eller Primus, evt alternativer.


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg reiser snart på ferie og i den forbindelse har nok behovet for en ny sekk meldt seg (desverre).

 

Sekken trenger ikke ha plass til allverdens med fotoutstyr. Det eneste sekken må ha plass til er en Nikon D300 med batterigrep og en Nikkor 18-200mm. Annet utstyr man kanskje trenger på ferie klarer man alltids å få plass til andre steder. Det som er viktig er at det er forholdsvis lett å ta kamera ut og inn av sekken uten og nødvendigvis ta sekken helt av. Det er også viktig at sekken har plass til litt bagasje som for eksempel en genser, jakke osv. I tillegg til dette er også bærekomfort et viktig punkt. Ser for meg at jeg kommer til gå en del med sekken på ryggen.

 

Etter å ha søkt litt rundt, besøkt fotobutikker, har jeg kommet over Lowepros Fastpack og Primus serie. De ser begge ut til at de har en sideåpning som gjør at du lett kan ta kamera inn og ut uten nødvendigvis ta sekken helt av deg. Det ser ut som de har forholdsvis greit med bagasjeplass, men jeg synes kanskje fastpack ser litt spinkel ut når det gjelder komfort. Ser at primus kommer i AW versjon og Fastpack ikke, men det er ikke nødvendigvis en showstopper. Prismessig kommer jo fastpack bedre ut, men om komforten til primus er mye bedre er jo prisforskjellen overkommelig.

 

Jeg begynner å få en god del bagger allerede som er fine til sitt bruk, men som foreløpig ikke når opp i hva jeg føler jeg trenger nå.

 

CompuRover - Stor sekk med nok av plass til bagasje samt laptop, men altfor klønete og ta kamera inn og ut.

Slingshot 200 - Liten og grei, lett å få kamera inn og ut, men altfor liten bagasjeplass og plagsom for skuldern om den er for tung over for lang tid.

Magnum - Grei bag med god plass til fotoutsyr, men skulderbag er uaktuelt på lengre vandringer.

 

Noen som har noen innspill på hvilken sekk man burde velge? finnes det eventuelt andre alternativer jeg ikke har sett enda?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...