Gå til innhold

Skal ha nytt kamera - vurderer vanntett?


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg kompakt kamera, og leiter forsåvidt etter et bra kamera som er raskt og hendig.

Høyeste jeg går er 3000kr, men hvis noen har "godt nok" til 2000kr så passer det perfekt.

 

MEN, hvis noen vet om et bra kamera som i tillegg er vanntett så går jeg lett opp til 3000kr..

 

Tips? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal kjøpe meg kompakt kamera, og leiter forsåvidt etter et bra kamera som er raskt og hendig.

Høyeste jeg går er 3000kr, men hvis noen har "godt nok" til 2000kr så passer det perfekt.

 

MEN, hvis noen vet om et bra kamera som i tillegg er vanntett så går jeg lett opp til 3000kr..

 

Tips? :)

 

Jeg har ett vanntett kamera som jeg er veldig fornøyd med, det er vanntett inntil 3 meter dybde, støtsikkert inntil 1,5 meter og frostsikkert inntil 10 - grader. Det heter

Olympus MJU 850 SW

Jeg kjøpte det i fjor sommer for 1999,- helt klart verdt pengene!

Finnes i fargene: svart, sølv, gul, rosa og blå.

post-188488-1245326272_thumb.jpg

Endret av shanne
Lenke til kommentar

Tja. Av vanntette kameraer har du jo Pentax W60, Canon D10, Panasonic DMC-FT1 og Olympus µ Tough-modellene.

 

Hvis du klarer deg uten vanntetning, så er det et lass med kameramodeller å velge i mellom, så der må du nok komme med litt mer spesifikke krav før det er noen vits å prøve å gi noe råd. Skal det være lite og kompakt, eller kan det godt være litt større? Er det viktig med stort zoomområde eller er stor sensor og god lysfølsomhet viktigere?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå har jeg fått kameraet.. Er fornøyd sålangt :) Eneste minuset jeg har kommet frem til er dekselet forran linsa, det er et metall deksel, som er veldig ømfintlig for støv. Jeg hadde kameraet i arbeidsbuksa mi mens jeg reiv en vegg, og av all støvet som kom ned i lomma så jammet det linseluka, så jeg måtte til å blåse å styre på.. Det var litt skuff, når De først lagde det vanntett kunne det fikset den ENE detaljen for å gjøre det støvsikkert og..

 

Men ellers er jeg førnøyd! :) Kan legge ut noen bilder for å vise kvalitet hvis noen er intr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...