Gå til innhold

HTC Magic vs iPhone 3GS


Anbefalte innlegg

Hei!

Skal ha meg ny telefon snart. Har per dags dato en Samsung Innov8 som jeg synes er helt elendig til den prisen. Sperret for omtrent alt av programmer jeg har prøvd osv.. Men nok om det.

 

Den forrige telefonen min var en HTC Diamond, det jeg likte med den var friheten til å kunne installere omtrent alt av programvare til den, lett tilgjengelig på internett. Det jeg IKKE likte med den, var at ting gikk ofte tregt, og Windows Mobile var ikke veldig fingervennlig.

 

Nå vil jeg prøve meg på touch igjen, og vil ikke ha Windows Mobile eller S60. Da er det to alternativer så vidt jeg vet, iPhone eller en telefon med Android. Da er det vel HTC Magic som er aktuell i Norge.

 

Hva er fordeler og ulemper med disse egentlig? Vet at iPhone har litt begrensinger på programmer, men de har da vel et veldig stort "marked" for all slags programmer uansett, så det bør vel gå fint. Samme har vel HTC Magic, men jeg vet ikke hvor stort dette er enda. Hva mener dere - KJøpe HTC Magic nå, eller vente til iPhone 3GS kommer til Norge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har noe imot å bruke penger på disse programmene vil nok 3GS passe deg godt. Er du derimot som meg som nekter å betale for noe som helst (vet ikke hvorfor jeg er slik) så vil Magic passe deg godt.

 

Tror det er en appstore til android underveis :)

Lenke til kommentar

Er Magic omtrent like rask som iPhone er nå, og vil iPhone 3GS bli (mye) raskere enn Magic igjen når den kommer?

 

Det jeg husker med HTC Diamond var at HTC omtrent aldri kom med oppdateringer på bugs/forbedringer på programvaren. Er dette tilfelle med alle andre modeller de kommer med?

 

Hittil heller jeg litt til Magic..

Lenke til kommentar

Tror ikke du bør uroe deg for manglende oppdateringer på Magic. Det har jo kommet til G1 (Dream) i etterkant, og hvis det skulle være noe som mangler har vi alltids xda-developers.

 

Jeg synes denne er stort sett like rask som iPhone. I noen tilfeller litt tregere og noen tilfeller raskere. Totalt sett synes jeg de er like kjappe. 3GS kan jeg selvfølgelig ikke uttale meg om. Uansett, så er Android det kjappeste OSet jeg har prøvd, og milevis foran fks. Symbian og WinMo.

Lenke til kommentar
Litt OT, men er sikkert til hjelp for TS;

 

Er det mange programmer på "appstoren" (hva heter den?) til android kraftpapir?

 

 

Du spurte ikke meg, men jeg tilater meg å svare...

 

Ja det er ekstremt masse programer på android-market

 

Masse er bra og masse er crap

 

Du finner forøvrig veldig mye av det samme som du finner på app-store

Lenke til kommentar

sitter å lurer på det samme som tråd starter. 

 

Det jeg tenker mest på er hvilken som er best multimedia telefon. har selv lest at htc har fått litt dårlig kritikk på video kvalitet og lyd kvalitet/styrke (sist nevnte på amobil testen).

 

hadde bare magic hatt skjermen til Samsung i7500 og utgang til headsett da hadde ALT vært perfekt.

Lenke til kommentar

vel, htc magic koster omtrent halvparten av iPhone 3G og iPhone 3GS er ikke engang ute

 

og ja samsung i7500 kommer snart og den vil ta råtta på iPhone 3GS, å?, vel samsung i7550 har en OLED skjerm, 5MP Kamera og Android, men noe trengere cpu, men den blir sikkert også mye billigere en iPhone 3GS i tilegg til å ha MYE bedre skjerm og kamera ;)

 

http://www.youtube.com/profile?user=ocwork...amp;query=i7500

:)

 

se på denne i7500 videoen som samenligner i7500 med iphone

 

http://www.androidtapp.com/ (android apps tester)

http://www.cyrket.com/ (uoffisiel front end for android market)

 

du må sjekke ut denne barcode scanner

http://www.androidtapp.com/barcode-scanner/

veldig hendig å laste ned programer som har kode på siden :p

Endret av wiak
Lenke til kommentar

vet om den telefonen, men det er så "stygg" :/

 

wiak:

spørst om jeg får bite i det sure eplet og kjøpe den samsungen selv om jeg ikke liker designet da. har sett et par filmer om den på youtube og det er en ting jeg lurer på. når man skriver på en magic vibrerer telefonen. dette er noe jeg liker veldig godt og savner fra min lg ku990. så på en film at samsung sin telefon lager noe "ekle" lyder når man skriver/trykker på den.

 

Er dette noe som kan forandres på gjennom apps?

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
vel, htc magic koster omtrent halvparten av iPhone 3G og iPhone 3GS er ikke engang ute

 

Det er jo direkte løgn. Ifølge prisguiden er laveste pris på HTC Magic uten abonnement høyere enn laveste pris på iPhone med oppsagt abonnement. 4299,- for iPhone 3G med 8GB minne og 4495,- for HTC Magic uten innebygd minne av betydning og uten medfølgende minnekort.

Endret av Marasmus
Lenke til kommentar

Jeg har hatt HTC magic i over en uke nå. Og anbefaler den sterkt til de som er litt lei iphone.

 

Denne telefonen er i en helt annen klasse enn de tidligere htc-mobilene, så den er mye kjappere og mindre frustrerende.

 

Bare å kjøpe. Dessuten, var det godt å få tilbake svare-avslå samtale knappene. samt tilbaketast og menu.

Lenke til kommentar

Sitter i samme situasjon som trådstarter. Har prøvd iphone en del og liker veldig godt interfacen, kjapp og veldig intuitiv. Og med 3gs og OS 3.0 blir vel dette enda et hakk bedre. Det jeg liker best med eplet er det store utvalget på app-store, og push-systemet til 3.0, så mail ol. kommer til mobilen med en gang (har kanskje ikke kommet helt enda, men er bare et tidsspørsmål).

 

Vil veldig gjerne ha android telefon, fordi jeg bruker google sine tjenester mye. Har kikka litt på htc hero som kommer omtrent samtidig som 3gs, den ser veldig lovende ut.

 

Nok skravling; slik jeg ser det er det programvareutvalget som skiller de to, til apple's fordel. Eller er det en feil oppfattning?

 

Noen flere som har noen meninger om hero vs. 3gs?

Lenke til kommentar
Sitter i samme situasjon som trådstarter. Har prøvd iphone en del og liker veldig godt interfacen, kjapp og veldig intuitiv. Og med 3gs og OS 3.0 blir vel dette enda et hakk bedre. Det jeg liker best med eplet er det store utvalget på app-store, og push-systemet til 3.0, så mail ol. kommer til mobilen med en gang (har kanskje ikke kommet helt enda, men er bare et tidsspørsmål).

 

Vil veldig gjerne ha android telefon, fordi jeg bruker google sine tjenester mye. Har kikka litt på htc hero som kommer omtrent samtidig som 3gs, den ser veldig lovende ut.

 

Nok skravling; slik jeg ser det er det programvareutvalget som skiller de to, til apple's fordel. Eller er det en feil oppfattning?

 

Noen flere som har noen meninger om hero vs. 3gs?

 

 

Hei hei!

 

Jeg bestemte meg for å gå for en HTC Magic istedet for iPhone 3GS, og jeg angrer absolutt ikke. Kompiser som har iPhone nå og opprinnelig hadde planer om å bytte over til 3GS når den kommer, har nå endret det og blitt keen på en Android-telefon istedet.

 

Ifølge de samme personene får man mye av det samme programmene i Apple og Android market. Jeg savner ihvertfall ingenting på markedet... Unntatt spotify da, som kommer =)

 

Det jeg TROR, er at utvalget på Android market kommer til å bli sinnsykt stort. Dette tror jeg fordi det allerede er veldig stort, og det er ikke mange som har Android enda engang.

 

Anbefaler deg å gå i en butikk og teste Magic og se hvordan det fungerer. Jeg synes det fungerer veldig likt iPhone, og det er en bra ting.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...