Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi A3 - Første Bil?


Pixl.

Anbefalte innlegg

Hey, har lagt inn ett par poster ang bil jeg ser etter i disse dager som min førstegangsbil.

Har lege vært meget usikker på hva jeg vil ha men tror jeg har bestemt meg for noe alla en golf nå [Liten, kvikk, men det er en bil mange har] men ser da istede på en Audi A3.

 

Har planer om og bruke mellom 50k og 70k[kan strekkes til 80k] kr på denne bilen,

Har sett på ett par her:

Audi A3 1,6 1997, 155000 km., kr. 65.000,-

 

Audi A3 1,8 1997, 146000 km., kr. 60.000,-

Audi A3 1.8 1998, 192000 km., kr. 68.000,-

 

Håper på noen gode svar her, evt linker til alternativer.

 

-Takk

Endret av Pixl.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hey!

 

Audi A3 er ikke akkurat favoritt bilen min, men skal jeg være ærlig likte jeg den ikke, både utseendemessig og innhold. Men det er jo din bil så du bestemmer!

 

I så fall, hvis må ha Audi a3 gå for denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17808072

 

1.8 motoren går faktisk dårligere og bruker mer bensin enn 1.6 literen, 1.8 ble faset ut ganske fort også. men 1.8 turbo derimot anbefales :)

Lenke til kommentar
en kompis av meg har en a3 med original 101 hk. dårlig aks og trangt i den. veldig dårlig plass spørr du meg.

 

Man kan jo ikke forvente voldsom akselerasjon når man velger 1,6 l utgaven som er den slappeste. Jeg syntes jeg a3 er penegreie utsendemessig, og ikke spesielt trange. En kompis hadde en 1,8 Turbo quatro med skinnseter og hele pakka, gikk ganske bra og var morsom på vinterføre, men den var ikke akkurat billig i drift!

Endret av Nauz
Lenke til kommentar

Syns da ikke A3 er så veldig trang?

 

Klart det er ucomfy å sitte 5 stk i den, men 2-4 stk går veldig bra.

Er man bare 2 stk, er det faktisk bedre plass i forsetene på A3 enn på f.eks A4.

 

1.8L går ikke dårligere enn 1.6, men litt litt litt bedre. Men den bruker mye mer bensin.

Derfor en ganske unødvendig motor.

 

1.6 er den minste motoren i A3 8L

 

Har selv at A3 som førstebil, og har den fortsatt. Veldig fornøyd. :)

Lenke til kommentar
Hey!

 

Audi A3 er ikke akkurat favoritt bilen min, men skal jeg være ærlig likte jeg den ikke, både utseendemessig og innhold. Men det er jo din bil så du bestemmer!

 

I så fall, hvis må ha Audi a3 gå for denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17808072

 

1.8 motoren går faktisk dårligere og bruker mer bensin enn 1.6 literen, 1.8 ble faset ut ganske fort også. men 1.8 turbo derimot anbefales :)

 

mm, er det slik med alle biler eller bare Audi A3? Lærte noe ;)

Lenke til kommentar
I mine øyne så synes jeg A3 er en typisk jentebil :p

 

Audi a3 og Golf er i mine øyne også jentebiler, ikke fordi de ser veldig pinglete ut, men fordi mange venninder har det. Audi a3 blir også kalt "sossegolf".

 

Ford Focus er ikke mye større en A3, verdt å ta en titt.

Lenke til kommentar

Nja, var jo egentlig på utkikk etter en "liten" bil.

Pluss jeg sytes denne bilen er meget pen og se på.

og en grei førstegangs bil.

 

Noen som har noe info på kvaliteten på disse bilene?

tenker jeg på slitedeler og reparasjoner, bør dissa taes billigere hos våre svenske naboer som mange andre merker ?

Lenke til kommentar
Nja, var jo egentlig på utkikk etter en "liten" bil.

Pluss jeg sytes denne bilen er meget pen og se på.

og en grei førstegangs bil.

 

Noen som har noe info på kvaliteten på disse bilene?

tenker jeg på slitedeler og reparasjoner, bør dissa taes billigere hos våre svenske naboer som mange andre merker ?

 

Jeg sparte vel 14 000kr på å reparere min A3 i Sverige. (AC-kompressor, styrestag og 4-hjulskontroll)

Meeen de gjorde ikke så veldig bra jobb, så er det egentlig verdt det? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...