Gå til innhold

Chilinøtter - hvilke er gode?


Anbefalte innlegg

Hva slags chilinøtter er best?

 

Prøver litt forskjellig nå jeg, siden det er litt prisforskjell.

 

Polly: klassikkeren for min del. God og bestandig sprø. Ekstra kos med boksvarianten.

Nøttekongen: en god nr. 2, sprø og fin samtidig som prisen er grei.

Nøtte: nesten like bra som Nøttekongen, litt ekstra sterk.

Rimi: fysj. Litt milde og for myke.

Eldorado: sterke nok, variabel hardhet med mye som er for mykt.

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her går det også mest i Eldorado, fordi det er en fin kombinasjon av kvalitet og overkommelig pris. De er riktig nok ikke så store og harde som Polly, men så koster dem omtrent dobbelt så mye. Det er omtrent lik mengde krydder på disse to, men Polly er kanskje en smule sterkere.

 

Rema sine nøtter av merket Landlord er også helt OK nøtter til en grei pris.

 

Ved siden av Polly finner man Den Lille Nøttefabrikken sine chilinøtter, som selges i løsvekt. Jeg har dessverre ikke smakt dem på en stund, så det er vanskelig å komme med detaljer, men jeg synes å minne at de også er ganske harde og rimelig godt krydet. De smaker i hvert fall veldig godt.

 

De absolutt verste chilinøttene som det er mulig å oppdrive her i landet, er dem Eurpris selger. Ser dere noen store, gjennomsikte poser med chilinøtter hos dem, bør dere styre langt unna. De smaker så lite at det ikke burde vært lov å kalle dem chilinøtter.

Lenke til kommentar

Smakte Michaels Farm i går, faktisk. "New and improved taste" og greier. Ble egentlig ikke spesielt imponert... chilibelegget var riktignok sprøtt og fint, og nøttene var store, men smaken var litt tam.

 

Michaels Farm produseres ellers av Den lille nøttefabrikken, eller hva de nå heter :)

Lenke til kommentar

Husker jeg smakte noe på TG i 06. Sterke greier, 1 kilo's pose. Aldri funnet det igjen siden, men fy faen det var digg da. Hadde ikke spist på en dag pga pengemangel, så det smakte sikkert bedre av den grunn. Men ellers er jeg enig i ratingen din.

 

Elsker Polly sine, de er alltid sprø. Og sjeldent jeg finner en dårlig nøtt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...