Gå til innhold

ds eller psp?


Majin

Anbefalte innlegg

hei,

 

jeg skal kjøpe meg en ny håndkonsoll.

det blir da enten psp eller ds, hvilken versjon bryr meg ikke, men jeg skal helst ha mye batteritid siden det blir en del reising fremover.

 

og kunne tenkt meg en med mange spill som jeg kan spille med kompiser som også har ds eller psp, bomberman og slike typer spill.

 

jeg er helt blank når det gjelder disse to, har wii og ps3, så er ikke mer fan av den ene enn den andre.

 

er mer nysgjerrig på spillene så kom gjerne med forslag der også. og gjerne multiplayer spill.

 

takker mye for hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uten tvil, PSP.

 

Det er fint å komme med argumenter for hvorfor også da?

 

Jeg syns du bør velge ut fra hvilke spill de forskjellige konsollene har. Hvis du liker spillene på DS kjøper du den, og hvis du liker spillene på PSP kjøper du den. Ikke værre enn det.

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg solgte ds'en min for å kjøpte en psp nesten med en gang den kom ut. Men det kom så få gode spill til den at den har bare lagt i en krok og støvet ned. Men no har jo sony lovet at 09 skal ble psp'en sitt år.

Jeg tror kanskje jeg hadde gått for en PSP. Ganske mye fordi at sony har gått ut og lovet at de skal skjerpe seg når det gjelder psp'en, noe som virker som at er sant også. Nå kom jo for eksempel Resistance: Retribution (som du kan kjøpe spesial edition for under 200 kr hos play.com, også kom patapon 2 som har fått veldig gode karakterer.

 

Her har spillmagasinet skrevet om fem gode grunner til å kjøpe psp. Der skriver de blant annet: ''I Japan har mange utviklere satset på PSP. Spill som «Monster Hunter», «Phantasy Star Portable» og «Dissidia» har vært gigantiske suksesser. Slik har det ikke vært i Europa. Men jeg kan garantere at spillutgivelsene i 2009 er to til tre ganger sterkere enn i 2008, sier Reeves ifølge VG247.''

 

Spillmagasinet har også noen artikler om hvilke spill til psp som de mener er best her og her :)

Lenke til kommentar

Kommer snart:

Gran Turismo Portable

Metal Gear Solid: Peace Walker

Rock Band Unplugged

Motorstorm: Arctic Edge

SoulCalibur: Broken Destiny

LittleBigPlanet

Dissidia: Final Fantasy

Resident Evil Portable

 

Ute nå:

Resistance: Retribution

God of War: Chains of Olympus

SOCOM

Metal Gear Solid: Portable Ops

Daxter

Patapon

LocoRoco

Crisis Core: Final Fantasy VII

Star Ocean: Second Evolution

Tekken: Dark Resurrection

Wipeout

Grand Theft Auto: Liberty City Stories

Grand Theft Auto: Vice City Stories

Syphon Filter: Logan's Shadow

Mega Man Powered Up

Killzone: Liberation

Secret Agent Clank

 

pluss en hel haug til. -Samt en hel haug med PS1 titler (inklusive FF7).

 

Dette er bare de titlene som tiltaler meg. Lista taler vel egentlig for seg selv. :)

Endret av Fhj
Lenke til kommentar

Jeg vil si DS. Den har flere og morsommere multiplayerspill, MYE lengre batteritid, og en del god bedre spill synes jeg. Har begge og koser meg med begge, men omtrent eneste grunnen til at PSP har vært så mye brukt hos meg er vel at den er flink til å emulere gamle konsoller. Ellers har den noen få gode spill.

Lenke til kommentar

Jeg ville valgt PSP på grunn av spillene da de føles bedre og mer gjennomført (da tenker jeg 3rd party spill og ikke sony og nintendo sine egne titler da disse ofte leverer uansett). DS er også en bra konsoll, men spillene føles veldig billige og minner ofte om mobilspill (ok det har med utvikleren å gjøre, men de er der fortsatt). Derimot om du liker Nintendo spill som Zelda og Mario så er DS ypperlig. Selv har jeg begge, og koser meg med begge når jeg er ute på reise.

Lenke til kommentar

Du burde tenke på åssen spill du liker, DS har ENORMT mange bra puzzle,plattform,rolle og strategispill mens den mangler litt action spill selvom gta,cod waw og metroid prime hunters er veldig gode spill.

 

PSP derimot har ikke så mange plattform og puzzle spill og taper på at den ikke har touch screen. Selvom DS har flere rollespill har PSP noen virkelig sterke noen som FF og Monster hunter. PSP har gode action spill i sine 2 gta spill og killzone som eksempler. Skal du først ha PSP burde du vente til psp GO fordi UMD diskene bråket noe forferdelig på de andre versjonene.

 

Persolig liker jeg ds bedre ettersom det enorme spillbiblioteket, alt fra SNES klassikere i rollespill sjangeren til nær PC nøyaktighet i styringen til metroid prime hunters og rare rytmespill som rythm paradise. Det er spillbiblioteket som velger hvilken maskin du vil ha, og jeg håper du velger den riktige maskinen for deg!

Lenke til kommentar
Skal du først ha PSP burde du vente til psp GO fordi UMD diskene bråket noe forferdelig på de andre versjonene.

 

Du kan ta over spillene på minnebrikker :)

 

Persolig liker jeg ds bedre ettersom det enorme spillbiblioteket, alt fra SNES klassikere i rollespill sjangeren

 

PSP kan spill SNES-spill via emulatorer :)

Lenke til kommentar
Ds kan også emulere SNES spill.

 

Nå har vel PSP antakeligvis et større bibliotek om vi tar med alle Playstation 1 spillene den emulerer out of the box. Men når det gjelder homebrew emulatorer kan de emulere følgende:

 

PSP emulerer:

Amiga 500/600

Amstrad CPC

Apple II

Atari (inkludert alle konsoller, hjemmedatamaskiner samt ST)

BBC Micro computer

Capcom Play System 1

Capcom Play System 2

Chip 8

ColecoVision

Commodore 64

DosBox

Gameboy & Gameboy Color

Gameboy Advance

HitBit

HP48

Intellivision

J2ME

Macintosh

MAME

MGT Sam Coupé

MSX

Neo Geo

Nintendo 64

Nintendo NES

Odyssey

PC-8801

PC-9801

PlayStation

ScummVM

Sega Gamegear & Master System

Sega Genesis Megadrive

Super Nintendo SNES

Tandy Color Computer/ Dragon

Thomson MO5

Thomson T07-70

TI-92

TI-99

Turbo Grafx 6 & PC Engine

Vectrex

Virtual Boy

Wonderswan

X86

ZX Spectrum

ZX81 Sinclair

 

Nintendo DS emulerer:

Amstrad CPC

Apple II

Atari 2600

Chip 8

Colecovision

Commodore 64

Gameboy / Gameboy Color

Mac

MAME

MSX

NeoGeo AES/MVS

NeoGeo Pocket

Nintendo Entertainment System

ScummVM

Sega Gamegear & Master System

Sega Genesis Megadrive

Sinclair ZX81

Super Nintendo SNES

Tandy Color Computer/ Dragon

Thomson MO5

TI-83+

Ti-85

Vectrex

Watara Supervision

WonderSwan

ZX Spectrum

Lenke til kommentar

Har begge deler, og PSP-en er grundig nedstøvet. Greit nok at DS ikke er i nærheten av å matche PSP på grafikk, men jeg syns det er en mye greiere spillplatform jevnt over. Batteritiden er betraktelig bedre, og den er mindre og lettere. Ikke det at PSP-en er en koloss av uhørte dimensjoner, men det er mer komfortabelt å holde DS over lengre perioder. På samme måte er DS enklere å ta med seg, PSP blir mer prosjekt og tiltak.

 

Spillmessig har DS (som Wii) ufattelige mengder skrot som er myntet på ukritiske småtroll, og veldig mye av dette faller innunder puzzle eller Final Fantasy-klone. TS bør derfor stikke innom metacritic.com og sjekke ut de forskjellige toppspillene til begge to. Personlig syns jeg spillene til PSP ligger for nært konsoller. Det å sette seg ned og spille i 5-10 minutter funker mye bedre på typiske DS-spill enn på PSP.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg føler at mens psp prøver å være ps3 i lommeformat, mens ds pga touchscreen gjerne gir deg en litt annen spillopplevelse, i tillegg til at den har to skjermer...

 

Jeg tror du blir fornøyde uansett, men jeg er veldig fornøyd med min ds ihvertfall,..

 

Og psp har ikke zelda :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...