Gå til innhold

[Løst]HD 4870-problemer - Vinduer blir borte, grønne prikker, hvite striper


hov55

Anbefalte innlegg

har nå:

avinnstalert ati

startet i sikkerhetsmodus

kjørt DH driver cleaner

innstalert catalyst 9.5

restarter

får med engang de samme velkjente hvite stripene

de blir borte

kjører 3d mark vantage det henger seg når den skal starte testen bilde har mange grå firkanter

restarter og får beskjed skjermdriver har sluttet og virke og har blitt startet på nytt

 

neste steg blir å prøve ut 9.4 med samme rekkefølge

Tror ikke det hjelper..du vil få de samme symptomene uansett hvilken driver du prøver.

Vet ikke om feilen ligger i vista eller CCC.

 

Hadde store problemer med spill som: Farcry2,Fallout,Gta VI,Cod4,Cod5.

 

selv har jeg hatt disse prikkene og strekene på catalyst 9.2-9.3-9.4,eneste måten å bli kvitt de er en clean install av vista med nyeste driver(9.5).

 

Litt stress å installere vista på ny hver gang det kommer ut nye drivere fra ATI,men dette er den eneste løsningen jeg hadde for å få pcn stabil. Snart kommer 9.6 og da blir det en ny runde med vistaen.

 

Hvilket chipset har du på HKet ditt,Intel/Nforce?

 

Hvis du vil prøve ut dette,gjør det med kun med en minnebrikke (2gb).

Dette gjelder Nforce-chipset(HK).

Endret av serru-d
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har nå:

avinnstalert ati

startet i sikkerhetsmodus

kjørt DH driver cleaner

innstalert catalyst 9.5

restarter

får med engang de samme velkjente hvite stripene

de blir borte

kjører 3d mark vantage det henger seg når den skal starte testen bilde har mange grå firkanter

restarter og får beskjed skjermdriver har sluttet og virke og har blitt startet på nytt

 

neste steg blir å prøve ut 9.4 med samme rekkefølge

Tror ikke det hjelper..du vil få de samme symptomene uansett hvilken driver du prøver.

Vet ikke om feilen ligger i vista eller CCC.

 

Hadde store problemer med spill som: Farcry2,Fallout,Gta VI,Cod4,Cod5.

 

selv har jeg hatt disse prikkene og strekene på catalyst 9.2-9.3-9.4,eneste måten å bli kvitt de er en clean install av vista med nyeste driver(9.5).

 

Litt stress å installere vista på ny hver gang det kommer ut nye drivere fra ATI,men dette er den eneste løsningen jeg hadde for å få pcn stabil. Snart kommer 9.6 og da blir det en ny runde med vistaen.

 

Hvilket chipset har du på HKet ditt,Intel/Nforce?

 

Hvis du vil prøve ut dette,gjør det med kun med en minnebrikke (2gb).

Dette gjelder Nforce-chipset(HK).

 

 

ugh hvor ble det av folka bak de gode driverne fått fyken alle sammen eller

som sakt tidligere har jeg nettopp reinnstalert for 1 uke siden med 9.5 driveren

Men vis ikke det blir bedre får jeg vel hente frem vista cd igjen

Endret av hov55
Lenke til kommentar

hmm

 

har nå innstalert vista på nytt

lakt inn

chipset driver

lan driver

skjermkort driver

sp1

ingen win updates

 

kjørte 3d mark igjen samme resultat prikker og det skjerer seg må rebote og får den fine meldingen om at skjermkort driveren har sluttet og virke og har blitt startet på nytt

 

innstalerer nå de win updates som jeg ikke har gjort og prøver på nytt

så kjører jeg programmet malvado linket til

 

har nå innstalert alle win updates da kom de kjente hvite stripene tilbake

prøvde og kjøre en runde med OCCT men fikk bluescreen

 

http://www.dump.no/files/6dafca79522b/Mini061109-01.dmp

fikk desverre ikke med meg hva koden var

post-38097-1244756442_thumb.jpg

Endret av hov55
Lenke til kommentar

Vel.. Da er det bare å starte feilsøking av komponenter.

 

Du har manuell viftestyring på sant,prøvd å sette denne til 100%?

 

Har du en annen pc du kan prøve ut skjermkortet ditt i,eller ett annet skjermkort?

 

 

 

Mye BSOD skyldes defekt minnebrikker.

 

Still volten til brikkene dine etter spec fra corsair (1.9v?)

Ta ut alle brikkene,prøv ut en minnebrikke om gangen.

 

Hva med biosen(hk) din,er den oppdatert?

Tenker da på de 8gb minnebrikkene,kan jo tenkes at dette ikke fungerer før dette er gjort.

 

Ser på din profil at du hadde Mist 600w før,har du denne ennu?

Hvis så,prøv ut den.

 

Litt om dine problemer med pcn:

 

-Startet dette rett etter oppgradering?

 

-Kan du forklare litt bedre i hvilken rekkefølge problemene startet?

 

-Er pcn din selvbygd?

Endret av serru-d
Lenke til kommentar
Vel.. Da er det bare å starte feilsøking av komponenter.

 

Du har manuell viftestyring på sant,prøvd å sette denne til 100%?

 

Har du en annen pc du kan prøve ut skjermkortet ditt i,eller ett annet skjermkort?

 

 

 

Mye BSOD skyldes defekt minnebrikker.

 

Still volten til brikkene dine etter spec fra corsair (1.9v?)

Ta ut alle brikkene,prøv ut en minnebrikke om gangen.

 

Hva med biosen(hk) din,er den oppdatert?

Tenker da på de 8gb minnebrikkene,kan jo tenkes at dette ikke fungerer før dette er gjort.

 

Ser på din profil at du hadde Mist 600w før,har du denne ennu?

Hvis så,prøv ut den.

 

Litt om dine problemer med pcn:

 

-Startet dette rett etter oppgradering?

 

-Kan du forklare litt bedre i hvilken rekkefølge problemene startet?

 

-Er pcn din selvbygd?

 

 

Jeg oppdaterte hk da jeg fikk det for den biosen som fulgte med støtta ikke amd phennom

jeg har en annen pc som har et x1900xt kort og den 600w mist psu

pcen er selvbygd

jeg regner med at det er driver feil for når jeg ikke har ati driver innstalert har jeg ikke de hvite stripene

jeg får teste litt med ram brikkene og gfx kort denne helgen

det startet med problemmer i spill små hvite firkanter der det var skygge

men jeg merka nå etter at jeg innstalerte de nyeste win updates at da stripene kom tror det er framework som kan ha noe skyld i dette

 

men hva gjør dere når du sitter der med en ny reinnstalert pc innstalerer feks alle drivere og så kjøre win update?

 

har nå satt i x1900 fra den andre pcen og innstalert driver på nytt alt ser bra ut så langt bortsett fra at jeg ikke kan kjøre 3d mark vantage fordi den krever kort som kjører dx10

Endret av hov55
Lenke til kommentar

Gikk over nettop over selv til et 4870 skjermkort, siste ati driver 9.5 og jeg har ingen problemer slik du opplever.

 

Godt mulig du må vurdere om kortet er defekt.

 

Anbefaler at du napper det ut og stikker innom en kamerat for å teste at det fungerer der, safe modus bruker kun det helt grunnlegende på skjermkortet (2d basic) og da kan det godt være at feilen ikke dukker opp.

 

Når jeg feilsøket mitt 8800gts så brukte jeg Safe modus og der oppstod det ingen artifact, men både i bios og i alle OS (linux, w7 ) dukket feilene opp.

Lenke til kommentar
Gikk over nettop over selv til et 4870 skjermkort, siste ati driver 9.5 og jeg har ingen problemer slik du opplever.

 

Godt mulig du må vurdere om kortet er defekt.

 

Anbefaler at du napper det ut og stikker innom en kamerat for å teste at det fungerer der, safe modus bruker kun det helt grunnlegende på skjermkortet (2d basic) og da kan det godt være at feilen ikke dukker opp.

 

Når jeg feilsøket mitt 8800gts så brukte jeg Safe modus og der oppstod det ingen artifact, men både i bios og i alle OS (linux, w7 ) dukket feilene opp.

 

 

okey takk for tipset så da kan det være noe med kortet. Jeg har heldigvis 2 pcer så jeg kan teste det med den andre riggen min

Lenke til kommentar

Har nå på den andre pcen

 

avinnstalert ati

restartet i safemodus

kjørt DH driver cleaner

restartet

innstalert driver

restart

kommer meg til innlogging logger inn alt stopper opp

får bluescreen 0x000000ea

prøver og starte flere ganger men kommer ikke forbi login skjermen

Lenke til kommentar
Tror du bør begynne å vurdere kortet som dødt.

Noen sjangse du kan starte opp med en live linux cd?

 

 

kan jo alltids prøve på det

tror det er på vei ja for det er blå prikker på skjermen uansett om driveren er innstalert eller ikke. Blir jo litt frustrert også av å feilsøke heletiden

Lenke til kommentar

Når det er blå prikker hele tiden på skjermen så er det veldig sannsynlig at det er skjermkortet som har tatt kvelden, spesielt når det er uavhengig av selve driveren.

Booter du i tilegg opp på den andre maskinen på en live linux cd og har den samme feilen så er det garantert 100% skjermkortet.

Lenke til kommentar

bota opp med ubunto live cd første boot så var de kjente farge prikkene der men ettervært ble dem borte. Skrudde pcen av og på og inn i linux igjen nå var prikkene helt borte

avinnstalerte driveren i hovedpcen kjørte dh driver cleaner tok ut kortet satte inn 4870 nå var prikkene borte innstalerte den nye ati driveren 9.6 kjørte 3d mark vantage og den fullførte uten noe problem :D hva som er feil blir bare speklasjoner dårlig kontakt etc

 

esj det kom seff tilbake prøvde 3d mark igjen men da kresja det og fikk den samme gamle beskjeden skjermkortet har sluttet og fungere og har startet på nytt

lei av det her og trur jeg bare shipper det inn til komplett

Endret av hov55
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

bare lurte jeg kjørte jo ms memory diagnostic i flere timer uten feil

har i et x1900 nå mens jeg venter på kortet mitt men det slutter og virke ved høy belastning pc fryser har ikke fått igjennom 3d mark

 

satt inn et 4870x2 det funker perfekt

Endret av hov55
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk glad nyheten fra komplett i dag:

 

Varen er mottatt og har blitt sjekket. Erstattes med PowerColor Radeon HD 4870 1GB GDDR5PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDCP, varenumm er 449930 da identisk vare ikke er på lager

 

fik da 512 mb mere minne i samme slengen siden kortet mitt ikke var på lager snilt av dem så slipper jeg å vente til det ankommer komplett ;o)

Endret av hov55
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...