Gå til innhold

Problemer med en ekstern harddisk


Anbefalte innlegg

I fjor sommer kjøpte jeg en ekstern harddisk og har brukt den ganske flittig. Skulle flytte noe mellom to maskiner idag når jeg oppdaget at den ikke lenger registerte harddisken når jeg plugget den i. Lyset på adapteren som fulgte med lyser grønt så lenge den ikke er plugget i harddisken, men det stenger seg av når jeg kobler den til. Så jeg lurer på om problemet er bare adapteren eller er hele harddisken kaputt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tingen er at det lyset som viser om harddisken er på eller ikke kommer ikke på hele tiden, det lyser et lite sekund akkurat når jeg plugger i strømkabelen. Begynner å mistenke at harddisken er kaputt

 

Edit: Den finner bare den vanlige C stasjonen min x-effect

Endret av Belisarius
Lenke til kommentar

Antar at denne type adaptere kan jeg finne hos f.eks. Clas Ohlson? Har nemlig sittet å tittet litt hos dem og klarer ikke finne en som passer til den jeg har. Den som plugges inn i selve HD'en er lik de gamle som var på tastatur og mus før de begynte med USB porter.

 

Skulle jeg åpne den er det nesten som å montere inn som en vanlig harddisk eller må jeg ha noe ekstra for å få det til?

Endret av Belisarius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...