Gå til innhold

Fotokonkurranse v.7 Runde 1: Ditt verste mareritt


Fotokonkurranse v.7 Runde 1: Ditt verste mareritt  

50 stemmer

  1. 1. Hvem fortjener å vinne denne runden?

    • Bidrag 1
      6
    • Crock
      31
    • Dotull
      5
    • Dødens Tjern
      5
    • Lillebror strikes again
      1
    • Tenåringsguttens mareritt
      2


Anbefalte innlegg

I 1.runde av v.7 er temaet:

 

Ditt verste mareritt

 

Temaet tolkes fritt som vanlig

 

Bildene må være tatt i tidsrommet fredag 5. juni - søndag 21. juni kl. 22:00.

Bildene blir deretter lagt ut med poll for avstemmingen fram til torsdag 25. juni kl. 21:00.

 

Nye deltagere bør spesielt lese reglene, og forstå dem.

 

Innleveringsfrist: Søndag 21. Juni kl 22:00

 

Regler du MÅ lese og forstå før du kan delta:

1. Du kan kun benytte ett bilde i konkurransen. Du må være fotografen bak bildet og det må være tatt i den aktuelle tidsperioden.

2. Du står fritt til å tolke temaet.

3. Stemmefisking er ikke tillatt.

4. Bildets lengste side skal ikke være mer enn 1280 piksler og filstørrelsen maksimalt 450kb

5. Bilder som har signatur, bilder som er postet tidligere, eller som blir postet i bildekritikken eller andre steder på diskusjon.no mens konkurransen pågår, vil bli diskvalifisert.

6. Brukernavnene til de som kommer på de 3 første plassene vil bli offentliggjort.

7. Deltagerene gir Akam.no rett til å publisere bildet i den hensikt å promotere fotokonkurransen, samt legge det inn i galleriet på Akam.no.

 

Regler du må lese og forstå dersom du vinner (det kan være lurt å se gjennom disse før du sender inn et bidrag, sånn at du vet hva du forplikter deg til):

 

 

8. Vinneren av konkurransen velger tema for neste runde og kunngjør dette innen 24 timer etter at vinneren er kunngjort. Dersom flere skulle stå med like mange stemmer, vil arrangør av inneværende runde avgjøre hvem som skal arrangere neste runde dersom vinnerne ikke blir enige seg imellom. Dersom nytt tema ikke er kunngjort innen 24 timer, skal den som kom på 2. plass komme med nytt tema.

9. Når arrangøren har opprettet tråd med kunngjøring av tema for ny runde, skal moderator varsles om at den nye tråden skal stickyes, og den gamle unstickyes. Faaeri og Aetitus i Akam-redaksjonen skal varsles om vinneren av forrige runde, og med link til den nye tråden, slik at de kan oppdatere Akam.no-forsiden.

10. Innleveringsfrist for bidrag er kl. 22 tredje søndag etter at temaet er kunngjort. Bidragene skal publiseres i konkurransetråden så fort som praktisk mulig og ikke mer enn 24 timer etter innleveringsfristen. Dersom dette ikke er praktisk mulig er det arrangørens ansvar å sørge for at en annen overtar ansvaret for publiseringen.

11. Avstemning pågår til kl. 21 påfølgende torsdag.

 

 

Administrative regler, som du egentlig ikke trenger å bry deg om:

 

12. 1. plass premieres med 4 poeng, 2. plass med 2 og 3. plass med 1 poeng i sammendraget.

13. Etter 13 runder utropes en samlet vinner, og en ny "hovedrunde" begynner.

14. Ved poenglikhet i sammendraget er det den med flest seire, deretter andreplasser osv. som vinner sammenlagt.

 

 

Bildene sendes til meg som PM sammen med bildets tittel, dato og klokkeslett for når bildet er tatt og helst EXIF. Alle som leverer vil få en bekreftelse på PM om at bildet er mottatt. Har du levert bilde, men ikke fått bekreftelse når konkurransen nærmer seg slutten, ta kontakt så vi kan få ordnet opp tidsnok.

 

Bidragene

Her er denne rundens bidrag:

 

Bidrag 1

post-26623-1245617306_thumb.jpg

 

Crock

post-26623-1245617312_thumb.jpg

 

Dotull

post-26623-1245617318_thumb.jpg

 

Dødens tjern

post-26623-1245617324_thumb.jpg

 

Lillebror strikes again

post-26623-1245617329_thumb.jpg

 

Tenåringsguttens mareritt - (mor har ryddet rommet)

post-26623-1245617340_thumb.jpg

Endret av Dewil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132
Fristende, men tror jeg burde spare frikortene fra junifesten. :p

Men spennende tema!! Kanskje jeg burde bruke et frikort? :D

Hvis ikke du klarer å kombinere de to da. t bilde som passer både her og til festen din.

 

Tom

Det hadde jo vært genialt om noen av oss klarte det. Får prøve på det selv, må bare tenke ut noe bra først. :p

Lenke til kommentar
Fristende, men tror jeg burde spare frikortene fra junifesten. :p

Men spennende tema!! Kanskje jeg burde bruke et frikort? :D

Hvis ikke du klarer å kombinere de to da. t bilde som passer både her og til festen din.

 

Tom

Det hadde jo vært genialt om noen av oss klarte det. Får prøve på det selv, må bare tenke ut noe bra først. :p

men Tom, kommer ikke denne regelen litt inn i bildet hvis han gjør det?

 

5. Bilder som har signatur, bilder som er postet tidligere, eller som blir postet i bildekritikken eller andre steder på diskusjon.no mens konkurransen pågår, vil bli diskvalifisert.
Lenke til kommentar
men Tom, kommer ikke denne regelen litt inn i bildet hvis han gjør det?

 

5. Bilder som har signatur, bilder som er postet tidligere, eller som blir postet i bildekritikken eller andre steder på diskusjon.no mens konkurransen pågår, vil bli diskvalifisert.

Ikke nødvendigvis. Jeg kan f.eks ha flaks og få til 2 flotte forfallsbilder i dag. Det ene er en bygning som holder på å falle fra hverandre. Det andre er at et av ny-oppdaget rust på bilen min. Det første bildet ender opp i forfallstråden min; det andre ender opp som bidrag her. Begge bildene er tatt i henhold til utfordringen min; så det er greit i forhold til utfordringen. Det andre vises kun her - så det er i henhold til konkurransen.

 

Tom

Lenke til kommentar

PM = Personleg melding. Om du klikker på brukarnamnet til Dewil ved sida av innlegget hans får du opp ein meny der det mellom anna står «Send melding». Klikk på den for å sende ei personleg melding til brukaren.

 

Når du sender ein PM kan du laste opp vedlegg som vert sendt med meldinga, jfr. skjermskotet under. Last opp biletet her.

post-21406-1244235463_thumb.png

 

EXIF er metadata, det vil seie informasjon om ma. lukkartid, blendaropning, ISO, dato/tid for når biletet vart tatt osb. som er inkludert i biletfila. Denne informasjonen skal du helst la vere med i biletet.

Lenke til kommentar

Vil forresten bare minne om at moderatorrapport ikke er beste måte å melde fra til oss om at et vinnerbilde er klart til å legges på forsiden. Det er det nemlig bare Erik og jeg som gjør, og ingen av oss er moderatorer, og vi har dermed heller ingeen ting med å lese moderatorrapporter. Moderatorer kan imidlertid fikse avstemming, så å rapportere tråden for å få noen til å lage poll/avstemming, er helt greit.

 

For forsideutleggelse er imidlertid PM til Aetius og faaeri (helst begge, det er tross alt ferietid), eventuelt mail til [email protected] (når oss begge), beste metode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...