FuzzFuet Skrevet 3. juni 2009 Skrevet 3. juni 2009 (endret) Hallo! Så denne kom i inboksen min, så vidt jeg vet har jeg ikke bank i Australia Mail: Unusual activity. Onsdag 3. juni 2009 23.23 Fra: "Commonwealth Bank" <[email protected]> Til: skjulte mottakere Dear customer: We've recently noticed that someone has made [5] suspicious attemps to login into your NetBank account from this address 72.122.18.131, our security commitment forces us to block your account temporarily until you verify your identity on our systems Verify your identity at this form: https://www3.netbank.commbank.com.au/netbank/bankmain We apologize for the inconvinience this may cause, but security is one of our top goals in Commonwealth Bank of Australia! You have 72 hours to verify the information on our systems, if you do not verify yourself, your NetBank account and DebitCard will be suspended, and have to contact us by phone or fax in order to unlock your account. ® 2009 Commonwealth Bank of Australia 2009 ABN 48 123 123 124 Endret 3. juni 2009 av RamboEinar
E.I. Lonoff Skrevet 4. juni 2009 Skrevet 4. juni 2009 Gjennomført spamming på gang.. På grensa til respektabelt..
PantZman Skrevet 4. juni 2009 Skrevet 4. juni 2009 Selvsagt er det bare tull Selv har jeg fått 3 mailer fra blizzard de siste månedene om at kontoen min vistnok er solgt eller byttet. :!: topic
Korka Skrevet 4. juni 2009 Skrevet 4. juni 2009 Det var en jævlig fin scam. Må si at den blizzard scamminga så ganske bra ut og.
Bytex Skrevet 4. juni 2009 Skrevet 4. juni 2009 Sukk, folk er så dumme. En ekte bank ber deg aldri verifisere noe kredittkortnummer og sikkerhetskoder. Hvorfor i allverden skulle de behøve det? Banken vet jo hvem som er kundene deres. Likevel tjener scammere så mye penger på denne metoden at de bare fortsetter med det.
nomore Skrevet 4. juni 2009 Skrevet 4. juni 2009 Har du konto hos CommonWealth? Uansett. Eg prøvde å logge meg inn med mine innloggingsdetaljer men eg får bare beskjed som at client id eller passordet er feil. Så det er nok bare tull tenker eg, eller så har banken problemer for tiden. Telefonnummeret som står oppgitt for assistanse er heller ikke det eg pleier å bruke
_Ferrari_ Skrevet 4. juni 2009 Skrevet 4. juni 2009 Ser du nøye etter så er det 3 m'er i "commonwealth" i avsenders mailadresse.. Fra:"Commonwealth Bank" <msg-45221290@commmonwealth.com>
FuzzFuet Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Skrevet 4. juni 2009 Oh, shit!!! Fikk to nye e-poster.. Epost 1: Unusual activity. Torsdag 4. juni 2009 22.52 Fra: "Commonwealth Bank NetBank" <[email protected]> Legg til sender i kontakter Til: skjulte mottakere Melding inneholder vedlegg aaaaa.html (91B) Dear Commonwealth Bank Customer, Due to recent fraudulent activities on some of Commonwealth Bank accounts we are launching a new security system to make Amazon accounts more secure and safe. Before we can activate it we will be checking all Amazon online accounts to confirm the authenticity of the holder. We will require a confirmation that your account has not been stolen or hacked. Your account has not been suspended or frozen. To confirm your account status please download attached file, login into your NetBank account and : -complete the required information to authenticate and reset your account -make sure your details have not been changed If you find any type of suspicious activities please contact us immediately. Please include in your message your account number, your account name and the unauthorized transfer date & time. Please do not reply to this message. For any inquiries, contact Customer Service. ® 2009 Commonwealth Bank of Australia 2009 ABN 48 123 123 124 Epost 2 (som lå i spamfiltret): New message - Fraud alert! Torsdag 4. juni 2009 23.46 Fra: "Commonwelath Bank - NetBanking Service" <[email protected]> Legg til sender i kontakter Til: skjulte mottakere Melding inneholder vedlegg id5551626.html (91B) Dear Commonwealth Bank Customer, Due to recent fraudulent activities on some of Commonwealth Bank accounts we are launching a new security system to make Commonwealth Bank accounts more secure and safe. Before we can activate it we will be checking all Commonwealth Bank online accounts to confirm the authenticity of the holder. We will require a confirmation that your account has not been stolen or hacked. Your account has not been suspended or frozen. To confirm your account status please download attached file, login into your NetBank account and : -complete the required information to authenticate and reset your account -make sure your details have not been changed If you find any type of suspicious activities please contact us immediately. Please include in your message your account number, your account name and the unauthorized transfer date & time. Please do not reply to this message. For any inquiries, contact Customer Service. ® 2009 Commonwealth Bank of Australia 2009 ABN 48 123 123 124 Må vel ta ut alle pengene mine og gjemme de snart
Bytex Skrevet 7. juni 2009 Skrevet 7. juni 2009 Banken vil uansett aldri be om personlige detaljer på noe så usikkert som e-post, så alt er bullshit fra ende til annen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå