Gå til innhold

Junifest 2009 - a_aa - <200


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Æsj og mmmmmh.

 

Æsj fordi det ikke blir noe av rullen fra Rollei 35B, som jeg startet med på søndag, og avsluttet på flaut vis på toppen av Damsgårdsfjellet for halvannen time siden. Sorry, Tom. På søndag var jeg litt usikker på om jeg hadde fått filmen skikkelig på plass, slik at framtrekksmekanismen funket - det kjentes litt uvant ut når jeg dro frem. Så for å være sikker, trykket jeg inn knappen for å frakople fremtrekket og dro filmen bakover langt nok til at jeg var sikker på at den faktisk hadde blitt dratt frem, og fyrte deretter av noen eksponeringer med dekket objektiv for å komme meg foran igjen. Amatør. :wallbash: Fant i dag ut at jeg skulle ta turen opp på toppen av Damsgårdsfjellet (for å kunne fortelle historien om Rollei 35 som "the mountaineers camera") og det var en flott utsikt over Bergen med en lav kveldssol uti havet som skinte under tunge skyer, fanget av fjellene, og la byen i et ravgult lys. Problemet var at filmen aldri tok slutt - bilde etter bilde etter bilde ble knipset, men aldri kom følelsen i fremtrekket som fortalte at "tomt for film, mann, hold an!". Til slutt var det bare å prøve å spole tilbake igjen, og se hva som skjedde - og det som skjedde var at filmen slapp opptaksspolen etter bare en tre-fire omdreininger - fremtrekksmekansmen hadde aldri slått skikkelig inn igjen. Hva gjorde jeg da? Amatørkonge! :wallbash: Jeg fortsatte å spole tilbake inntil filmen var kommet godt inni kassetten - umulig å hekte på plass igjen for å få tatt noen bilder på de 80% av filmen som var ueksponert. Derfor er mine siste bidrag i Junifesten allerede levert - det blir intet fra Tysk-Singaleseren. Æsj, som sagt.

 

Mmmmh fordi jeg uansett hadde en flott kveldstur på fjellet, og fordi jeg med god samvittighet nå nyter en iskald Carlsberg :yes: for å kjøle meg litt ned etter en (altfor sjelden) fysisk utskeielse. Og mmmmh fordi Juni-festen har vært morsom, både det å være med, og å se alle de flotte bildene i alle de flotte trådene rundt omkring. Takker alle som har besøkt min tråd, både de som har lagt igjen kommentarer og de som ikke har gjort det - jeg har selv besøkt flotte tråder men ofte følt at ordene var "brukt opp" når jeg hadde lyst til å gi en kommentar, og så ble det liksom ikke noe utav det. :hm: Men faktum er at det ikke er en eneste tråd jeg har vært innom, som jeg ikke har satt pris på.

 

Det har vært en flott fest! :fun:

Lenke til kommentar

Takk for mange flotte bidrag i utfordringen! Det er som du sier vanskelig å ha tid til å kommentere alt man liker underveis, men det betyr ikke at bildene er dårlige av den grunn. Det er mange fine bilder her, men hjemturen fra St. Hans har ett eller annet forlokkende ved seg, det er nesten naturstridig at en betongkloss kan se så harmonisk ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...