Gå til innhold

Beste skuespiller noensinne?


konduktans

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hos meg står Tom Hanks og Al Pacino helt øverst på listen. De to har kvaliteter som overgår de fleste andre skuespillere. De har et utrolig brett spekter de kan spille på og takler mange forskjellige roller.

 

Jim Carrey står nokså høyt på min liste også, men han blir for ensrettet i rollene sine. Han er utmerket i komedier, muligens den beste, men han fungerer ikke til annet enn det. I de seriøse filmene jeg har sett han i blir det bare for teit. Jeg ler bare jeg ser tryne på den fyren og da sier det seg selv at det blir vanskelig å holde seg alvorlig i seriøse filmer med han i hovedrollen.

Lenke til kommentar

Setter opp en liten liste i stede for jeg har ikke noen klare favoritter men et lite arsenal av skuespillere jeg har en liten "forkjærlighet" for.

 

Sir Sean Connery:

 

Mannen er bokstavelig talt en legende i sine filmer og kan det med å spille en god del roller. I mine øyne er han den beste James Bond av dem alle samt har et arsenal av filmer utenom som gjør han til en av mine favoritter.

 

Tom Hanks:

 

En veldig allsidig skuespiller, min personelig favoritt er hans portretering av Forest Gump, en film som står høyest på min liste over hans prestasjoner. Som oftest synes jeg at Tom Hanks har gode filmer, men han bommet litt med The terminal som ble en litt vel kjedelig film. Alt i alt er han en fenomenal skuespiller som jeg holder øynene åpen for.

 

Nicolas cage:

 

Enda en skuespiller med et allsidig arsenal å ta av, om det er hodeskallridene hevner fra helvette eller fremtidssynsk mann, Nicolas cage er en meget interesang skuespiller. Det har vært litt "kjedelig" på fronten hans i det siste men filmene er like fult interesange og flesteparten av dem er vel verd å i alle fall få med seg.

 

Jeremy Irons:

 

En mann som klarer å få til ufattelig mye, om det er mentor i en litt vel dårlig film (hvor hans rolle er den enete velutførte) eller gal tysker med litt stamming, mannen er en god skuespiller men havner litt i bakleksen i hollywood, noe som er synd da mannen er en veldig veldig god skuespiller.

 

Angelina Jolie:

 

Vet ikke helt hvorfor men damas måte å spille på er velutført og passer veldig godt inn med hennes stil. Både i Gone in 60 seconds og Tomb raider klarer hun å få frem den lille ekstra "kynismen" i sin karakter. Gjorde en brukbar jobb med Wanted men langt fra det beste. Vil si at Mr&Mrs Smith er en av hennes bedre roller og blant mine favoritter av henne. Selv om mange kanskje blir tungpustet av hennes opptreden i Beowulf :)

 

Johnny Depp:

 

En legende innen skuespill og en fenomenal skuespiller, om det er mann med saksehender, halvgal sjokoladeguru, pirat eller forfatter, hva enn mannen spiller i gjør han en fenomenal opptreden. En av mine personelige favoritter med han er "Nick of Time" fra 1995 hvor duetten mellom han og Christopher waklen er perfekt utført og skrevet og forholdet protagonist/antagonist er som en velsmurt maskin.

Lenke til kommentar

Halvgal pirat, halvgal sjokoladeguru, halvgal gonzo-journalist - the possibilities are endless.

--

Jeg setter Cary Grant øverst, jeg ser en film med ham i hovedrollen uten å vite noe mer om filmen. Marlon Brando, James Dean og Paul Newman er andre favoritter, i tillegg til Steve McQueen, Clint Eastwood i ikke-western-roller, Sean Penn, Tim Robbins og Gene Hackman.

Lenke til kommentar
Kan ikke si jeg liker hverken Seagal eller Statham. De gir meg ikke noen følelser i det hele tatt. Det er bare slossing, ikke noe som kan kalles skikkelig skuespill.

I de tidligste Guy Ritchie filmene var det ikke så mye slåssing. Statham klarte seg bra da.

Hva synes dere om Michael Rapaport?

Fyren ser ut og oppfører seg om han har hatt slag.

Lenke til kommentar

Ingen som har sansen for ikke-engelskspråklige skuespillere?

 

Jeg nevner Sophia Loren, Klaus Kinski, Marcello Mastroianni, Klaus Maria Brandauer, Philippe Noiret. etc.

 

 

Forøvrig en temmelig meningsløs kåring dette her.

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Jim Carrey står nokså høyt på min liste også, men han blir for ensrettet i rollene sine. Han er utmerket i komedier, muligens den beste, men han fungerer ikke til annet enn det. I de seriøse filmene jeg har sett han i blir det bare for teit. Jeg ler bare jeg ser tryne på den fyren og da sier det seg selv at det blir vanskelig å holde seg alvorlig i seriøse filmer med han i hovedrollen.

 

Hvilke seriøse filmer har du sett ham i og hvilke tryner har du sett på ham?

 

Hva synes dere om Michael Rapaport?

 

Han er morsom i War at home, men spilte dårlig i Prison break.

Lenke til kommentar
Ingen som har sansen for ikke-engelskspråklige skuespillere?

 

Jeg nevner Sophia Loren, Klaus Kinski, Marcello Mastroianni, Klaus Maria Brandauer, Philippe Noiret. etc.

 

 

Forøvrig en temmelig meningsløs kåring dette her.

 

Man må nesten vurdere de skuespillerne man har sett. Det er ikke alle som ser på franske filmer.

Lenke til kommentar

Synes hverken Jeaun Claude eller Steven Segal er noen gode skuespillere, filmene de spiller i er ikke noe særlig å rope hurra for og skuespillerprestasjonene deres er rusten og platt, tilnærmet kjedelig. Så for min del holder jeg meg litt unna dem.

 

Clint Eastwood, joda, helt OK skuespiller som Dirty Harry men synes ikke han falt helt inn som noe god skuespiller, mye grunnet at jeg synes han spiller "grumpy" i envær film jeg ser han i.

 

Jim Carry, han gjorde det fint i starten med Ace Ventura og Lier Lier men Cabelguy kom mellom og ødela litt for han for han passer ikke i slike roller. Me myself and Irene var en typisk Jim Carry film og Bruse Almighty var grei men mye av det samme man kjenner Jim Carry fra. Yes man like så. Mannen er morsom i enkelte filmer men uforutsigbar, noen filmer kan bli tidvis morsomme (som Fun with Dick and Jane) mens andre blir litt platte av seg. En morsom skuespiller men litt for mye av det gode enkelte ganger.

 

Ser og at jeg burde nevne Eddie Murphy på listen min, Beverly hills cop er blant en av mine storfavoritter og den rappkjeftige purken Axel Foley passer perfekt til Eddie. Nå kommer det en fjerde film med Axel Foley så får se om tiden har bevart han godt eller ei.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
Hvem synes dere er den beste skuespilleren noensinne? Hvorfor? Jeg må si at Jim Carrey står veldig høyt på lista hos meg, for han er sinnsykt morsom.

Jimmy Carr er også sinnsykt morsom, men han er ingen god skuespiller... (Joda, synes Carrey er en morsom skuespiller, men mest på grunn av gummifjeset)

 

 

Mine topp 5:

 

Johnny Depp

Christopher Walken

Morgan Freeman

Brad Pitt

jeg har også sansen for Jake Gyllenhaal, som såvidt kommer inn på topp 5.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...