EirikO Skrevet 1. juni 2009 Skrevet 1. juni 2009 Er det mulig å registrere to eiere på en bil? Altså kjøpe og eie sammen.. Har GM sin konkurs noe å si for meg dersom jeg f.eks. kjøper meg en brukt saab? Noen som har noen generelle kommentarer om saab 9-3 2004 mod? Er 25 år og trenger en bil til jobb og annen vanlig kjøring. Budsjett 100-150k..
Pluggen Skrevet 1. juni 2009 Skrevet 1. juni 2009 Jeg kan svare på det første spørsmålet ditt. Du kan registrere en bil med en medeier, da må begge skrive under ved evt. salg o.l.
EirikO Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Skrevet 1. juni 2009 Jeg kan svare på det første spørsmålet ditt.Du kan registrere en bil med en medeier, da må begge skrive under ved evt. salg o.l. Planen var å kanskje "arve" penger til bil, nemlig. Forskudd på arv, vel å merke. Er det da en mulighet at jeg og opphavet deler på prisen, og jeg blir medeier for å unngå arveavgift? Kan jeg i så fall registrere forsikringen på meg og betale denne? (Eller bør jeg kanskje stå som hovedeier...?)
agvg Skrevet 1. juni 2009 Skrevet 1. juni 2009 Har GM sin konkurs noe å si for meg dersom jeg f.eks. kjøper meg en brukt saab? Tja, går Saab konk eller blir oppkjøpt av noen kinesere som plukker ned hele fabrikken og frakter den til Kina ala det som skjedde med Rover så kan jo Saab-bilene tape seg kraftig i verdi, men liker du Saab og ikke skal ha en helt ny så ville jeg kanskje ikke bekymret meg så mye for dette.
rublings Skrevet 1. juni 2009 Skrevet 1. juni 2009 Som agvg sier over her vil du nok bare merke det på bruktprisene. Folk blir skremt av konkurs.
citronen Skrevet 2. juni 2009 Skrevet 2. juni 2009 Det finnes alltid småverksteder som kan de fleste reperasjoner i blinde. Og, aftermarket-parts finner du i bøtter og spann - på f.eks mekonomen. Min onkel har en 2005 mod 9.5 med 2.5 turbo. Den kjøpte han ny, og etter hva jeg har fått med meg - så er han storfornøyd med kjøpet. Tror også du kan finne mange "billige" biler i prisklassen du er ute etter - Og, skal du spare penger så kjøp privat.
Hachon Skrevet 2. juni 2009 Skrevet 2. juni 2009 Det må legges til at GM's konkurs egentlig bare er en "konkurs", ganske stor forskjell på en Chapter 11 konkurs enn en norsk konkurs. http://no.wikipedia.org/wiki/Chapter_11
Skavold Skrevet 2. juni 2009 Skrevet 2. juni 2009 Min onkel har en 2005 mod 9.5 med 2.5 turbo. Den kjøpte han ny, og etter hva jeg har fått med meg - så er han storfornøyd med kjøpet. Evt. en 2,3-liter, siden 2,5-liter aldri har vært å oppdrive i noen (norsksolgte) Saaber.
1915 Skrevet 2. juni 2009 Skrevet 2. juni 2009 Du OML! det eneste jeg tror som står i hodet ditt når det kommer til bil. så er det en SAAB! :!:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå