Gå til innhold

Byttet fra Canal Digital, til Viasat, problemer med installasjon.


Anbefalte innlegg

Altså, vi har nå byttet fra Canal Digital til Viasat. Vi har hatt CD i mange år, og det har funger knirkefritt. Men, nå i installasjonsfasen har det dukket opp problemer. Vi bruker den samme parabolen som tidligere, men har kun byttet hodet.

 

Vi har fått en dekoder fra samsung DSB-B560N, og vi kommer så langt på installasjons skjermen at vi skal søke først etter signal, her får vi da nesten 100% på signalstyrke, og samme med signalkvalitet, MEN den linjen signalkvalitet som på bruksmanualen er grønn, er da rød til oss. :hmm: Dette er da på automatisk søk, og med satelitt valgt sinius.. resten er det kun 50% på signalstyrke og 0% på signalkvalitet.. vi har prøvd å dreie å justere på selve hodet, uten noe videre resultat.. den linjen som skulle vært grønn er enda rød.

 

Og når vi da går videre til kanalsøk, så står den kun å søker i TIMER. Vi har ventet og ventet og ventet.. Men ingen resultat i det hele tatt.

 

Som sagt tidligere, har fungert FINT med CD tidligere.. Og det er fri sikt mot sør, ingen trær eller noe som blokkerer..

 

Er ikke så veldig dreven på hva slags informasjon man trenger, for at noen skal hjelpe meg :roll: Tar GJERNE imot ALL hjelp. Har prøvd mitt beste på å forklare :p

 

Og så klart, så har jeg ikke fått tak i viasat kundeservice i dag, begynte å ringe klokka 12 men fikk kun opptatt signal.. Mulig pga pinsehelg.. Men litt frustrerende å være uten tv nå :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dumt spørsmål: Er du på rett satelitt? Dvs. har du snudd parabolen ca 6 grader austover? Canal Digital brukar Thor på ca 1 gr. vest, medan Viasat brukar satelitten Sirius, som står på ca 5 grader aust.

 

Det må vi nesten ha vært, etter som ja vi valgte satellitten sirius, og der fikk vi som sagt full pott med litt dreiing. MEN vår signalkvalitetlinje var grønn, og i illustrasjonen i bruksanvisningen er den grønn :ermm: Spilte liksom ingen rolle om vi justerte noe mer på den, ble bare dårligere signal.. Men jeg vet ikke, kanskje vi har enda dreiet alt for lite.. men synes det er rart at man skal likevel få 100%. MEN noe er GALT i hverfall..

 

Og til Hårek:

Var bare med et nytt hode, dermed så bytta vi det :p Det gamle var snart 8 år, så på tide med en fornyelse tror jeg :p

 

MEN, i dag så byttet vi tilbake til CD dekoderen. Etter litt dreiing tilbake igjen, så funker det knall. Skjønner ikke hvorfor ikke Viasat vil være like enkel å få opp :hmm:

Lenke til kommentar
Hvorfor i all verden byttet dere til Viasat?

 

Haha.. tenker litt det vi også nå..

Men, fikk et bra tilbud. Pluss at vi synes Tv1000 sitt film utvalg er bedre en CD sitt. Mye pga av det egentlig. Ville egentlig bestille oss Viasat tidligere, med det ble CD pga at de manglet Tv2 hvis jeg husker rett. Dette er MANGE år siden da.. Og nå når vi fikk et bra tilbud så slo vi til :)

Lenke til kommentar

Ok, nå viste det seg at problemet lå til Viasat og ikke oss antageligvis. Ettersom kortet vårt hadde ikke blitt verifisert ordentlig via den automatiske telefonservicen. MEN nå er det fikset..

 

MEN nå har vi det problemet at vi får inn kun 9 kanaler, og det er bla alle tv3, jetix, CN og noen tv1000 kanaler. Er det nå vi skal liksom ha det stående på tv3 i 1-2 timer? Har hatt det på i 5 så langt, men finner enda ikke flere kanaler. :hmm:

Lenke til kommentar

Dersom det er aktiveringa av kortet som er problemet meiner eg at du skal ha ei lang liste over kanalar, men der du får feilmelding på dei fleste av desse når du prøver å sjå på kvar enkelt kanal. Det vil då stå noko på skjermen om at ein kan aktivere kortet raskare dersom ein ringer eit bestemt nummer og tastar inn serienummeret til dekoderen. I så fall prøver du dette. Er ikkje dette hjelp i, så snakk med kundesørvis.

 

Dersom problemet derimot er at du faktisk ikkje får søkt inn fleire enn ni kanalar ville eg nullstilt dekoderen og prøvd på nytt, og deretter evt. kontakta kundesørvis.

Lenke til kommentar

Vi har snakka med kundeservice, og nå har vi fått inn 77 kanaler, men det skal egentlig være over 200 sa damen på kundeservice.. Men at dette kunne evnt, komme senere. :ermm:

 

Vi måtte bla gjøre manuelt søk osv for å få inn de andre kanalene. Så nå har vi endelig det nødvendige kanalene. Men mangler jo enda en stor del av det vi betaler for.. Jaja, må vel kanskje bare smøre seg meg tålmodighet og vente et par dager..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...