Gå til innhold

Skjermdriver slutter å vrike når jeg klokker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei!

 

jeg har klokka cpuen fra 2,5 til 4 Ghz e5200, og når jeg spille slutte skjermkortdrivern å virk, kan det ha noe med at jeg har klokket cpuen?

 

 

Den enkleste måten å finne ut av det på er å klokke CPU litt ned, til feks 3.5Ghz

 

Har du kjørt en stabilitetstest etter overklokkingen? Feks LinX eller Prime95.

Lenke til kommentar
hei!

 

jeg har klokka cpuen fra 2,5 til 4 Ghz e5200, og når jeg spille slutte skjermkortdrivern å virk, kan det ha noe med at jeg har klokket cpuen?

 

 

Den enkleste måten å finne ut av det på er å klokke CPU litt ned, til feks 3.5Ghz

 

Har du kjørt en stabilitetstest etter overklokkingen? Feks LinX eller Prime95.

nei, skal gjøre det snart.

men veit du om det er farlig for pcuen å ha en spenning på 1,45-1,47?

Lenke til kommentar
hei!

 

jeg har klokka cpuen fra 2,5 til 4 Ghz e5200, og når jeg spille slutte skjermkortdrivern å virk, kan det ha noe med at jeg har klokket cpuen?

 

 

Den enkleste måten å finne ut av det på er å klokke CPU litt ned, til feks 3.5Ghz

 

Har du kjørt en stabilitetstest etter overklokkingen? Feks LinX eller Prime95.

nei, skal gjøre det snart.

men veit du om det er farlig for pcuen å ha en spenning på 1,45-1,47?

 

 

Burde ikke være noe problem så lenge temperaturen ikke er for høy. Hold den under 70-75c under load, så går det greit.

Men vær klar over at en del har opplevd at disse prosessorene (45nm C2D/Pentium) klokker dårligere etter å ha kjørt en stund på rundt 1.5v

 

Om du overklokker og ikke kjører en stabilitetstest før du begynner å bruke maskinen normalt ber du om problemer. Du risikerer alt fra restarts til korrupte filer og windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...