Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forelsket i jente, ser ho snart kanskje aldri igjen?


Gjest Trådstarter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Trådstarter
Flørtete-tone svar:

"Sitter på sofaen og ser film.. Ganske bra film, men hadde vært enda bedre med deg i armkroken her.."

 

Sånne små ting som du indirekte komplimenterer henne med i forbindelse med f.eks. enkle spørsmål etc. :)

Takk! Er noko i den stilen eg prøvde, men veit som sagt ikkje heilt om det funka.

Føler at om eg fortsetter og gi slike komplimenter så kan dei tolkes feil, eller eg kan rissikere å skremme ho bort. Fortsetter eg med "vanleg" snakk er eg redd eg havner i den fryktede "vennefella" :p Kommer liksom ikkje videre føler eg, sitter litt fast.. Står liksom fast på humoristisk og "vanlig snakk". Veit ikkje om ho har skjønt at eg liker ho heller.

Og om hun tolker komplimentene feil, det får du som regel ikke vite før det er for seint :p

Såpass forsto eg ;)

 

Vanskeleg det her :(

Lenke til kommentar

En god regel er jo også å holde kjeft om du ikke har noe fornuftig å si. For mange komplimenter og unødvendige meldinger får deg bare til å virke kjedelig og litt desp. Fortell gjerne noe selv hvis du spør om noe, type:

 

"hadde en virkelig kul pokerkveld med gutta i dag :) hva har du gjort?"

 

Er mye lettere å få flyt i en samtale hvis begge har litt å fortelle hverandre. Da er det lettere for hun å følge opp med meldinger hvis hun er interessert også. Kan spørre om du vant, hvem som var med og annet. Det handler rett og slett om å gjøre ting litt mer interessant enn

 

"du driver med da? :)"

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter
Jeg tviler på du ender opp med henne, ikke for å være negativ eller destruktiv eller noe.. men verden blir litt rosa når man blir forelska i den aldern der. Mitt forslag er; gå ut, møt andre jenter og innse at hun ikke er den eneste pena jenta i verden.

Nei, sjansen for at eg om ti år er gift med denne jenta er nok heller liten. Eg veit det! Men kan jo ikkje legge meg under ein stein og vente til eg er rundt 25 heller? Må vel prøve seg når man har sjansen, selvom eit eventuelt forhold med stor sikkerheit ikkje vile vare evig? :)

 

Og nei, trur ikkje akkurat eg virker desperat, ikkje tatt noe meir kontakt med ho enn ho har tatt kontakt med meg, trur eg. Ikkje snakket (tekstet) med ho siden fredag, ho har reist til Spania for to veker... Blir vel kanskje å sende ein SMS om noen dager.

 

Trur faktisk kanskje ho liker meg, virker hvertfall sånn på vennindene og ho, faktisk. Likevel fortsatt redd for at eg ikkje skal få sett ho igjen, veit ikkje kva eg skal invitere ho ut på. Sjansen er vel til og med til stede for at ho seier nei, selvom HO har sagt at ho ville møte meg til høsten. Er jo ganske sjenert denne jenta. Det SUGER at me ikkje skal på samme skule, faen heller! :wall:

 

JA, eg veit at det finnes fleire fisk i havet, ikkje heilt tulling heller! ;)

Lenke til kommentar

Trådstarter.... det er absolutt ikke en unnskyldning at en person bor 1 km fra deg, dette er ikke verdig ordet "avstand" en gang her i Bergen.

 

Hvis hun bruker det som unnskyldning så vet du at hun ikke vil treffe deg.

 

Jeg sykler ned til jobb og det er 3,21 km. Jeg bruker 5 ned pga mye nedoverbakker og 15 minutter opp, hvordan kan du da si at 1 km er en nevneverdig "avstand"?

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter
Trådstarter.... det er absolutt ikke en unnskyldning at en person bor 1 km fra deg, dette er ikke verdig ordet "avstand" en gang her i Bergen.

 

Hvis hun bruker det som unnskyldning så vet du at hun ikke vil treffe deg.

 

Jeg sykler ned til jobb og det er 3,21 km. Jeg bruker 5 ned pga mye nedoverbakker og 15 minutter opp, hvordan kan du da si at 1 km er en nevneverdig "avstand"?

Nei nei, jenta har ALDRI nevnt avstanden, den er det berre eg som nevnte her! Ho, spurte kor eg budde, skaffet seg nummeret mitt og fortalte meg at me MÅTTE møtes igjen til høsten. Eg er heilt enig i at 1 km er ingenting i eit forhold, mitt poeng var at eg ikkje akkurat kjem til å møte ho tilfeldig på gata! Eg veit liksom ikkje kordan eg skal bli betre kjent med ho til høsten, når me ikkje går på samme skule! Kva skal eg invitere ho med på? Ho har absolutt tatt iniativ nå i sommer med å søke opp nummeret mitt, sende meldinger, tatt kontakt på Facebook og ved å si at me må møtes til høsten. Skjønner at det ser enkelt ut for dere, men er lettere sagt enn gjort! Selvom ho tar kontakt på SMS, MSN og Fjesbok er ho ganske sjenert "IRL". Veit derfor ikkje kordan ho reagerer om eg ber ho ut på noe... Får eg eit nei har eg jo på ein måte tapt!

 

Lightningwolf: Du er heldig!!! Skjer ikkje med meg! :(

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter

Vanskeleg å tenkje mindre! :p

 

Bowling er eg ikkje noe god i, så det blir berre flaut :p Resturant har eg også tenkt på, men føler ikkje det passer der me er nå. Har ikkje kommet dit liksom...blir fort berre kleint. Tur? Neh, veit ikkje. Føles rart det også :hmm: Og hvordan skal eg eigentlig innvitere ho ut på noe, på ein måte som ikkje gjer det så flaut for meg om ho seier nei?

 

Også jo... Sendte ho ein melding selvom ho er i Spania, men ho bruker lang tid på å svare der nede. Kanskje ikkje så rart. Vanskeligste er jo å ta dette videre, ho har jo null erfaring, samme med meg. Ho er sjenert og vil helst berre snakke om heeelt hverdagslige ting. Været f.eks :p Føler dette blir for kjedelig i lengden, ho må jo gå lei? Gått litt tom for morsomme ting eg kan skrive også.. Virker som om venninda hennes prøver å hinte til at ho liker meg, har berre avvist alle de hintene heilt. Vil ikkje at ho venninda skal vite noe.. Vil jenta at eg skal vise at eg liker ho? Venter ho berre på det? Går ho snart lei om eg ikkje tar det videre? Eller skremmer eg henne bort om eg går for fort frem? Dilemma!

 

Jaja, eg tenkjer sikker for mykkje, klarer ikkje la være.

 

- Thor :)

Lenke til kommentar
Vanskeleg å tenkje mindre! :p

 

Bowling er eg ikkje noe god i, så det blir berre flaut :p Resturant har eg også tenkt på, men føler ikkje det passer der me er nå. Har ikkje kommet dit liksom...blir fort berre kleint. Tur? Neh, veit ikkje. Føles rart det også :hmm: Og hvordan skal eg eigentlig innvitere ho ut på noe, på ein måte som ikkje gjer det så flaut for meg om ho seier nei?

 

Du kan jo f.eks spørre om hu blir med ut. Når dere først er ute, så bestemmer dere hva dere skal gjøre.

 

Spør hu om hu blir med ut -> Møt henne -> Spør henne om hu blir med på f.eks kino, restaurant (peppes pizza e.l).

Altså, ikke planlegg på forhånd hvis du syns det blir rart, spør heller om hu blir med på det eller det når dere først er ute sammen ;)

 

Unnskyld hvis innlegget var litt rotete, er trøtt :p

Endret av eXtreme-501
Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter

Jo, kanskje. Men kordan spørre på ein måte som ikkje gjer det så kleint å bli avvist? Føler uansett ikkje at tekstmeldingene funker så bra lenger, ho spørr ikkje så mange spørsmål og slikt lenger. Kanskje ho føler at ho "har meg der ho vil ha meg" og derfor kjøyrer ein meir laidback stil? Eller begynner ho og gå lei? Har ikkje sendt så mykkje i det siste då, første gong på fleire dager. Skummelt å berre vente og se det ann noen veker også, kan jo virke som om eg ikkje er interessert då? Hadde vore betre om ho prøvde å jakte litt på meg igjen også! Noen tips?

Lenke til kommentar

Hvis du vil spørre på en måte som ikke gjør det så kleint hvis hun sier nei, så spør om hu vil være med på et eller annet som du allerede har planlagt, og skal på uansett..

"Hei du, jeg skal på en fest hos en kamerat på lørdag.. Du burde bli med!"

Får du et nei på det spm, så har du ikke tapt noe etter som du skulle uansett, og er han tøffe fyren som har en sterk sosial sirkel rundt seg. ;) Sier hun ja så.. vel, det trenger jeg vel egentlig ikke gå nærmere inn på. :)

 

Det trenger ikke å være en situasjon der det bare er dere to. Hvis hun er sjenert kan det være vanskelig å være på en sånn høytidelig date, men hvis du tar henne med på større sosiale ting i begynnelsen vil hun kunne senke skuldrene, bli mer sikker på deg, og tørre å ta mer initiativ selv også.

Lenke til kommentar
Vanskeleg å tenkje mindre! :p

 

Bowling er eg ikkje noe god i, så det blir berre flaut :p Resturant har eg også tenkt på, men føler ikkje det passer der me er nå. Har ikkje kommet dit liksom...blir fort berre kleint. Tur? Neh, veit ikkje. Føles rart det også :hmm: Og hvordan skal eg eigentlig innvitere ho ut på noe, på ein måte som ikkje gjer det så flaut for meg om ho seier nei?

 

Tror du at du skal spille bowling for å vinne? er jo mye gøyere hvis begge er ganske dårlige enn hvis du slår henne med 120 poeng. Du kan få stjele mitt meldingsforslag ordrett om du vil "Bowling i kveld? Du er med?" siden du er ung, så kan du godt slenge på noen smileys også. Restaurant er ikke stedet jeg ville gått første gang. Mye lettere å få en god tone og kunne gå over til fysisk kontakt når dere gjør noe aktivt. Hvis du er for flau, så kan du godt ta med noen kamerater også, men da blir det litt vanskeligere å holde oppmerksomheten hennes på deg...

 

edit; den over hadde jo skrevet omtrent det samme, så dette er tydeligvis et knalltips!

 

Knalltips nr.2. Få henne med på bading og gi henne denne bikinien

Endret av kottila
Lenke til kommentar
Gjest Thor/Trådstarter
Hu begynner nok ikke å gå lei.

Kanskje det er fordi hun ikke vil bruke så mye penger på meldinger?

 

Men, prøv å vær litt laidback selv, så vil hun nok "jakte" etter deg hun også :p

Prøvde å være litt laidback, ved å ikkje sende fleire meldinger på noen dager, då tikket det selvfølgeleg inn ein melding fra ho ;) Me sendte noen meldinger den morgonen, før ho plutseleg sluttet å svare igjen, så, tre dager seinare svarer ho og beklager at ho ikkje hadde svart. No er det altså på`n igjen, me sender meldingar og

ho har begynt å stille masse spørsmål igjen, samtidig som ho er kjempe treig til å svare...

Skjønner ikkje heilt...ho virker jo interessert, er jo mykkje som tyder på det, men samtidig svarer ho veldig seint til tider. Skjønner meg ikkje heilt på dette :p Håper berre ho liker meg fortsatt, at ho ikkje er lei av meg eller noe sånt, og at ho ikkje berre sjår på meg som ein venn :(

 

kottila og Smurstafa: Takk! Trur eg prøver noe slikt! :)

 

- Thor...

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Thor_*

Jaja, eg veit, det er ikkje så langt :p Berre drit i akkurat det.

 

Blitt mange meldinger i det siste. Ho skriver langt, stiller spørsmål og svarer raskt igjen..akkurat som før! :) Problemet er berre at det ho skriver kunne jo nesten like gjerne vore skrevet av ei venninde av meg. Redd for å have, eller at eg allerede har havna i denne beryktede "vennefella." Er jo mange tegn som tyder på at ho liker meg, eller har likt meg, men likevel, kan jo ha greid å skyve ho over i vennefella.. Ho virker jo hvertfall interessert i å prate da, det er jo bra :)

 

Blir litt redd for å drite meg ut, skrive noe litt dumt så ho mister interessen eller noe. Greier ikkje heilt å slappe av, berre gi faen og sende avgårde, selvom eg vanlegvis har god sjølvtillitt. Snakka masse sammen i går kveld, men blei så seint til slutt eg måtte legge meg, så skreiv at eg stakk opp og sov og sa god natt. Fekk då ikkje noe "God natt" tilbake. Blir litt stressa av slike små ting :p

 

Får se kva som skjer når ho kommer heim frå Spania på mandag. Kanskje eg sender ein ny melding då....

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_gjest

Gå tur er det ultimate tipset jeg kan komme med.

 

Man kan prate om alt mulig rart, (etterhvert begynner det å flyte ut).. Man kan også få kroppskontakt med å for eksempel knuffe litt, hvis det passer seg.. Har funka knall for meg, men litt vanskelig å gjøre noe mer ut av det da jeg sliter med 1600 km, ikke 1 ;)

 

Uansett... Lykke til ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...