Gå til innhold

[Løst]Skal ha ny musematte, men trenger hjelp til å velge!


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har hatt en SteelSeries 4D i snart et år, men ettersom jeg må bruke den "grove" siden fordi jeg har lasermus, har "glide"-greiene under blitt skrapt ned litt. Jeg bruker for det meste Saitek Cyborg Mouse og Logitech VX Nano, begge er laser. Saitek-en har ganske spesielle "glide"-greier (vet ikke hva det heter :p), derfor ønsker jeg ikke å slite dem ut mer, selv om jeg har noen ekstra som fulgte med 4D.

 

Jeg skal som sagt ha ny musematte, for å ikke gjøre vondt verre. Jeg er ikke sikker på hvilke jeg skal velge, så jeg tenkte det kunne passe å spørre dere.

 

Jeg har sett en del på SteelSeries Qck, SteelSeries Qck+, Qpad UC (medium eller large), Qpad EC-R, Qpad CT (medium eller large) og Qpad Gamer

 

Om noen har erfaring med noen av disse mattene, og vil dele den meg meg, hadde det vært strålende :thumbup:

 

Takk for alle svar på forhånd!

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://prisguiden.no/product.php?produc...2&cat_id=57

 

Litt info om Steelseries SX. Og som da jeg klarer å lese, står det:

 

"Tekstur:

Aluminum"

 

Ellers kan du jo gå på siden til Steelseries, som finnes her:

Linken fører deg rett til Steelseries sine musematter :). Kanskje du finner en du liker.

 

http://www.steelseries.com/int/products/surfaces

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar
Aluminium er ikke det jeg er ute etter nå, plastikken i 4D har delvis fucka opp glides-ene på musa, så den nye matta må være av stoff ;)
Følger med Glides til SX'en :)

 

Det gjorde det på 4D også ;)

 

Nå skjønner jeg ikke helt hvorfor den må være av stoff? :p

Lenke til kommentar
Aluminium er ikke det jeg er ute etter nå, plastikken i 4D har delvis fucka opp glides-ene på musa, så den nye matta må være av stoff ;)
Følger med Glides til SX'en :)

 

Det gjorde det på 4D også ;)

 

Nå skjønner jeg ikke helt hvorfor den må være av stoff? :p

 

Glides'a på Saitek Cyborg er litt spesielle i formen, og jeg ønsker å beholde de orginale uten å slite dem for mye. En musematte av stoff vil ikke slite glides'a i nærheten av så mye som 4D gjør ;)

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Steelseries SX er nok det beste jeg har prøvd so far, men man ha skikkelige glides, hvis ikke blir det som å stryke musa over sandpapir.

 

Poenget mitt med ny musematte er som sagt at den skal være i stoff/myk plastikk som ikke skraper opp glidesene ;)

 

Har noen her noen forslag til hvor tjukk musematta bør være? Finnes det noen negative sider ved de tynne (1,5 mm)?

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar

Slitasjen på glidesene er ulik på forskjellige PC-muser og glides. Jeg har en Saitek Cyborg mus som harganske slitte glides, og en Logitech VX Nano uten så slitte glides. Noe av grunnen er at VX Nano har mye større glides.

 

som jeg har sagt mange ganger før, jeg er ute etter en musematte i stoff eller myk plastikk/gummi!

 

Jeg har allerede en musematte i hard plast, så jeg trenger ikke en til!

 

Mener ikke å virke sur eller noe, men bare les litt nøye igjennom det jeg har skrevet tidligere ;)

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...