Gå til innhold

Bruktpris på D300 og masse utstyr


Anbefalte innlegg

Hei

 

Hva er normalpris på?

 

Meget lite brukt Nikon d300

Nikkor 17-55 f2.8

Sigma 50-150 f2.8

Nikkor 85mm f1.8

SB 600

Slingshot bag

1 Polalinse til sigmaen og uv filter til nikkoren (17-55)

8 GB minne (høykvalitet)

Alle objektiv er perfekt stand.

 

Kan jeg prute dette ned til 20k uten å være frekk?

Eller enda bedre. Kan jeg prute dette ned til 15k?

 

Hva sier folket?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

15k skal du nok se litt langt etter.. det er ~12 000 kun i objektiver, d300 hvet jeg ikke hva går for.. 8 000? 1000 for sb600, minne og filter kan du se bort fra, egentlig bag og. 20 000 er nok en god pris slik jeg ser det. Hva er det selger opprinnelig vil ha?

Lenke til kommentar
han skal kjøpe..

Det er mulig.Men Ni kon har jo vært en av Akams største fan av Sigma's 50-150mm ( og med masse fine bilder); så derfor trodde jeg ihvertfall at han skulle selge. Da har han nok vært ute av "loopen" en stund og vil tilbake.

 

Men jeg er feil person til å uttale meg om priser ... Men jeg kan i at det er en fin pakke for Nikon folk.

 

Tom

Lenke til kommentar
20-21k ca regner jeg meg frem til. Jeg hadde blitt fornærmet om noen bøy meg 15k for den pakken, for å si det slik.

Hehe. Ingen grunn til å la seg fornærme da. Bare avvise vennlig, og henvise til julenissen ;)

 

Dette er jo utelukkende høykurant utstyr. 12000 for objektivene er ikke urimelig, heller litt lavt kanskje, men prisforlangender varierer veldig, se f.eks denne, D300+17-55 for 12500. (Regner med at den forsvinner rimelig fort..)

 

24 er for mye synes jeg. 20 kanskje litt lavt? Men et greit utgangspunkt å starte.

Endret av SNratio
Lenke til kommentar

Som enkelte har misstenkt er det jeg som må selge dette :(

 

Problemet mitt er at jeg kan ikke forsvare bruken av et slikt profesjonelt i dagens situasjon. Jeg har samboer, jeg har også ny leilighet, jeg tar masse eksamener om dagen og i tillegg skal jeg jobbe og trene og slikt. Tiden strekker ikke til.

 

Vurderer å trekke ut min 50-150 og kjøpe en Nikon d40x eller d60.

Tror dere jeg blir fornøyd med det?

Lenke til kommentar
Vurderer å trekke ut min 50-150 og kjøpe en Nikon d40x eller d60.

Tror dere jeg blir fornøyd med det?

Bildene blir jo omtrent like bra, men det er jo litt som å spørre en håndverker om han blir fornøyd med å bruke Biltema-verktøy til hverdags når man er vant til Festo, DeWalt eller annet proff-verktøy. Følgefokusen på D300 er av en annen verden enn D60, det blir som å sammenlikne kjøreegenskapene til en BMW M3 med en Toyota Aygo...

 

Dersom du virkelig trenger pengene er det jo selvfølgelig grunn til å selge, men dersom du faktisk klarer deg uten, ville jeg heller hatt det liggende til du får mer tid. Tapet ved å selge er ganske stort...

Lenke til kommentar
Som enkelte har misstenkt er det jeg som må selge dette :(

 

Problemet mitt er at jeg kan ikke forsvare bruken av et slikt profesjonelt i dagens situasjon. Jeg har samboer, jeg har også ny leilighet, jeg tar masse eksamener om dagen og i tillegg skal jeg jobbe og trene og slikt. Tiden strekker ikke til.

 

Vurderer å trekke ut min 50-150 og kjøpe en Nikon d40x eller d60.

Tror dere jeg blir fornøyd med det?

Hvis du skal selge, hvorfor vil du prute det ned i pris?;p

Lenke til kommentar
Vurderer å trekke ut min 50-150 og kjøpe en Nikon d40x eller d60.

Tror dere jeg blir fornøyd med det?

Bildene blir jo omtrent like bra, men det er jo litt som å spørre en håndverker om han blir fornøyd med å bruke Biltema-verktøy til hverdags når man er vant til Festo, DeWalt eller annet proff-verktøy. Følgefokusen på D300 er av en annen verden enn D60, det blir som å sammenlikne kjøreegenskapene til en BMW M3 med en Toyota Aygo...

 

Dersom du virkelig trenger pengene er det jo selvfølgelig grunn til å selge, men dersom du faktisk klarer deg uten, ville jeg heller hatt det liggende til du får mer tid. Tapet ved å selge er ganske stort...

Trenger du penger, så prøv å selge alt, minus 50-150, for ca 17-18000. Hold av ca 2000 av summen og kjøp en brukt D40 m/kit. _Fornøyd_ blir du garantert ikke, men er du i økonomisk knipe, er dette en grei vei ut. Så kan du på et seinere tidspunkt kjøpe til et brukt D300 igjen, hvis du ønsker

 

Jeg er ikke helt med på tapsbetraktningene i sånne tilfeller. "Tapet" har en jo i verdifallet på utstyret, enten en selger eller ikke. For så lenge det er et bra fungerende bruktmarked, kan en jo kjøpe igjen til omtrent samme pris som en selger, så "tapet" ved å selge er minimalt i et sånt tilfelle. Hvis en ikke skal bruke utstyret mye, kan dette til og med lønne seg: Du selger f.eks et D300-hus for 8000 i dag, kjøper et brukt D40 for 2000, og kjøper et annet brukt D300 for 6000 om et år. Da har du vært uten D300 et år, men sitter til gjengjeld med backup-hus..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...