Gå til innhold

Studiekompetanse med vanlig jobb pa siden


dagasc

Anbefalte innlegg

Hei, jeg gar rett pa sak:

 

Er 23 ar gammel, har to ar pa vidregaende, og 5 ar i arbeid. Na vil jeg studere mer. Jeg mangler studiekompetanse og lurer pa hva som kunne passet meg best, 1 ar med pabygging, eller a ta opp fag vedsiden av jobb.

 

Problemet er at jeg jobber natt. Men kunne jeg klart a fordelt det pa 2 ar kanskje? Frem til jeg virkelig hadde klart a bestemme meg for hva jeg ville gatt videre med pa universitet feks.

 

Hadde vert helt topp med et par dager i uken med fag for eksempel. Men jeg vet ikke, sa jeg spor dere som har peiling pa dette. Kom til a tenke, jeg har 5 ar i arbeid, 4 som snekker, 1 som vekter. Hvordan vil da realkompetanse fungere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste vil nok være å ta opp fagene du mangler som privatist.

Det er billigere enn om du skulle gått på bjørknes/sonans

 

Om du går opp som privatist, avhenger karakteren du får mye på egeninnsats. Om du tror du klarer å lese på egenhånd, uten undervisning, vil jeg sterkt anbefale deg å gå opp som privatist. Tok selv opp noen fag på bjørknes og fant ut av at jeg like gjerne kunne gått opp som privatist, iom at det læreren underviser i timene, er lett å lese seg til alene. og jeg er ingen einstein, de fleste vil klare det fint om man bare leser.

 

Skulle jeg gjort det om igjen ville jeg definitivt tatt opp alle fagene jeg tok opp som privatist

 

Kom til a tenke, jeg har 5 ar i arbeid, 4 som snekker, 1 som vekter. Hvordan vil da realkompetanse fungere?

 

Forstod ikke helt hva du mente med det dessverre :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...