Gå til innhold

Hvor har det blitt av crysis?


Anbefalte innlegg

Det blir jo vanskelig da når NASA har eneste pcene som kjører det med max grafikk og brukbbar fps..

Å si at bare NASA kan kjøre det på max er vell kanskje å overdrive litt, det krever en del ja, men du kan fortsatt kjøre det på max med en data til 5-8000 kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er galt med dette spillet som får det til å synke i pris så fort?

 

Det er en techdemo forkledd som et spill. Et interaktivt 3DMark, om du vil.

 

jeg kan ikke helt se hvorfor det har fått så god kritikk over alt da?

Lenke til kommentar

Det må da fåglarna vite. Folk er rare, også spillanmeldere. Kanskje de blir lett distrahert og oppglødd over blanke overflater og lensflares.

 

Sett grafikken til low-medium, og du har et spill som utmerker seg på ingen som helst måte, verken når det gjelder gameplay, lyd eller historie. Det er et spill, som du selv skriver i førsteposten, man plukker opp når man kjøper en ny PC eller oppgraderer CPU/GPU. Man vil se om PC-en klarer det på very high.

Lenke til kommentar
Det må da fåglarna vite. Folk er rare, også spillanmeldere. Kanskje de blir lett distrahert og oppglødd over blanke overflater og lensflares.

 

Sett grafikken til low-medium, og du har et spill som utmerker seg på ingen som helst måte, verken når det gjelder gameplay, lyd eller historie. Det er et spill, som du selv skriver i førsteposten, man plukker opp når man kjøper en ny PC eller oppgraderer CPU/GPU. Man vil se om PC-en klarer det på very high.

 

Nei nå må du gi deg! Hvis du ser det fra din vinkel er det ikke mange spill som er så spesielt bra! Og det derre historie greiene er bare vas. Et spill trenger ikke noe historie for å være bra. For min del trenger det ikke grafikk, historie eller lyd så lenge det er underholdende og jeg liker å spille det. Og crysis er et sånt spill + at du har lyden og grafikken på plass... :)

 

 

 

Ps.

 

Hvem butikk koster crysis 99kr?.. :p :p

-----------------------------------------------

 

jeg er ikke fra østlandet så jeg vet ikke hvordan dere bruker "hvem" i forksjellige ord, men jeg støtter "Folkeaksjonen mot hvem." :p

 

"hvem bil kjøpte du?" Hadde noen sagt det ville jeg trodd at de enten var fra utlandet eller at de er litt mental i hode..

 

sry for at jeg gikk litt off topic.

Endret av yngvenot
Lenke til kommentar
Det må da fåglarna vite. Folk er rare, også spillanmeldere. Kanskje de blir lett distrahert og oppglødd over blanke overflater og lensflares.

 

Sett grafikken til low-medium, og du har et spill som utmerker seg på ingen som helst måte, verken når det gjelder gameplay, lyd eller historie. Det er et spill, som du selv skriver i førsteposten, man plukker opp når man kjøper en ny PC eller oppgraderer CPU/GPU. Man vil se om PC-en klarer det på very high.

 

Nei nå må du gi deg! Hvis du ser det fra din vinkel er det ikke mange spill som er så spesielt bra! Og det derre historie greiene er bare vas. Et spill trenger ikke noe historie for å være bra. For min del trenger det ikke grafikk, historie eller lyd så lenge det er underholdende og jeg liker å spille det. Og crysis er et sånt spill + at du har lyden og grafikken på plass... :)

 

 

 

Ps.

 

Hvem butikk koster crysis 99kr?.. :p :p

-----------------------------------------------

 

jeg er ikke fra østlandet så jeg vet ikke hvordan dere bruker "hvem" i forksjellige ord, men jeg støtter "Folkeaksjonen mot hvem." :p

 

"hvem bil kjøpte du?" Hadde noen sagt det ville jeg trodd at de enten var fra utlandet eller at de er litt mental i hode..

 

sry for at jeg gikk litt off topic.

 

jeg tror jeg så det på nettet. kjøpte nettopp spillet for 129 kr hos EB games :) Gidder ikke vente på å få det fra nettet for å spare 30 kr. :D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Det må da fåglarna vite. Folk er rare, også spillanmeldere. Kanskje de blir lett distrahert og oppglødd over blanke overflater og lensflares.

 

Sett grafikken til low-medium, og du har et spill som utmerker seg på ingen som helst måte, verken når det gjelder gameplay, lyd eller historie. Det er et spill, som du selv skriver i førsteposten, man plukker opp når man kjøper en ny PC eller oppgraderer CPU/GPU. Man vil se om PC-en klarer det på very high.

 

Nei nå må du gi deg! Hvis du ser det fra din vinkel er det ikke mange spill som er så spesielt bra! Og det derre historie greiene er bare vas. Et spill trenger ikke noe historie for å være bra. For min del trenger det ikke grafikk, historie eller lyd så lenge det er underholdende og jeg liker å spille det. Og crysis er et sånt spill + at du har lyden og grafikken på plass... :)

 

 

 

Ps.

 

Hvem butikk koster crysis 99kr?.. :p :p

-----------------------------------------------

 

jeg er ikke fra østlandet så jeg vet ikke hvordan dere bruker "hvem" i forksjellige ord, men jeg støtter "Folkeaksjonen mot hvem." :p

 

"hvem bil kjøpte du?" Hadde noen sagt det ville jeg trodd at de enten var fra utlandet eller at de er litt mental i hode..

 

sry for at jeg gikk litt off topic.

 

Folk har forskjellige krav til spill. Dine er tydelgivis lette å tilfredsstille, good for you. :)

 

Selv prøvde jeg det i ca 45 minutter. Etter at jeg hadde kommet forbi hvor pen grafikken var, ble det rimelig fort innlysende at det ikke akkurat var den helt store spillopplevelsen i mine øyne.

 

Har sagt det før, og sier det igjen (og sa det om FarCry også). Det er en spillbar techdemo som egentlig bare er ment å selge Crytek motoren. Men det samme sa jeg om Doom3 da...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

har runnet begge spillene nå. dvs 1 klarer jeg ikke fullføre pga en bug, og samme med det andre spillet.

 

tragisk at jeg ikke kommer videre i noen av de 2 spillene grunnet en BUG? jeg er ikke typen som gidder spille baner igjen, så jeg lever med at jeg aldri fikk føllført sistebossene pga bugs..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
har runnet begge spillene nå. dvs 1 klarer jeg ikke fullføre pga en bug, og samme med det andre spillet.

 

tragisk at jeg ikke kommer videre i noen av de 2 spillene grunnet en BUG? jeg er ikke typen som gidder spille baner igjen, så jeg lever med at jeg aldri fikk føllført sistebossene pga bugs..

 

Går bra det, spill half life 1 istedet.

Lenke til kommentar

Om man mener Crysis er en techdemo eller ikke, med eller uten god historie, så er det uansett et røverkjøp hvis man får det for rundt kr. 100.

 

Crysis ble hypet så mye på forhånd, at det på mange måter var dømt til å skuffe mange. Det var jo syke tilstander forut for release og noen trodde det skulle få hunden deres til å snakke arabisk. Det er jo ikke et dårlig spill på noen måte, men som andre sier, dersom man tar vekk den flotte grafikken (som faktisk ikke er så bra at det forsvarer ressursene som trengs), så er det ikke så veldig spesielt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Om man mener Crysis er en techdemo eller ikke, med eller uten god historie, så er det uansett et røverkjøp hvis man får det for rundt kr. 100.

 

Crysis ble hypet så mye på forhånd, at det på mange måter var dømt til å skuffe mange. Det var jo syke tilstander forut for release og noen trodde det skulle få hunden deres til å snakke arabisk. Det er jo ikke et dårlig spill på noen måte, men som andre sier, dersom man tar vekk den flotte grafikken (som faktisk ikke er så bra at det forsvarer ressursene som trengs), så er det ikke så veldig spesielt.

 

Dersom man tar bort den flotte graffikken fra Mirror's Egde, Fight Round 4, GTA IV, Resident Evil 5, så er ikke de noe spesielle heller. Med andre ord kan graffikk gjøre underverker, men uannsett er Crysis mye mer enn bare graffikk, og man er blind hvis man ikke ser det, men såklart hadde det ikke blitt det samme uten graffikken, men det hadde nesten ingen spill.

Lenke til kommentar
har runnet begge spillene nå. dvs 1 klarer jeg ikke fullføre pga en bug, og samme med det andre spillet.

 

tragisk at jeg ikke kommer videre i noen av de 2 spillene grunnet en BUG? jeg er ikke typen som gidder spille baner igjen, så jeg lever med at jeg aldri fikk føllført sistebossene pga bugs..

Du må patche spillet vettu

Lenke til kommentar

Tåpelig å si at grafikken er alt i Crysis.

 

Spillet har topp integrert fysikk. Hus faller sammen realistisk, du kan faktisk knuse veggene i hyttene som ligger rundt omkring, eller fyre inn en bazooka og se herligheten rase.

 

Verden rundt deg lever. Før du går til angrep på en base, eller evt sniker deg forbi, ta fram kikkerten og se på hva koreanerne gjør. De tar en promenade, røyker en sigarett, pisser i vannet, snakker til hverandre, etc. Ser du noen fugler som flyr over deg, skyt dem ned. Ja, de faller faktisk ned. Tar du en dukkert i vannet, kan du se vanndråpene falle av hjelmen din i det du bryter vannoverflaten igjen.

 

Når du klatrer i stige, ser du ikke bare hendene dine gripe stigetrinnene, men kroppen beveger seg realistisk fra side til side. Hopper du ned i et vann fra stor høyde, strekkes armene ut så du bryter vannoverflaten som en ekte stuper.

 

Dette er animasjoner som er gjeldende selv om du har på laveste grafikksettings.

 

Crysis har ingen usynlige vegger, som det finnes flust av i andre spill, f.eks COD4. Barrierene er naturlige, som et fjell du ikke kommer over. Svømmer du til ****** langt ut i havet, blir du spist opp av hai. Du kan i utganspunktet gå der du vil, jeg svømte en gang rundt en base i stedet for å angripe den. Møtte på en båt som jeg måtte krige mot i stedet. Poenget mitt er at du har flere muligheter i Crysis. I langt større grad enn f.eks CoD4 kan du løse ting slik du selv vil.

 

Spillet har et dynamisk lydsystem. Når du går i jungelen, hører du gjerne fuglekvittring. Fyr av noen skudd, og kvittringen forsvant. Skuddene dine gjorde at fuglene fløy sin vei.

 

Spillet har faktisk en ganske bra AI. Fungerer ikke alltid perfekt, men til å være et sandbox-spill er det bra.

 

Stemmeskuespillet er top-notch. Ikke at det er avgjørende, men det er en nevneverdig faktor.

 

Spillet er snart to år gammelt, jeg synes det var sykt bra når det ble lansert, og det holder seg enda bra, og har fremdeles elementer som man ikke ser noe til i andre spill. Husker hvor sykt skuffet jeg ble over Far Cry 2, sett i forhold. Og for en uke siden spilte jeg Call Of Juarez 2. Jeg fyrer av noen skudd mot vannet, men ser ingen vannsprut som følge av at patronene treffer vannet.

 

Flere reagerte gjerne på at spillet ble mye mer lineært etter en stund. Dette er også en konsekvens av storyen.

Jeg selv syntes at navigeringen inne i alienskipet sugde noe jævlig. Men samtidig var det interessant storymessig. Sistebossen var for øvrig noe av det særeste jeg har sett. En svær stein-lignende sak, som står helt i ro foruten at den roterer 90 grader til høyre og venstre. Og det er alt den gjør, foruten å sende noen kraftige salver mot deg når du ikke cloaker.

 

 

 

Angående storyen, hva er galt med den? Historien er kanskje ikke dyp, og langt fra samme nivå som Half Life, men den er heller ikke dårlig. Det eneste er påstanden om at Psycho & Co må samarbeide med koreanerne mot aliens-greiene. Det så vi ingen til av verken i Crysis eller Warhead, men kanskje vi får se noe til det i Crysis 2.

 

Jeg skal være enig i at Crysis har (eller hadde, lenge siden jeg spilte det) noen utrolig idiotiske bugs, husker primært noen feil med bosskampen, både i Crysys og Warhead. Men husker også at det ikke kom noen lyd når du trakket på landminer. Du bare falt om. Men landminer lager kanskje ikke lyd for det jeg vet.

 

Spillet kunne kanskje også vært bedre optimalisert. Det krever faktisk sykt mye, å skulle ha 60fps på topp settings på en svær skjerm, på de mest krevende scenene, der tanks og fly og alt annet faenskap er med i bildet. En kamerat av meg som jobber på Datakjeden har alt det nyeste, likevel dropper fps ned til 40 når masse ting skjer samtidig.

 

Likevel har jeg hatt et av mine beste spillopplevelser med Crysis. Alt dette jeg har sagt, pluss suveren grafikk? Ja takk. Det har ikke vært meningen å disse CoD4, som er et bra spill på sin måte. Men kom ikke her og si at alt Crysis har, er grafikken.

Endret av rocketdude
Lenke til kommentar
Skal skaffe meg Crysis nå som jeg får ny data iløpet av noen uker, men hvor ble det egentlig av crysis?

 

Så at det kostet 99 kr i en butikk her om dagen, hva skjedde?

 

Er ikke spillet så bra som jeg har fått inntrykk av? Hva er galt med dette spillet som får det til å synke i pris så fort?

 

Kjøp Crysis. Det er like bra som COD. Det finnes ikke bedre spill enn Crysis. Anbefales!

 

har runnet begge spillene nå. dvs 1 klarer jeg ikke fullføre pga en bug, og samme med det andre spillet.

 

tragisk at jeg ikke kommer videre i noen av de 2 spillene grunnet en BUG? jeg er ikke typen som gidder spille baner igjen, så jeg lever med at jeg aldri fikk føllført sistebossene pga bugs..

 

Det opplevde ikke jeg.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...