Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt i høyre side av magen


pululf

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Jeg har hatt vondt i høyre del av magen i et par dager nå, og begynner å lure på hva det kan være. Først trodde jeg det var en strekt muskel, siden det kjennes ut som det. Men det gjør ikke vondt når jeg trykker på punktet det er vondt, så jeg tror ikke det er en strekt muskel likevel, siden strekte muskler pleier å være ganske ømme.

 

Det gjør egentlig kun vondt når jeg strekker meg, retter meg opp i ryggen, rette ryggen når jeg sitter i en stol, og når jeg reiser meg fra stolen. Smerten er som en strekt muskel, som sagt. Hva tror dere det er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, var smertene oppunder ribbeinene, eller nede over hoftekanten?

Hvis de var oppunder ribbeinskanten; strålte de da rundt fra ryggraden, eller var de bare på fremsiden?

Hvis de var nede foran hoften, var smertene stikkende eller bare såre?

Eller var det hold-aktige smerter?

Selve magen sitter forøvrig halvveis under ribbeinene på venstre side på de fleste av oss (noen sære tilfeller er speilvendte innvendig).

Lenke til kommentar

Jeg kjente dette på vei hjem fra jobb i dag. Gjorde vondt i høyre siden av nedre del av magen, ikke sånn direkte vondt som i "au" men som i at jeg kjente det og at det ikke skal være sånn om alt er som det skal. Kjentes litt ut som en strekt muskel for meg også.

 

For meg gjorde det bare vondt når jeg pustet inn. Så jeg pustet i veldig korte åndedrag, da gikk det litt vekk, men så kom det tilbake igjen. Så tok jeg sjansen på et dypt åndedrag, og da gikk det vekk igjen. Så ikke vet jeg.

 

Har kjent dette for ikke så lenge siden også. Kan det ha med sprukket blindtarm å gjøre?

Lenke til kommentar
Altså, var smertene oppunder ribbeinene, eller nede over hoftekanten?

Hvis de var oppunder ribbeinskanten; strålte de da rundt fra ryggraden, eller var de bare på fremsiden?

Hvis de var nede foran hoften, var smertene stikkende eller bare såre?

Eller var det hold-aktige smerter?

Selve magen sitter forøvrig halvveis under ribbeinene på venstre side på de fleste av oss (noen sære tilfeller er speilvendte innvendig).

 

Husker ikke :/

Skal komme tilbake til tråden her hvis det begynner å gjøre vondt igjen.

Lenke til kommentar

Ja, jeg vil nødig skremme noen, men når blindtarmen sprekker er det ikke så lett å operere lenger. Kusinen min fikk sprukken blindtarm, og endte opp med et dren for å suge opp væske. Alt innholdet hadde nemlig samlet seg i bukhulen. Skumle greier. Men det gikk fint, heldigvis.

Endret av Shipwreck
Lenke til kommentar
For meg gjorde det bare vondt når jeg pustet inn. Så jeg pustet i veldig korte åndedrag, da gikk det litt vekk, men så kom det tilbake igjen. Så tok jeg sjansen på et dypt åndedrag, og da gikk det vekk igjen. Så ikke vet jeg.

Akkurat det du beskriver der er ganske typisk, og noe som skjer med veldig mange. Litt skjevhet i ryggen fører til at det føles ut som om ribbeinene stikker i lungene når du skal puste, og man må puste ganske kort til det går over. Det er nok ikke veldig farlig, men prøv en kiropraktor om du plages av det.

 

Det kan jo også være noe annet, så som de andre sier jeg også at en doktor kan være en god idé, for å være på den sikre siden. :)

Lenke til kommentar
Nesten nøyaktig der jeg har ett arr etter blindtarmoperasjon. Også hos meg kom smertene i "tak".

 

Ville besøkt lege snarest.Veldig greit å få skjekket det, og veldig dumt om blindtarmen sprekker...

 

Jeg drar til lege hvis smertene fortsetter. Har ikke kjent noe til det i hele dag.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
Gjest sykepleieren

Nesten nøyaktig der jeg har ett arr etter blindtarmoperasjon. Også hos meg kom smertene i "tak".

 

. Hvis du har et operasjonsår etter en blindtarmsoperasjon så langt oppe , da begynner jeg seriøst hva slags lege som har operert deg..

 

Utlandet eller?Sikker på at det var blintarmen de fjerna, kommunikasjonsproblemer kanskje?hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...