Gå til innhold

Hva er kriteriene for å kunne motta gull-visa?


Anbefalte innlegg

Jeg snakket med banken mtp gullkort, og de sa at en måtte ha "en solid økonomi" for å få gullkort. Jeg er 18 år, og klarer meg med frikort. Jeg bryr meg ikke om kortet har noen attributter eller ikke. Jeg vil ha et gullfarget visakort. Punktum. Er det i det hele tatt mulig å få til? Hva gjør jeg? Har hørt at noen banker tilbyr bankkort med motiv. Kan jeg ha gull-motiv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg snakket med banken mtp gullkort, og de sa at en måtte ha "en solid økonomi" for å få gullkort. Jeg er 18 år, og klarer meg med frikort. Jeg bryr meg ikke om kortet har noen attributter eller ikke. Jeg vil ha et gullfarget visakort. Punktum. Er det i det hele tatt mulig å få til? Hva gjør jeg? Har hørt at noen banker tilbyr bankkort med motiv. Kan jeg ha gull-motiv?

 

Du er fattig, dermed har du ingen grunn til å ha et gullkort. Ikke lek noe du ikke er.

Lenke til kommentar

Hmm....

 

Jeg og fruen har ikke noe ekstremt god økonomi hvis man sammenligner med norge generellt sett.

 

Vi fikk iallfall MasterCard Gold kredittkort med en kredittgrense på 10 000 kroner hver. Har ikke tenkt så mye over det, er det noe spesiellt med kortene eller? Kortet er guldfarget iallfall...

Lenke til kommentar

Jeg er da på ingen måte fattig. Jeg har ingen utgifter, og merker fort at jeg har mer å rutte med enn f.eks foreldrene mine (som har samlet inntekt på 900k).

 

Når jeg sammenliknet prisene for Visa Gold og det Visa-kortet jeg har så var prisene 100% identiske. Så kan ikke si jeg tror det er noen særlig store forskjeller.

 

"Du er fattig, dermed har du ingen grunn til å ha et gullkort. Ikke lek noe du ikke er."

Jeg har da absolutt grunn til å ha et gullkort. Det ville gitt meg mer personlig tilfredsstillelse om jeg kunne dra opp et gullfarget kort når jeg skulle betale enn om jeg drar opp et grønn-blått prikkete stygt kort når jeg skulle det. Hadde forøvrig funka med svart eller noen andre spicy farger også. Postbanken.no er nede til 6 i dag(teknisk oppdatering) så får ikke sjekka tilbudene deres.

 

Ser at toten sparebank har kort-designer. Lurer på om jeg ikke kunne photoshoppa et fett design på det =)

Lenke til kommentar

Er ikke "gull visa" egentlig bare et navn?

 

Kan vel være helt forskjellig fra bank til bank hva det innebærer og ha et sånt kort. Tipper de ofte krever det at du har hatt en inntekt over f.eks 500.000 de siste 3 årene. Om du er ute etter et gull farga kort, så gå på gebyrfri.no og bestill deg et ;)

Lenke til kommentar

arx1243074978b.jpg

 

Var mye tøffere første gang jeg lagde det, da var hele kortet sort, med bildet (teksten) midtstilt, og uten den chippen... Så gjennomført ut. Skulle egentlig bare prøve den kortdesigner-greia på nettsiden, også trykket "neste" en gang for mye... Kostet 150kr.

Hvis det er vanskelig å se, så er det diamantskrift jeg lagde selv i PS.

Det er også egentlig helt sort i bakgrunnen også, men det er veldig slitt, og klipt over :p

Endret av jale
Lenke til kommentar
Om du er ute etter et gull farga kort, så gå på gebyrfri.no og bestill deg et ;)

Kan jeg få et gullfarga kort på santander? :O Var innom der i går, men fant ikke noe om spesialdesignede kort?

 

Stilig :D

 

Nesten så jeg fikk lyst til og bytte bank bare pga av det :p

Jeg tror faktisk jeg kommer til å bytte bank bare pga det :O

Lenke til kommentar

Santander korta ser slik ut ja.

Visa_Gold_new_card.jpg

 

Bare og bestille så kommer det et slik i posten med 10k kreditt.

 

Så blir du en av oss kredittkort-gjelds-slavene du også :)

 

_____________________________________________________

 

Hvem var det som hadde de gjennomsiktige korta? Kash?

Husker de var litt stilige også ...

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar
Jeg snakket med banken mtp gullkort, og de sa at en måtte ha "en solid økonomi" for å få gullkort. Jeg er 18 år, og klarer meg med frikort. Jeg bryr meg ikke om kortet har noen attributter eller ikke. Jeg vil ha et gullfarget visakort. Punktum. Er det i det hele tatt mulig å få til? Hva gjør jeg? Har hørt at noen banker tilbyr bankkort med motiv. Kan jeg ha gull-motiv?

 

Da jeg skulle ha et kredittkort å bruke til utgifter jeg ville ha inn som et fast trekk hver lønningsdag gikk jeg i banken min. De sa at jeg kunne søke på gull-Visa, og det fikk jeg. Jeg har nå mer kreditt enn jeg har inntekt, så vanskelig kan det ikke være. Har du noen betalingsanmerkninger? For da kan det hende de stiller seg litt skeptiske.

Endret av Mimir
Lenke til kommentar
[...]Så blir du en av oss kredittkort-gjelds-slavene du også :)

Er allerede gjeldsslave hos DNB jeg nå. Haha. Var noe jeg måtte kjøpe akkurat der og da, men jeg hadde ikke penger på kortet. Så nå skylder jeg 200 på mastercardet mitt. Hehe.

 

Har du noen betalingsanmerkninger? For da kan det hende de stiller seg litt skeptiske.

Nei, tror da ikke det. Har kanskje gjort 2-3 betalinger i hele mitt liv, og de ble godkjente, så det ville vært litt rart :p

 

Jeg har jo student mastercard med kreditt på 2500. Det jeg vil er at kortet skal være i gull. Helst vanlig brukskort, men kredittkort går også greit. Finnes det ikke vanlige brukskort i gull? :O

Lenke til kommentar

-200 er ikke så ille, men en grei start.

Selv ligger jeg rundt -20.000 om dagen.

:sleep2:

 

Du kan jo f.eks bruke santander sitt kort som et vanlig brukskort.

Så lenge du betaler inn det du bruker vær måned, så er det gebyrfritt.

 

Men jeg vet enkelte steder ikke godkjenner slike kredittkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...