Gå til innhold

Spill til Mac?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trur alt på Steam skal funke, men er langt ifra sikker. Men du kan jo kjøre Windows via Mac så det er vell ikke noe problem uansett.

Skrevet

Konverteringsprogrammet Cider har hjulpet mange spill over til Mac, på både godt og vondt. Dette er en forholdsvis lettvint metode å porte spill på, noe som fører til at ytelsen på Mac blir betydelig dårligere. Blant annet Spore, The Path, kommende The Sims 3 og City of Heroes er eksempler på spill som er konvertert via Cider. Med mindre spillet er nativt utviklet for Mac, bør du spille i Windows. Call of Duty 4 er et av de mer kjente og nyere spillene nativt utviklet for Mac, og fungerer veldig godt.

Ettersom du spør om spill til plattformen antar jeg du har en Intel-Mac. Da ville jeg sterkt vurdert å installere Windows dedikert til spilling. Jeg er smertelig klar over hvordan det føles å logge inn i Windows etter å ha vært i OSX, men noe må man ofre. :)

Dagen hvor Mac blir anerkjent som spillplattform vil komme.

Skrevet

Det er ett spill jeg ville hatt til mac`en min

Command & Conquer Generals Deluxe edition=(Command & Conquer Generals+ Command & Conquer Zero hour

Skrevet
....

OT

Tror dessverre det blir en stund til, og forhåpentligvis samme dag Linux blir spillplatform.

Skrevet

Innlegg med off-topic ment for å provosere andre er slettet. Jeg minner om retningslinjene angående høflighet og saklighet.

(Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding)

Skrevet
....

OT

Tror dessverre det blir en stund til, og forhåpentligvis samme dag Linux blir spillplatform.

Håper for guds skyld at dette ALDRI skjer!

Synes det er helt top at Mac er litt outsider, ingen som gidder å lage malware til den da!

Skrevet

World of Goo og Braid er to gode indie-spill til OS X

Svært mange Windows-spill finnes som uoffisiell Cider-port, men de må du skaffe på ulovlig vis fra torrentsider.

Skrevet
....

OT

Den dagen OpenGL blir foretrukket 3D API av utviklere vil nok Linux og Mac samtidig få seg et kraftig løft som spillplatformer. GPLa DirectX hadde vært snasent, men er ønsketenkning :p

Er det noen som vet hvorfor DirectX er foretrukket egentlig?

Er det ytelsen, bedre funksjonalitet eller at det er lettere å utvikle for?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...