G.L. Skrevet 22. mai 2009 Skrevet 22. mai 2009 I dag ser vi at det stadig blir mindre stuerent å spise pølser. Samtidig ser vi at stadig flere mer eller mindre suspekte utenlandske matretter vinner terreng. Men det mange ikke vet er at pølser faktisk er kultur. Les mer her: http://www.nrk.no/nyheter/kultur/1.6617855
H09I6AN Skrevet 22. mai 2009 Skrevet 22. mai 2009 Dagens Norge er blitt fullstendig overkjørt at utenlandsk kultur, spessielt midt-østisk kultur, noe som gjør meg både sint, og urolig. Pølser er ikke akkurat den matretten som er mest kulturell i norsk sammenheng, men du har forsåvidt rett i det du sier der, Gisle.
Daily-Drifter Skrevet 22. mai 2009 Skrevet 22. mai 2009 fysj hater pølser! utvanna avkapp og dritt i dyretarm, og folk elsker det samme grunn til at jeg ikke rører servelat
G.L. Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Skrevet 22. mai 2009 Tja, det kan jo lages pølser av mye rart. De nye laksepølsene f.eks. Poenget med dette innlegget var bare å gjøre oppmerksom på at diverse retter er i ferd med å skyve ut norske retter. Og pølser har vi spist her i Norge veldig lenge. Står til og med om det i norrøne sagaer. Så selv om de er mer opphengte i pølser i Tyskland, så har vi altså også en "pølsetradisjon" her. Kanskje ikke det viktigste her i verden, men..
Daily-Drifter Skrevet 22. mai 2009 Skrevet 22. mai 2009 hehe sorry var ikke meninga å bashe tråden din
G.L. Skrevet 23. mai 2009 Forfatter Skrevet 23. mai 2009 (endret) Vel, ikke at det gjør noe akkurat. Dette ble en noe teit tråd. Men poenget var altså at man ikke skal stimatisere folk som syns det er godt med pølser inn imellom. Man kan jo ikke bare leve på kaninfór heller. Endret 23. mai 2009 av GisleLarsen
Blåbær Skrevet 23. mai 2009 Skrevet 23. mai 2009 Folk må da få lov til å spise det de vil uten at folk skal blande seg inn.
G.L. Skrevet 23. mai 2009 Forfatter Skrevet 23. mai 2009 Selvsagt. Og det er mye her i verden man ikke kan like. Men jeg kan simpelthen ikke forstå de som ikke liker pølser. Hvordan er det egentlig mulig?
Daily-Drifter Skrevet 24. mai 2009 Skrevet 24. mai 2009 pølser er EKKELT fyyyyyyyyy, og det er ikke ordentlig kjøtt heller, bare kverna farse med ettersmak av beskt fett, og inni en tarm?!?! hva er det for presentasjon?! pølser kan du få gratis av meg!
Khaffner Skrevet 24. mai 2009 Skrevet 24. mai 2009 Dere som ikke liker pølser, har dere prøvd skikkelige pølser fra tyskland? Jeg er enig, norske pølser er crap, ihvertfall i forhold til tyske nammenammer
Skinnhesten Skrevet 24. mai 2009 Skrevet 24. mai 2009 ostepølse med bacon + potetsalat, ketchup og sprøløk -- OM NOM NOM!
G.L. Skrevet 24. mai 2009 Forfatter Skrevet 24. mai 2009 (endret) Dere som ikke liker pølser, har dere prøvd skikkelige pølser fra tyskland? Jeg er enig, norske pølser er crap, ihvertfall i forhold til tyske nammenammer Vel, jeg vil ikke si alle norske pølser er "crap", men utvalget kunne kanskje vært litt større. Da tror jeg mange som er fordomsfulle i forhold til pølser ville fått et mer nyansert syn på saken. Endret 24. mai 2009 av GisleLarsen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå