Gå til innhold

Hvilken bank skal jeg velge?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har pr i dag Sparebank1 som jeg er missfornøyd med pga gebyrer, dårlig service og høy nedetid på nettbank.

 

Jeg er en 24 år gammel student og har inntekt på ca 120-150 000kr i året i tillegg til stipend og lån. Har Sparekonto på 50 000kr hvor 20 000kr skal inn på BSU når jeg bytter bank.

 

Jeg har også et Cresco Access kort med kredittgrense på 26 000kr. Jeg har brukt dette kortet en del i det siste, men det er rente fra dag en pluss gebyrer. Så jeg kunne tenkt meg et kredittkort i samme bank med bedre betingelser, hvor jeg også kan bruke kredittkortet i nettbanken.

 

Har sett på Skandiabanken og DNB NOR sitt studentprogram. Vet ikke helt hva jeg skal velge. Noen som har lyst å komme med anbefalinger, jeg er da ute etter mest bang for buck på sparepengene mine og på kredittkortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kort og kredittkort i Skandiabanken, og er veldig fornøyd med den. I og med at det i utgangspunktet ikke koster noe å ha konto der, er tipset mitt å opprette en konto der og se om du er fornøyd med nettbankløsningen, og så bestille kort hvis du liker det du ser. En ulempe med Skandiabanken er at du ikke får bankkort med bilde, så du er avhengig av å ha annen legitimasjon. Jeg har også et kredittkort fra gebyrfri.no, det er gratis å ha, i motsetning til Skandiabankens, som koster 50 kr i året, men jeg er villig til å betale den femtilappen for bedre integrasjon i nettbanken og bedre rente hvis jeg ikke betaler alt med en gang.

Lenke til kommentar

Skandiabanken er veldig greie de, eneste ulempen er at de ikke tilbyr bankkort med bilde som tidligere sagt her, og i tillegg har årspris på kortet som er 250 kr/år.

 

Siden du er student, har jo bla. Postbanken og DnB NOR kundeprogram som er helt gratis, du kan jo kanskje titte litt på de. Postbanken har vel 0,50% rente på brukskontoen, ikke det verste, SpareBank1 har vel bare 0,10% rente.

Lenke til kommentar
Hei