Gå til innhold

Skal lære meg Linux (ubuntu), trenger litt tips.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Angående det med hakkete scrolling, noe jeg har vært nødt å gjøre med begge mine nvidia-drevne maskiner er å følge denne guiden for å få jevn animasjon av effekter og alt det der.

 

http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=110854

 

Uten disse endringene er det masse tearing og ujevn animasjon. Synes å huske at fedora hadde samme problemet (og samme løsning).

 

Har samme problemet med mitt Radeon X1900XT når jeg beveger åpene vinduer, har deaktivert det aller meste av Compiz funksjoner. Installerte Ubuntu 9.04 for 2 dager siden så er helt ny for linux (brukt OS X/Windows til nå), såvidt jeg har forstått er Radeon driverene discontinued og ikke støttet med nyeste kernel - så får ikke installert de, selv om jeg tror det er der problemet ligger.

 

Tenkte jeg kunne hijacke og spørre om dette i samme farten, det er den eneste negative opplevelsen jeg har med linux så langt. Er en skam at de ikke kan dele litt intellectual property så communityen kan få lage drivere til eldre maskinvare (snart 3år), når de alikevel discontinuer supporten sin.

Lenke til kommentar
Last ned driverne fra ati.com ;)

 

Som sagt, gjorde det - men får en feilmelding om at versjonen ikke er støttet. Da jeg googlet det var det endel threads som sa at den siste Catalyst/driverene ikke funker med nyeste kernel oppdateringen, og siden driverene er discontinued er vel det et problem?

Lenke til kommentar
Last ned driverne fra ati.com ;)

 

Som sagt, gjorde det - men får en feilmelding om at versjonen ikke er støttet. Da jeg googlet det var det endel threads som sa at den siste Catalyst/driverene ikke funker med nyeste kernel oppdateringen, og siden driverene er discontinued er vel det et problem?

Den frie radeonhd driveren skal være inkludert i jaunty. Grunnen til at AMD har avsluttet støtten for X1900 og tidligere er at de mener radeonhd har nådd et slikt nivå at det er unødvendig for dem å støtte disse kortene i fglrx. Isteden støtter de radeonhd prosjektet som lager en fri driver.
Lenke til kommentar
Last ned driverne fra ati.com ;)

 

Som sagt, gjorde det - men får en feilmelding om at versjonen ikke er støttet. Da jeg googlet det var det endel threads som sa at den siste Catalyst/driverene ikke funker med nyeste kernel oppdateringen, og siden driverene er discontinued er vel det et problem?

Du lastet ned riktig driver? velge linux -> radeon -> x1900 så kommer du til legacy 9.3?

Lenke til kommentar
Last ned driverne fra ati.com ;)

 

Som sagt, gjorde det - men får en feilmelding om at versjonen ikke er støttet. Da jeg googlet det var det endel threads som sa at den siste Catalyst/driverene ikke funker med nyeste kernel oppdateringen, og siden driverene er discontinued er vel det et problem?

Du lastet ned riktig driver? velge linux -> radeon -> x1900 så kommer du til legacy 9.3?

 

Catalyst 9.3 er ikke støttet i Ubuntu 9.04 pga ny X-server-versjon. Det er derfor den ikke dukker opp under Hardware Drivers.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...