Gå til innhold

[Løst]i usa, barebone pc (+ gpu) til 6-9k skal frakte hjem selv.


Anbefalte innlegg

skal være i usa i 2 uker til, og ser på pc på en netshop som heter tigerdirect, jeg setter opp noen linker til såkalte barebone pc'r som dere kan kommentere.

 

leveringstiden et ca. 1 døgn ifølge han jeg bor hos (som har handlet der)

 

er ikke dette ganske utrolig bra pris? 1059$ eller 6788 kroner for dette i7-oppsettet!(mangler grafikkort og cd-brenner)

 

http://www.tigerdirect.com/applications/Se...&CatId=4149

 

tilbakemeldingene var 100% positive, og noe sånt ville vel kostet rundt 9000 i Norge? (endret etter innlegget til se#)

 

er det crossfire og sli ready eller bare en av delene?

 

jeg legger til sony NEC optiarc og hd 4890 eller gtx 260/80

 

flere kommer... setter pris på om dere skriver litt om hva dere synes

(bortsett fra alt det der med garantien, jeg tar sjansen)

:D

Endret av ivr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Satte opp en handlevogn ut fra første innlegg:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=98388

 

Takk :) sparte meg for en del arbeid :thumbup:

 

og som man ser er det en del billigere her i Amerika (ikke så mye som jeg trodde) men jeg sparer noen lapper (ca 3 tusen !) på å kjøpe alt her.

 

og dette er BARE tigerdirect, mens i prisguiden må man "kødde" med mange butikker, ellers blir prisen fort mye høyere :nei:

 

det eneste problemet jeg har er hvordan jeg skal få det med hjem...

vi er 4 stykker, så jeg kan fordele komponentene rundt for å slippe mye av momsen på lovlig vis... er det noen som kan noe om detta?

Lenke til kommentar

Antar du ikke tenker på smugling siden slikt ikke skal diskuteres her, men rent praktisk er det ikke spesielt enkelt å få med en Mid tower kasse hvis du kun reiser med en koffert. Å ta ut komponenetene vil muligens gjøre at hver enkelt har med en lovlig kvote, men gjør jo ikke kassen mindre.

 

Jeg hadde virkelig ikke giddet alt styret, før du er hjemme har prisen sunket ytterligere. Du kan også enkelt finne ett kabinett som er litt billigere, samme med power som er mye større enn det du trenger for det du har i maskinen, men planlegger du å kjøre to av de krafigste skjermkortene på sikt kan det være greit med 750W. Det er også en viss sjanse for å få ødelagt noe under transport. Reiser du med et flyttelass blir jo saken en litt annen, men hvis jeg skulle kjøpt noe i USA måtte det vært laptop eller lignende som kunne gått i håndbasjen.

 

Et annet alternativ er å kjøpe med et par komponenter som det virkelig er noe å spare på, og så bygge en PC når du er Norge. Har ikke sjekket USA-priser, men ting som prosessor og disk er i hvertall mye enklere å få med.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Kan det ikke bli problemer med visse "OEM" versjoner av noen komponenter, hvor produsenten har fraskrevet seg supportansvaret til leverandøren av hele maskinen?

 

Men uansett om du får garanti på alle komponentene så er disse garantiperiodene vanligvis kortere enn reklamasjonsfristen du har i norge. Dette kan være verdt å merke seg om en har tenkt å ha komponentene lengre enn garantien produsenten gir.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

jeg kan kjøpe dem på Amerikaneren jeg bor hos sitt navn, han har ikke noe imot at jeg kan sende det til ham, og at han sender det videre til nettbutikken hvis det skjer noe :whistle:

 

forresten så fant vi en pc med i7 oppsett og bare de vanlige merkene,av god kvalitet, til ca. 3500 kroner (499$) det er sykt! det kom på mailen hans som et slags "ukens tilbud" :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...