Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

"Like barn leker best"


Anbefalte innlegg

Jeg har truffet en fyr som jeg er ganske betatt av, men vi er VELDIG forskjellige. Jeg er en ganske "ordentlig" jente som er opptatt av utdannelse og som ikke drikker meg dritings hver helg, selv om jeg ikke akkurat er avholds eller. Han har "ikke tatt høyre utdanning" (var lærling og har fagbrev), men han har allikevel en godt betalt jobb (offshore.) Jeg derimot har planer om å studere minst 5 år til, og vi kommer da til å drive med ganske forskjellige ting freomver. Jeg skal ta en krevende utdannelse som krever at jeg er mye på skolen osv, og vi har ingen felles venner. Jeg er i et typisk studentmiljø ( masse folk som er smarte, flinke etc som driver mye med det samme som meg selv.) Han er mer typen som har venner med fagbrev, og som har mye fritid utenom jobb og bruker mye tid på hobbyer som biler, båter etc. Jeg er redd vi er for forskjellige, og ikke passer sammen. Noen som har lignende erfaringer som vil komme med råd?

Jeg tenker at det mest fornuftige er å finne seg en som driver noenlunde med det samme som en selv, som f.eks også er student og gjør noenlunde det samme på fritiden slik at man har tid til hverandre. Men man skal vel ikke alltid tenke fornuftig, og kanskje jeg hadde hatt godt av å være med en som er ganske ulik meg selv. Jeg vet rett og slett ikke. Vi bor også et lite stykke fra hverandre, jeg er en typisk byjente/student som bor midt i sentrum omringet av butikker og cafeer, mens han bor mer "ute på landet" og driver med mye jeg har aldri har vært borte i før for å si det slik.

 

Noen som har råd? Hva synes dere, er ikke dette noe å bry seg om når man skal ha et forhold?

Endret av kristinariebe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet du hva.. dette her kan fungere en liten stund.

Men etterhvert kommer dere til å ha heeelt forskjellige interesser.

Du kommer til å bare ha venner med høyere utdanning, han kommer ikke til å forstå deres humor. Du kommer til å synes hans venner er teite og slitsomme, og jeg kan love deg at drikking er ikke like sjarmerende når man blir eldre. Det går fort fra å være ungdommelig morro til å være en vanesak etterhvert som årene går.

 

Alt dette er likevel ingen hindring for at du kan ha det morro med fyren nå. Men du vet jo hvordan dette ender likevel, ellers ville du jo ikke stilt spørsmålet her i utgangspunktet.

 

Dere kommer til å gro kraftig fra hverandre etterhvert.

Lenke til kommentar
Vet du hva.. dette her kan fungere en liten stund.

Men etterhvert kommer dere til å ha heeelt forskjellige interesser.

Du kommer til å bare ha venner med høyere utdanning, han kommer ikke til å forstå deres humor. Du kommer til å synes hans venner er teite og slitsomme, og jeg kan love deg at drikking er ikke like sjarmerende når man blir eldre. Det går fort fra å være ungdommelig morro til å være en vanesak etterhvert som årene går.

 

Alt dette er likevel ingen hindring for at du kan ha det morro med fyren nå. Men du vet jo hvordan dette ender likevel, ellers ville du jo ikke stilt spørsmålet her i utgangspunktet.

 

Dere kommer til å gro kraftig fra hverandre etterhvert.

 

Det er akkurat dette jeg føler kommer til å skje også. Men jeg kommer nok til å ha det litt morro med fyren framover ja, men om det er så klokt er vel vanskelig å si da...

Lenke til kommentar
Hvis du er av den typen som blir dypt emosjonellt involvert og vil finne det vanskelig å gjøre det fornuftige, ja da er det nok ikke så lurt.

 

Vet ikke helt om jeg helt skjønte den? Men uansett så er jeg betatt av fyren, så jeg kommer nok til å fortsette å være med han iallefall. Jeg finner kanskje fort ut om vi ikke passer sammen også.. Vi er jo veldig forskjellige som sagt.

Lenke til kommentar

Vel, det jeg tenkte var vel at det kom til å bli vanskelig for deg å avslutte det når du kom til det punktet at du skjønte at det ikke gikk lengere, hvis du først ble emosjonellt involvert. Og da er det kanskje like greit å la være i utgangspunktet..

Lenke til kommentar
Vel, det jeg tenkte var vel at det kom til å bli vanskelig for deg å avslutte det når du kom til det punktet at du skjønte at det ikke gikk lengere, hvis du først ble emosjonellt involvert. Og da er det kanskje like greit å la være i utgangspunktet..

 

Ja, skjønner hva du mener.. Men jeg vet liksom ikke om jeg klarer å la være å prøve heller hvis du skjønner. Det kan jo funke, selv om jeg tviler. Ja det kan bli vanskelig å avslutte, men hvis jeg finner ut at vi er altfor ulike, så tror jeg at jeg fornuften seirer, og at jeg finner ut at jeg faktisk kan finne meg noen som er mer lik meg selv. Men det er gjerne veldig dumt av meg å gå videre med denne fyren, ettersom jeg allerede har disse tankene og har på følelsen av at det ikke vil funke.

 

Noen som har vært borte i noe lignende?

 

Samtidig så kan jeg ha godt av å være med en som er litt ulik meg selv. Jeg er kanskje litt for fokusert på å få toppkarakterer, få meg en prestisjefull jobb og alt det der, så det kan jo hende jeg har godt av å være med en som ikke tenker på slikt. En som kan få meg til å kanskje forstå at utdanning og god jobb ikke er alt.

Endret av kristinariebe
Lenke til kommentar
Jeg har truffet en fyr som jeg er ganske betatt av, men vi er VELDIG forskjellige. Jeg er en ganske "ordentlig" jente som er opptatt av utdannelse og som ikke drikker meg dritings hver helg, selv om jeg ikke akkurat er avholds eller. Han har "ikke tatt høyre utdanning" (var lærling og har fagbrev), men han har allikevel en godt betalt jobb (offshore.) Jeg derimot har planer om å studere minst 5 år til, og vi kommer da til å drive med ganske forskjellige ting freomver. Jeg skal ta en krevende utdannelse som krever at jeg er mye på skolen osv, og vi har ingen felles venner. Jeg er i et typisk studentmiljø ( masse folk som er smarte, flinke etc som driver mye med det samme som meg selv.) Han er mer typen som har venner med fagbrev, og som har mye fritid utenom jobb og bruker mye tid på hobbyer som biler, båter etc. Jeg er redd vi er for forskjellige, og ikke passer sammen. Noen som har lignende erfaringer som vil komme med råd?

Jeg tenker at det mest fornuftige er å finne seg en som driver noenlunde med det samme som en selv, som f.eks også er student og gjør noenlunde det samme på fritiden slik at man har tid til hverandre. Men man skal vel ikke alltid tenke fornuftig, og kanskje jeg hadde hatt godt av å være med en som er ganske ulik meg selv. Jeg vet rett og slett ikke. Vi bor også et lite stykke fra hverandre, jeg er en typisk byjente/student som bor midt i sentrum omringet av butikker og cafeer, mens han bor mer "ute på landet" og driver med mye jeg har aldri har vært borte i før for å si det slik.

 

Noen som har råd? Hva synes dere, er ikke dette noe å bry seg om når man skal ha et forhold?

 

 

HATER sånne overlegne studenter som tror de er noe.

Såklart har han like mye ressurser og er en like sterk person som deg. Spesielt mtp at han tjener penger og det gjør ikke du siden du studerer.

Håper han finner seg noen som ikke ser ned på han og hans venner.

Lenke til kommentar
Jeg har truffet en fyr som jeg er ganske betatt av, men vi er VELDIG forskjellige. Jeg er en ganske "ordentlig" jente som er opptatt av utdannelse og som ikke drikker meg dritings hver helg, selv om jeg ikke akkurat er avholds eller. Han har "ikke tatt høyre utdanning" (var lærling og har fagbrev), men han har allikevel en godt betalt jobb (offshore.) Jeg derimot har planer om å studere minst 5 år til, og vi kommer da til å drive med ganske forskjellige ting freomver. Jeg skal ta en krevende utdannelse som krever at jeg er mye på skolen osv, og vi har ingen felles venner. Jeg er i et typisk studentmiljø ( masse folk som er smarte, flinke etc som driver mye med det samme som meg selv.) Han er mer typen som har venner med fagbrev, og som har mye fritid utenom jobb og bruker mye tid på hobbyer som biler, båter etc. Jeg er redd vi er for forskjellige, og ikke passer sammen. Noen som har lignende erfaringer som vil komme med råd?

Jeg tenker at det mest fornuftige er å finne seg en som driver noenlunde med det samme som en selv, som f.eks også er student og gjør noenlunde det samme på fritiden slik at man har tid til hverandre. Men man skal vel ikke alltid tenke fornuftig, og kanskje jeg hadde hatt godt av å være med en som er ganske ulik meg selv. Jeg vet rett og slett ikke. Vi bor også et lite stykke fra hverandre, jeg er en typisk byjente/student som bor midt i sentrum omringet av butikker og cafeer, mens han bor mer "ute på landet" og driver med mye jeg har aldri har vært borte i før for å si det slik.

 

Noen som har råd? Hva synes dere, er ikke dette noe å bry seg om når man skal ha et forhold?

 

 

HATER sånne overlegne studenter som tror de er noe.

Såklart har han like mye ressurser og er en like sterk person som deg. Spesielt mtp at han tjener penger og det gjør ikke du siden du studerer.

Håper han finner seg noen som ikke ser ned på han og hans venner.

 

 

Jeg ser ikke ned på han og de han er med, han har en bra betalt jobb (500 000 i året) og alt det der og sitter godt i det, så faktisk har han kommet lenger enn meg for å si det slik. Det er bare det at vi er opptatt HELT FORSKJELLIGE ting og vi er i forskjellige miljøer.

Endret av kristinariebe
Lenke til kommentar

Sorry, men måten du legger det fram på gjør det nok at det lyser godt igjennom at du synes at studenter er smarte og flinke. Mens folk med bare videregående er folk som ikek gjør annet enn å skru på bil og runke. AKA aper.

Endret av Strindmo
Lenke til kommentar
Sorry, men måten du legger det fram på gjør det nok at det lyser godt igjennom at du synes at studenter er smarte og flinke. Mens folk med bare videregående er folk som ikek gjør annet enn å skru på bil og runke. AKA aper.

 

Okei, men om jeg så mener det, så er det ikke det som blir tatt opp i tråden. Det jeg vil fram til er om vi kanskje er altfor forskjellige med tanke på hva vi driver med på fritiden, hvilke venner vi har (er i forskjellige miljøer), han jobber og jeg studerer etc til at vi kan få det til å fungere! Når man er i et forhold så skal man jo faktisk ha tid til hverande og da er det en forutsetning at man kanskje gjør noen av de samme tingene, men selvfølgelig vil jeg ikke være med han 24/7 da uansett..

Endret av kristinariebe
Lenke til kommentar

Kjenner en som ikke kom lenger enn vgs, har fagbrev og en fett jobb. Fordet er han utrolig smart, forstår avansert humor og greia der.

 

Mens en annen som jeg kjenner, studerer nu og er snart ferdig med ingeniør utdannelse. Hun er ikke akkurat den skarpeste kniven i skuffen.

 

Hva har utdannelse og sånt med det å gjøre, når det er snakk om livsstil da er det noe annet. For meg er det ikke at like barn leker best er en fordel her , jeg foretrekker heller yin&yang. Når et liv skal vare helt ut, vil jeg ha en som kan utfyller mine manglende sider. Selvfølgelig må jeg ha toleranse og tålmodig når det er noe av og til som du ikke "forstår deg på". Gode og onde dager veit du :)

Lenke til kommentar

Her ser det mer ut som trådstarter leter etter ulikheter, enn å prøve og møtes på midten, mye virring.. er forskjellig, er kanskje litt forskjellig osv.

 

Hva er det ved hele situasjonen som får en til å tvile på ens egen evne til å ta en besluttning og gå for det?

 

Ja, kanskje en har godt av å tenke litt mindre når en skal hoppe fra ti-meteren.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest
Sorry, men måten du legger det fram på gjør det nok at det lyser godt igjennom at du synes at studenter er smarte og flinke. Mens folk med bare videregående er folk som ikek gjør annet enn å skru på bil og runke. AKA aper.

 

Oi, det her hørtes ut som komplekser gitt. Har du blitt skutt ned av en jente med utdannelse kanskje?

- Du høres bitter ut.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest
HATER sånne overlegne studenter som tror de er noe.

Såklart har han like mye ressurser og er en like sterk person som deg. Spesielt mtp at han tjener penger og det gjør ikke du siden du studerer.

Håper han finner seg noen som ikke ser ned på han og hans venner.

 

Enda verre. Du ser det du vil se.

 

Hun spør om motsetninger ofte blir et problem, noe det som oftest blir, og du springer ut og sier hun er ser ned på ham. Du sier at det er "helt klart" at han har like mye ressurser og er like sterk som henne. Og argumenterer med at han tjener penger. Om du har sluttet på etter endt VGS for å ta fagbrev burde jo dette være et MINIMUM. En forutsettning. Og bare fordi en person tjener penger eller jobber offshore, betyr IKKE at personen er ressurssterk ELLER har en bra personlighet.

 

Du begynner også innlegget ditt ved å hevde at hun er en "overlegen student". Jeg leste igjennom innlegget og det er ingen dømming/ hovering fra hennes side. Hun bare peker på forskjellene mellom dem. Den som hoverer, dømmer og kommer med ubegrunnede antakelser er faktisk DU.

 

Slutt å gi råd, før du har fikset alle "issuene" dine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...