Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

"Like barn leker best"


Anbefalte innlegg

HATER sånne overlegne studenter som tror de er noe.

Såklart har han like mye ressurser og er en like sterk person som deg. Spesielt mtp at han tjener penger og det gjør ikke du siden du studerer.

Håper han finner seg noen som ikke ser ned på han og hans venner.

 

Enda verre. Du ser det du vil se.

 

Hun spør om motsetninger ofte blir et problem, noe det som oftest blir, og du springer ut og sier hun er ser ned på ham. Du sier at det er "helt klart" at han har like mye ressurser og er like sterk som henne. Og argumenterer med at han tjener penger. Om du har sluttet på etter endt VGS for å ta fagbrev burde jo dette være et MINIMUM. En forutsettning. Og bare fordi en person tjener penger eller jobber offshore, betyr IKKE at personen er ressurssterk ELLER har en bra personlighet.

 

Du begynner også innlegget ditt ved å hevde at hun er en "overlegen student". Jeg leste igjennom innlegget og det er ingen dømming/ hovering fra hennes side. Hun bare peker på forskjellene mellom dem. Den som hoverer, dømmer og kommer med ubegrunnede antakelser er faktisk DU.

 

Slutt å gi råd, før du har fikset alle "issuene" dine.

 

Godt det er noen som skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
HATER sånne overlegne studenter som tror de er noe.

Såklart har han like mye ressurser og er en like sterk person som deg. Spesielt mtp at han tjener penger og det gjør ikke du siden du studerer.

Håper han finner seg noen som ikke ser ned på han og hans venner.

 

Enda verre. Du ser det du vil se.

 

Hun spør om motsetninger ofte blir et problem, noe det som oftest blir, og du springer ut og sier hun er ser ned på ham. Du sier at det er "helt klart" at han har like mye ressurser og er like sterk som henne. Og argumenterer med at han tjener penger. Om du har sluttet på etter endt VGS for å ta fagbrev burde jo dette være et MINIMUM. En forutsettning. Og bare fordi en person tjener penger eller jobber offshore, betyr IKKE at personen er ressurssterk ELLER har en bra personlighet.

 

Du begynner også innlegget ditt ved å hevde at hun er en "overlegen student". Jeg leste igjennom innlegget og det er ingen dømming/ hovering fra hennes side. Hun bare peker på forskjellene mellom dem. Den som hoverer, dømmer og kommer med ubegrunnede antakelser er faktisk DU.

 

Slutt å gi råd, før du har fikset alle "issuene" dine.

 

Kan ikke sende deg PM siden du har "issues" med å vise deg eller for lat til å logge inn ;)

 

Hun sier jo rett fra at hun har en omgangskrets med suksessfulle og intelligente venner mens hennes kjære bare har venner som bruker all sin tid på biler. Ser du det ikke mistenker jeg nesten at du er en student selv.

Lenke til kommentar

Men herregud i heiteste skauhelvete da!! Selvfølgelig har dere foskjellige interesser og verdier. Han er mann, du er kvinne. Dere kommer fra forskjellige planeter for guds skyld :p

 

Hadde dama mi drevet med akkurat det samme som meg på fritiden så hadde jeg blitt sinnsyk.

Det er bare å se på f.eks menn/kvinner og bil. Jeg skrur hvis noe går til helvete, dama sier: ring ***** eller ***** og få litt hjelp da.

Hvorfor det? Fordi vi er forskjellige. Jeg vil fikse ting selv, dama vil bare at det skal bli fikset. Får jeg det ikke til SÅ spør jeg om hjelp.

Når det gjelder kjøring så er det et kapittel for seg selv. Menn sladder, herjer og leker med bilen. Kvinner kjører stort sett pent og pyntelig (det finnes selvfølgelig unntak). Dette er en av grunnene til at menn vanligvis kjører bedre enn kvinner. Practice makes perfect.

Og det er til og med morra mi som har kjørt bil i 25 år enig i.

 

Ble mye fokus på bil her, men poenget mitt er at man ikke kan gå rundt her i livet og forvente å finne en partner med nøyaktig like verdier/interesser som en selv (om man ikke er homofil/lesbisk da). Ganske enkelt fordi mann og kvinne er forskjellig rase ;)

Lenke til kommentar

Har ikke lest alle svarene du har fått men kan da komme med min mening.

 

 

Etter slik du skriver i førsteposten så ville jeg like godt bare funnet en innen din egen sosiale krets. Siden slik du skriver det så er dere to helt forskjellige personer.

Forstår ikke at dere en gang har truffet hverandre når du skildrer ditt og hans liv slik du gjør.

 

Men så kommer det litt an på hvordan du føler for han fyren o.l.

Lenke til kommentar
Etter slik du skriver i førsteposten så ville jeg like godt bare funnet en innen din egen sosiale krets. Siden slik du skriver det så er dere to helt forskjellige personer.

Forstår ikke at dere en gang har truffet hverandre når du skildrer ditt og hans liv slik du gjør.

 

Jeg er helt enig. Det blir bare spekulasjon fra min side, men jeg tipper på "byen-sjekking", og i så måte er jo dette et meget bra eksempel på hvorfor det ikke er noe bra å satse på å treffe kjærester ute på byen, man har jo nemlig ingenting til felles.

Lenke til kommentar
Sorry, men måten du legger det fram på gjør det nok at det lyser godt igjennom at du synes at studenter er smarte og flinke. Mens folk med bare videregående er folk som ikek gjør annet enn å skru på bil og runke. AKA aper.

Geez. Finn en annen tråd å lufte mindreverdighetskompleksene dine i.

 

Til trådstarter: Hvis du er ung student trenger du da på ingen måte å finne den kommende livspartneren din ennå. Du har lang tid foran deg før du trenger å begynne å tenke på det langsiktige og å slå deg ned. Hadde jeg vært deg hadde jeg nok fulgt følelsene mine og bare sett hvor de hadde ført meg. Livet er for kort til å hele tiden være fornuftig.

Lenke til kommentar

Jeg vil si at "like barn leker best", og at "motsetninger tiltrekker hverandre" på generelt grunnlag er bullshit.

 

Grunnen er at samlivet glir mye lettere hvis man slipper å være uenig om hver minste detalj, har forskjellig fokus eller liker å gjøre helt forskjellige ting.

 

Eks.: Det blir ikke noe spørsmål om hvor og hva man skal gjøre i ferien, begge vil det samme - begge er fornøyde. Spiller ingen rolle hvilken rolle man tar i familien (mann på jobb, kone hjemme?), man er enige. Det er utrolig hvor mange konflikter man unngår hvis man har samme syn på ting, og dette har en påvirkning på kvaliteten i samlivet.

 

Når forelskelsen avtar og hverdagen kommer så skal du se at desto likere, jo bedre.

 

Det det kommer an på er på hvilke områder det kan være viktig å være like hverandre. Hvis mannen f.eks har ett kriterie for ferie: strand, er ikke han så vanskelig å ha med å gjøre, og kvinnen kan, hvis hun har behov, bestemme mye her uten konflikter. Personlighetstrekk kan også ha en del å si. To sta personer som er veldig ulike vil selvfølgelig være mye mer utsatt for konflikter enn to omgjengelige personer som er veldig like. Med andre ord: du må selv vurdere viktigheten av likhetene/ulikhetene, og potensialet for å løse eventuelle ulikheter. Hvis typen er en sta jævel, med motsatte holdninger/interesser sier det seg selv at det kan være vanskelig med mindre du er veldig omgjengelig...

Endret av DuTTZi
Lenke til kommentar
Sorry, men måten du legger det fram på gjør det nok at det lyser godt igjennom at du synes at studenter er smarte og flinke. Mens folk med bare videregående er folk som ikek gjør annet enn å skru på bil og runke. AKA aper.

Geez. Finn en annen tråd å lufte mindreverdighetskompleksene dine i.

 

Til trådstarter: Hvis du er ung student trenger du da på ingen måte å finne den kommende livspartneren din ennå. Du har lang tid foran deg før du trenger å begynne å tenke på det langsiktige og å slå deg ned. Hadde jeg vært deg hadde jeg nok fulgt følelsene mine og bare sett hvor de hadde ført meg. Livet er for kort til å hele tiden være fornuftig.

 

Nei, jeg er vel egentlig ikke på jakt etter min kommende livspartner enda, så det er derfor jeg tror jeg tar sjangsen og ser hvordan det går. Men det er kanskje litt dumt når vi er så forskjellige.. Men jeg angrer nok bare hvis jeg avslutter det nå, siden jeg er såpass betatt.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Jeg har ikke hatt så mange forhold, men jeg har hatt to med veldig forskjellige jenter når det kommer til utdannelse osv.

 

Hun ene var legestudent (ferdig utdannet nå), sinnsykt skarp.

 

Hun andre hadde gjort ferdig videregående, jobbet og ikke smart i skole-forstand.

 

(Jeg er en smart, men slack jævel, med ingeniørutdannelse)

 

Jeg hadde det sinnsykt mye bedre med den mindre høyt utdannede jenta. Kjemien stemte og hun var morsom å være sammen med. Drit deilig å bare slappe av sammen med henne uten alt stresset med utdannelse, jobb osv som det var med hun første. Kanskje viktigere var at vi forstod hverandre følesesmessig og det gikk an å dele opplevelser med hverandre.

 

Jeg hadde prøvd å finne ut hvordan det er å være sammen med han. Spørsmålet er om du kan dele opplevelser med han uten at det føles helt fjernt. Kan du det så spiller det liten rolle hva slags utdannelse han har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...