Gå til innhold

Nytt stereoannlegg 15K


Anbefalte innlegg

Hei og hå, godt folk! :D

 

 

Har en del konfepenger i lomma nå som begynner å brenne. Har lyst på et stereoannlegg jeg kan spille musikken min på og bruke sammen med playstationet (altså spill og film). Har egentlig ikke peiling på stereoannlegg og det der, men har satt opp noe i desperat forsøk på det jeg tror er et bra annlegg. Alt er hos HiFiklubben.

 

Forsterker: NAD C355BEE Integrert forsterker

Høyttalere (front): DALI Concept 8

CD spiller: DENON DCD-500AE

 

Hva syns dere om dette? Greit oppsett? Jeg hører for det meste på Metallica og grovere musikk. Er det noen som vet om høyttalerne passer til den sjangeren? Har hørt at Cervin-Vega passer til "piggtråd"-musikk som stefaren min kaller det ;)

 

Budsjettet er på 15K. Kan gå over med kanskje 1000, men helst ikke mer.

 

Takker for svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dali-høyttalerne er ikke akkurat fintfølende, uten at det trenger å bety at det er feil valg for deg. Jeg synes de sliter med å dundre løs når rytmeseksjoner tar av. At de ikke er tingen for å skille ut forskjellige strykerseksjoner i klassisk musikk er kanskje ikke noe problem med tyngre rock, men rytmen burde sitte.

 

CD-spilleren vet jeg ikke noe om. Forsterkeren er neppe stort dummere enn noe annet til den prisen.

 

Personlig ville jeg nok spyttet mer i kilde, og heller redusert høyttalerbudsjettet noe. (Brukte stativhøyttalere, kanskje? Har du virkelig så stort rom at det er behov for store gulvhøyttalere?) Og det som er igjen av penger brukes på det viktigste – musikk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...