Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Computer Management problemer i Vista


Anbefalte innlegg

34i3a4p.jpg

Da jeg installerte vista trodde jeg det var nok med 40gb til C: så jeg delete disken. Det var ikke nok så jeg trenger noe av plassen tilbake til C:.

 

Problemet er at selv om jeg har Shrinka D: kan jeg ikke trykke expand disk på C:

 

Jeg antar at den grønne boksen binder Free Space og D: sammen på en måte, så hvordan får jeg Free Space ut av den boksen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
D= 390GB.

 

Hvor mye Free Space har du på den?

 

Det er det første du skal tenke i din situasjon, fordi det kan gi deg  svar for hva du skal gjøre. 

[ironi]Det er 50GB ledig på D:. Nå forstår jeg hva jeg skal gjøre!!![/ironi]

 

Jaha? Du trenger ikke skrive i koder. Jeg har allerede skrevet hva jeg vil gjøre og du ser ikke ut til å ha lest det i det hele tatt. Jeg har allerede tatt ut 39GB fra D: og vil ha det til C:. Hvor mye det er igjen på D: som er ledig er irellevant.

Lenke til kommentar

wiberos: du var kanskje litt kryptisk her, jeg forstår heller ikke hva du mener.

ToTTy: wiberos er utvilsomt den som bruker mest tid av alle her på forumet til å hjelpe folk med diskproblemer.

 

Du har en Extended partisjon. Vista ville ikke latt deg ikke lage den, det ville blitt en Primary. Men du har kanskje brukt disken på XP før?

Jeg vet ikke om det er mulig å shrinke en Extended. En mulighet er å flytte alt innholdet over på en annen disk og slette den partisjonen. Så kan du utvide C, og til slutt lager du en ny D.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Du kan kun extende siste stasjonsbokstav på en disk, så her må du fjerne D:, extende C: og lage ny D:.

 

Du kan sikkert løse det med 3. parts verktøy som nevnt over.

 

 

mvh sof

Endret av sof
Lenke til kommentar
wiberos: du var kanskje litt kryptisk her, jeg forstår heller ikke hva du mener.

ToTTy: wiberos er utvilsomt den som bruker mest tid av alle her på forumet til å hjelpe folk med diskproblemer.

 

Du har en Extended partisjon. Vista ville ikke latt deg ikke lage den, det ville blitt en Primary. Men du har kanskje brukt disken på XP før?

Jeg vet ikke om det er mulig å shrinke en Extended. En mulighet er å flytte alt innholdet over på en annen disk og slette den partisjonen. Så kan du utvide C, og til slutt lager du en ny D.

 

Jeg ble irritert allerede ved post #1.

Og det var på grunn av Vistas default måte å vise diskbehandlingen, og ikke trådstarteren.

Fordi til tross at trådstarter opplyste oss med å vedlegge bilde, noe som vi alltid etterlyser, så svikter bilde å vise oss feltene for, capacity, og free space., på grunn av status bar lengen

Primært var bekymringen min, at trådstarter skulle ikke risikere å miste data som var på den D:, for så sekundert å tenke på det som var hans første bekymring.

 

 

Det faktum at han allerede hadde shrink det opprinelige volumet, og hans neste forsøk kunne være å flytte grenser for den extended partition og for det volume inni der igjen med andre verktøy, ble for mye å forklare der og da.

Så isted å gå gjennom mange poster med forklaringer, valgte jeg å spørre om free space på D:. slik det ble på post #3

 

 

Han valgte å svare som han ha gjorde, og ironisk nok, svarer han på spørsmålet om free space, men samtidig fjerner han interesse om å dele min primære bekymring, og videre dialog.

Det du svarer som løsning hårek, var og scenario jeg tenkte. I tillegg berører du det med XP , Vista og extended partition, hvor vi vet at alt er ikke som det skal.

 

 

Sof og er i samme linje, bare at han tar 3 parts verktøy med på karusellen, som er overhodet ikke noe galt med det, men som jeg kan ikke anbefale, og det på grunn at mulighet for å ødelegge er til stedet, samtidig som det blir mye manipulasjon, som kan forårsake problemer i en senere recovery forsøk .

Det var forklaringen om den kryptiske posten # 3 

 

 

og her er svaret jeg etterlyste: 

Det er 50GB ledig på D:, som betyr at data tap kunne bli 340GB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...