Gå til innhold

Har tatt jegerprøve, men hvilken hagle skal jeg kjøpe meg?


Anbefalte innlegg

Det er jo også verdt å tenke på lokale garantiordninger. Hvis den lokale våpensjappa har en super returordning for alle sine benelli våpen, der du får helt 100% super god support ved feil, mangler og spørsmål, ville jeg nok vurdert en Benelli.

 

 

...og det ville jeg kanskje uansett garantiordning eller ei... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Husk at emnetittelen skal beskrive trådens innhold og det skal komme klart frem av førsteinnlegget hva temaet for tråden er. Unngå overdreven bruk av store bokstaver og tegn. Emnetittel skal være på minimum tre ord. I henhold til retningslinjene er emnetittel endret til noe som lettere kan gi bedre tilbakemeldinger og/eller assistanse.

 

Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding".

 

:)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Heisann ;)

Jeg har nettopp tatt jegerprøven og har planer om å begynne å jakte nå til høsten, da blir det hovedsaklig jakt på gås og rype. Hvilken hagle er det da som passer, tenker at jeg skal kjøpe meg en over / under hagle, men hvilken?? Har sett litt på Star Baikal, men tar gjerne imot andre tips. Jeg har tenkt å legge i mellom 3-5000 kroner :)

hei, skal du ha noe ordentlig som du vil skal vare kan du ta en titt på xxl http://www.xxl.no/jakt-vaapen/vaapen/hagler/silma-finnskogen-light-12-76-1042277 jeg er i samme situasjon og vil kjøpe noe som dette. har nettopp skutt mi første fjellrype med denne hagla som er min onkel sin.men den hagla heter Silma Finnskogen 12/76 og er 4-5 år gammel og veier nesten 3,3 kg. Silma Finnskogen Light veier bare 2,7 kg å d er deilig å bære på fjellet :D.Denne hagla koster en del men tar man godt vare på en sånn hagle, vil den vare en mannsalder.

Endret av vebjorn95
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Heisann ;)

Jeg har nettopp tatt jegerprøven og har planer om å begynne å jakte nå til høsten, da blir det hovedsaklig jakt på gås og rype. Hvilken hagle er det da som passer, tenker at jeg skal kjøpe meg en over / under hagle, men hvilken?? Har sett litt på Star Baikal, men tar gjerne imot andre tips. Jeg har tenkt å legge i mellom 3-5000 kroner :)

 

Vet at jeg ikke treffer helt på pris her.

 

Kjøpte med en Benelli Supernova comfortech ifjor.

Fy søren så behagelig å skyte med.

 

Den ligger på ca 7000 - 7500, så litt over prissjiktet du oppga.

 

Men det finnes mange gode rimelige hagler der ute.

Lenke til kommentar

Heisann ;)

Jeg har nettopp tatt jegerprøven og har planer om å begynne å jakte nå til høsten, da blir det hovedsaklig jakt på gås og rype. Hvilken hagle er det da som passer, tenker at jeg skal kjøpe meg en over / under hagle, men hvilken?? Har sett litt på Star Baikal, men tar gjerne imot andre tips. Jeg har tenkt å legge i mellom 3-5000 kroner :)

 

 

Et generelt tips, Villmarkssenteret i Vesterålen har opphørsalg nå, hvis du vil ha deg ei dyrere hagle innenfor budsjettet ditt. De har alt fra billige hagler til psychodyre. Masse billig ammo har de også. De sender over hele landet.

 

forfjordgrunneierlag.no/villmarkssenteret

Lenke til kommentar

Husk at du må få tillatelse til å kjøpe skytevåpen av lensmannskontoret før du prøver å kjøpe. Denne er vel gyldig i 6 måneder. Går en lille uke før du får den, de sjekker vandel etc.

 

Var iallefall slik når jeg tok jegerprøven i 94.

 

|edit| Iiik, så ikke at tråden var så gammel, beklager :( (leste også bare første siden :p)

Endret av AllFather
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...