Gå til innhold

Kunne du ofret livet ditt for Norge?


Topic  

132 stemmer

  1. 1. Kunne du ofret livet ditt for Norge?

    • Ja alt for Norge!
      45
    • Bare hvis det skjedde noe med meg eller min familie..
      47
    • Nei, er alt for redd for å dø.
      25
    • Vet ikke ..
      15


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, hadde det.

 

Særlig hvis det hadde vært krig mot et folk som fulgte sharia loven, jeg hater de idiotene. Hadde nok gjort det uansett men særlig hvis jeg visste at sharia loven eller noe annet dritt skulle bli innført her og vi ble tvunget til å løpe rundt i laken hele dagen.

Lenke til kommentar

Ofret meg for norge? Nei, tvert i mot er jeg strengt tatt i mot den "å dø for mitt fedreland" greia..... Jeg ville mye heller latt andre få dø for sitt!!!!!!! :devil:

 

Så hvorfor sier ikke folk det isteden? Hvorfor sier folk "dø for fedre landet" når de egentlig burde sagt at de tar gjerne livet av andre slik at de kan dø for sitt fedreland... :no: forvirret jeg :)

Lenke til kommentar

Kommer ann på sitvasjonen det, hadde sverige invadert norge ville jeg kjempet mot dem bare fordi jeg hadde vært gøy å få utslettet svenskene en gang for alle.

 

Hadde england invadert norge, hadde jeg nok meldt meg på engelsk side, bare for å inføre engelsk som eneste språk i norge.

Lenke til kommentar
jeg har tenkt på det flere ganger, hvis det var krig ville jeg rømt?.

jeg har funnet ut at : Jeg elsker Norge! jeg ville ofret livet uten å nøle.

 

Det der er sauementalitet. Bare fordi du er født i Norge og ikke et annet land, og ikke klarer å se forbi det, så ville du dø for akkurat det landet du er født i.

 

S,

Lenke til kommentar
Kommer ann på sitvasjonen det, hadde sverige invadert norge ville jeg kjempet mot dem bare fordi jeg hadde vært gøy å få utslettet svenskene en gang for alle.

 

Hadde england invadert norge, hadde jeg nok meldt meg på engelsk side, bare for å inføre engelsk som eneste språk i norge.

 

da hadde vi hvertfall sluppet nynorsken ;)

Lenke til kommentar

jeg ville ofret meg for et fritt og selvstendig norge. man kan jo spørre seg hva som skjer hvis eu tar over landet, da blir det gerilijakrig PEWPEW

 

nei for å være ærlig så kommer det helt ann på situasjonen. hvis norge havnet i krig og ble okkupert, så er jo såklart ikke det en ønskelig situasjon. hvis ikke okkupantene har en bedre politikk/styring av staten norge, eller er et bedre alternativ, noe som jeg stiller meg skeptisk til. jeg ønsker på ingenmåter at noen skal være "over oss" eller ha kontroll over oss, det liker jeg ikke. jeg syns norge har mye bra å by på, og sånn skal det fortsette å være.

for å gjøre det kort, ved en eventuell krig hvor motparten var en onde, så ville jeg ofret meg for kongen og fedrelandet. beklager, men slik er jeg.

Lenke til kommentar
Nei, ville aldri ha dødd for Norge. Ikke engang hele universet. Det jeg tenker er at hvis jeg dør for Norge er jo ikke jeg der. Da er det jo ikke noen vits, fordi jeg kan ikke nyte livet. Jeg finnes bare ikke.

 

er ikke det en serdeles egoistisk tankegang?

Lenke til kommentar
Nei, ville aldri ha dødd for Norge. Ikke engang hele universet. Det jeg tenker er at hvis jeg dør for Norge er jo ikke jeg der. Da er det jo ikke noen vits, fordi jeg kan ikke nyte livet. Jeg finnes bare ikke.

 

er ikke det en serdeles egoistisk tankegang?

Slik er menneskene skapt.

Lenke til kommentar

Nå har jeg jo allerede sluppet millitæret pga et buddhistisk livssyn. Jeg er ikke buddhist lenger, men mener jo fortsatt at krig ikke er noen løsning på ting. Men om det ikke hadde vært å unngå, så hadde jeg vel kjempet mot en fiende som bare var her for å drepe og ødelegge. Jeg hadde ikke latt en fiende bare drepe min familie, naboer eller kongen, men beskyttet de så godt jeg kan - om nødvendig med mitt eget liv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...