Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Voldstrussel etter ødelagt mobil


Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Illnath_*

Heya, jeg har kommet opp i en litt kinkig situasjon. En dude ringte meg istad og skulle komme(med flere) og slå meg ned...Sikkert en helt vanlig situasjon, men første gangen for meg. Grunnen skal ha vært at noen har vært vitne til at jeg ødela mobilen til dama hans, ved å kaste vann på den. Det som er litt rart er at jeg overhodet ikke har kastet vann på jenta og jeg forklarte for han min side av saken. Likevel sier han at navngitte vitner har sett meg gjøre det...Normalt hadde jeg ikke brydd meg om det her, men personen vet hvor jeg bor og jeg vet at han har med seg venner-.-

 

 

Virkelig barneskolenivå, men jeg vet faktisk ikke hva jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De fleste slike kun tomme trusler

 

 

Ikke regn med at di kommer hjem til deg, men du kan regne med noe bråk - så ta det opp med skolen...

 

Tviler sterkt på at skolen kommer til å være førstevalget hans for å si det slikt.

 

Prøv med en rolig dialog med han neste gang dere møtes/prates (selv om det kan være vanskelig med visse airheads). Du må egentlig bedømme litt utifra hvordan du ser på situasjonen.

Endret av Såpeskum
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Ved slike trusler som virker skremmende og reelle på personer, mener jeg uansett at politiet skal kontaktes. Uansett alder. Ingen voldstrusler bør virke mindre alvorlige enn andre. Slik samfunnet ser ut til å ta veien, er det viktig med nulltolleranse for slike trusler før det blir alvor av de.

Lenke til kommentar

Vist det skjer noe . La det skje på skolen . La han banke dritten ut av deg og bank deg helseløs . Så går du til lærerne og problemet er løst. Så har du fått hevn:) ekke verre enn det

 

Ellers kan du bare la han banke deg , så er dere ferdig med det;) iallefall er nok bare tomme trusler for at han skal sette seg i respekt , i forhold til den autoritere personen han er. Så tror han at han er veldi kul siden han ringer og gir deg trusler ;) Kan være at dama eller en kompis ødela mobilen hans og ga deg skylden istede. Fordi dem viste at han ville bli jævli sur og klikke slikt som han gjør no .

 

Ved slike trusler som virker skremmende og reelle på personer, mener jeg uansett at politiet skal kontaktes. Uansett alder. Ingen voldstrusler bør virke mindre alvorlige enn andre. Slik samfunnet ser ut til å ta veien, er det viktig med nulltolleranse for slike trusler før det blir alvor av de.

 

Eller kan du jo gå til politiet som han luringen her sier ;) De har rundt 5 måneders saksbehandlings tid, så ville akkurat ikke giddet å brukt energi på dem

Endret av Vizzy
Lenke til kommentar
IsaachElric, du regner med at alle har en hagle i huset da eller?

har 6 stk her på bruket. TS kan godt låne av meg :)

 

for et useriøst innlegg av meg, eller hva? synes egentlig ikke det jeg. når et par småkriminelle pøbler av noen testosteronsfylte drittunger skal stelle i stand bråk, så synes jeg egentlig det er helt rett å skremme dem litt.

 

slik gjør vi det hvertfall her på landet!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
Vist det skjer noe . La det skje på skolen . La han banke dritten ut av deg og bank deg helseløs . Så går du til lærerne og problemet er løst. Så har du fått hevn:) ekke verre enn det

 

Ellers kan du bare la han banke deg , så er dere ferdig med det;) iallefall er nok bare tomme trusler for at han skal sette seg i respekt , i forhold til den autoritere personen han er. Så tror han at han er veldi kul siden han ringer og gir deg trusler ;) Kan være at dama eller en kompis ødela mobilen hans og ga deg skylden istede. Fordi dem viste at han ville bli jævli sur og klikke slikt som han gjør no .

 

Ved slike trusler som virker skremmende og reelle på personer, mener jeg uansett at politiet skal kontaktes. Uansett alder. Ingen voldstrusler bør virke mindre alvorlige enn andre. Slik samfunnet ser ut til å ta veien, er det viktig med nulltolleranse for slike trusler før det blir alvor av de.

 

Eller kan du jo gå til politiet som han luringen her sier ;) De har rundt 5 måneders saksbehandlings tid, så ville akkurat ikke giddet å brukt energi på dem

 

Denne luringen har nå i alle fall et vagt håp om at slikt kan løses uten vold. Men desverre er det tydeligvis ikke ønskelig av resten av samfunnet, så for all del. Gå bananas med ei hagle eller skrem dritten av han ved å skyte av han kneskålene :roll:

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Illnath_*
Innlegg slettet etter oppfordring fra trådstarter, som bes være mer forsiktig med hva han legger ut.

 

PS: Ikke legg ut hele samtalen igjen, beskriv heller.

 

jeg beklager dette.

 

Jeg er 19, han et år yngre. Saken er at mobiltelefonen til dama hans gikk i stykker under terrordagen. Ho sier at det er jeg som har spruta ho ned med vann, men fakta er at jeg ikke hadde vanngevær, flaske eller noe. Jeg prøver å forklare at det er en veldig dum situasjon, og at han heller bør gå til russestyret og be om en ny telefon. Det hører han ikke på, og truer med det som er. Jeg har også fortalt at jeg går til politiet om han fortsetter å true slik han har gjort, men han hører ikke etter.

 

Jeg ønsker å løse dette på en fredelig måte, fordi jeg skjønner hvorfor han er sint. At han drar det så langt til slagsmål på beviser om at det var en som var "høy og blond" som gjorde det, så gjør det at situasjonen i seg selv er latterlig.

 

Likevel lurer jeg på hva jeg skal foreta meg.

Lenke til kommentar

det går ikke ann å snakke til sånne folk, det ene du kan gjøre er å vente å se hva som skjer å skjer det noe så anmelder du det det andre du kan gjøre er å ta han skikkelig hardt før han tar deg men du virker ikke helt som typen til det så jeg anbefaler deg ikke å prøve.

Endret av abbyjr
Lenke til kommentar

Trusler er en alvorlig ting, uansett om det legges no i det eller ikke.

Jeg syns du skal gå til politiet og melde det. Spes når han ikke tar hintet.

Du har gitt han advarselen, han hører ikke, da kan du gjennomføre det. Han kommer garantert til å tenke seg om neste gang hvis han får polititet på døra. :)

Lenke til kommentar

1. Ring han og ta opptak. Få her bekreftet trusselen

2. Ring dama og hør om hvordan hun har oppfattet det. Kanskje hun har sagt at det er en med blondt hår, så har han tatt avgjørelsen om at det er deg. Se om dere to kanskje kommer til en enighet

3. Hvis 2. ikke løser noe, ring til foreldrene og forklar hva gutten driver med og spill av opptaket. Gjør det klart at du involverer politiet dersom saken ikke blir klarert.

4. Om hverken 2. eller 3. ordner opp i problemet, gå til politiet.

 

Det mener jeg er sikrest. Du kan selvfølgelig ta med deg noen kompiser å banke dritten ut av han, men det kan fort slå tilbake mot deg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...