Gå til innhold

Den lille solbrilletråden


Anbefalte innlegg

Hva synes dere om folk som bruker solbriller når om vinteren?

Nå som det er senhøst/lite snø er det kanskje ikke nok lyst til å forsvare bruken av solbriller, men er vel greit om vinteren.

Skal ikke bruke solbrillene på skolen, da det alltids er en kukk som klarer å slenge noe dritt, men blir nok heller på fritiden.

Er det sol bruker jeg solbriller. Nå står jo sola lavt også så såesielt når man er ute å kjører er det deilig med briller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker nesten solbriller mer på vinteren enn på sommeren. Kanskje litt å ta i siden det uansett er mindre sol på vinteren, men på sommeren er jo sola mest rett over hodet mitt. I bil er man da ikke utsatt for direkte sollys heller. Sitter jeg i solveggen så vil jeg ikke bruke briller, fordi jeg blir veldig fort brun i ansiktet og får fort skille.

 

På vinteren er jo sola stort sett lavere, og man får mye mer direkte sollys. Er det snø, så er det jo virkelig ille uten solbriller noen ganger. Og en kombinasjon av våt vei, snø på sidene og lav sol gjør det jo livsfarlig å kjøre bil uten solbriller. Går man på ski i sterkt sollys er det jo også ganske ille å gå uten solbriller.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+5132

Tror det meste kan passe deg bra. Ville sett på Wayfarer og Clubmaster, det beste er å stikke å se på noen briller.

Du har vel en viss formening om hva som kan passe deg, etter tidligere erfaringer?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg skal kjøpe meg et nytt par briller. Ikke solbriller.

 

Var i en brillebutikk, men de hadde nokså begrenset utvalg. Finnes det noen nettbutikker som har fri frakt og retur slik at man kan prøve flere, tilsvarende suitsupply og heppo?

 

Lurer for øvrig også på om noen har noen anbefalinger. Liker godt nokså runde briller, for eksempel slik som dette:

Global-Bilder-Produktbilder-Briller-Ray-

Men jeg er usikker på om de passer meg. Forsøkte akkurat disse i dag. Mulig jeg prøvde fullstendig feil størrelse, men de virket alt for små. Greiene på sidene som går over ørene var ikke 90 grader. Ble liksom litt "trangt".

Lenke til kommentar

Jeg har Oliver Peoples Riley i 47mm. De er ganske små i størrelsen ja, noe de skal være. Så jeg har bøyd stengene litt slik at de ikke presser inntil hodet. Det er ikke meningen at brillene skal være så veldig store, og Oliver People Rileys største størrelse er 47mm.

 

Tips: Hvis du vil ha en større størrelse kan du gå til Ebay og finne Riley i str 48mm. Dette er da som ofte solbriller, men du kan jo få satt inn glass med styrke ved å sende brillene inn til denne nettsiden f. eks. Koster ikke mer enn litt over 300 kroner.

 

Hvis du vil ha litt mer runde briller enn Riley, så er jo Anglo American 406 fine:

Anglo_American_AA_406_AH_Amber_Havana_1.

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

Jeg har et par runde bilder fra Lindberg, og de passet godt i størrelsen til meg. Hard prøvd en del runde briller som var for smale, men disse passet meg greit.

Ellers er jeg stor fan av å kjøpe i butikk og prøve på briller før jeg kjøper, men tipsene til Rankiz er gode hvis du tør å kjøpe uprøvd på nett.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei! Trenger litt tips på solbriller som passer min hodeform. Har prøvet å se på hodeformer og tips på nettet, men der har det som standard ikke vært noe jeg følte passe til meg. Vanskelig å bedømme sin egen hodeform også (da man er litt subjektiv).

 

Med en hodeform som dette her ca, hva ville passet? Føler det er en blanding av oval og firkantet. Litt rundt i kantene er jeg, men samtidig kanskje sterk kjeve. Vanskelig å si. Vanlige pilot-briller føler jeg ikke er min ting, og kanskje noe mer firkantet passer bedre. Litt lavere/bredere briller. Tips? :)

 

n8kdIUn.png?1?5415

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+5132

Da er vel solbrillesesongen så godt som i gang, ihvertfall på Østlandet. :dribble:

Er storfornøyd med mine Folding Wayfarers, men de kunne godt ha hatt litt mer vinkel som orginalen. De er også litt for tykke når de er klappet sammen, så de er litt ubehagelige å ha i lommen. Vil unngå å ha de i bukselummene, da de bygger så mye ut. Hvor gjør dere av solbrillene deres? Med billige solbriller pleier jeg å la de henge på t-skjorten, men de detter alltid i bakken når jeg bøyer meg ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...