Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gravid med tvillinger og er på jakt etter vakre navn. En gutt og en jente. :)


Gjest Slettet-tqhaLao9

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sandydandy:

Iris, Andrea, Ask og Simon falt i smak. Takk skal du ha! Det er jentenavn jeg sliter mest med, så det er bra dere har noen forslag. :) Jeg har egentlig alltid likt navnet Iben, men jeg var sikker på at det var et guttenavn. Tenkte å kalle barna Iben og Ava en stund, før jeg fant ut at Iben er et jentenavn. :-o Det er fremdeles fint, men nå blir jeg bare forvirret.

Sol er et veldig fint navn! Det er bare ikke så lett å uttale på engelsk. :/ Men jeg har tenkt på å kanskje gi barna to navn hvorav ett er greit på engelsk og det andre kan være mindre internasjonalt (fransk, norsk, indisk - alt ettersom hvor vi bosetter oss). Så jeg skal skrive Sol bak øret :D

 

Jeg har også sett på Iben som et guttenavn, faktisk.

 

Men jeg kan jo nevne at det er veldig mange navn som blir brukt til begge kjønn alt etter hvor man befinner seg i verden. Jeg kan jo nevne Janne (som er et guttenavn blant annet på finsk), Andrea (Andrea Boccelli, feks) og Sol (Sol Campbell er jo en mannlig fotballspiller). Det er jo lurt å ha det i tankene når man bestemmer seg, og spesielt når dere ikke vet hvor dere kommer til å bo.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-tqhaLao9

Hehe, fin kombinasjon. Men man får vel heller kjæresteassosiasjoner enn søskenassosiasjoner av navnene? :p Dessverre! Adam - jord og Eva - liv. Det hadde blitt fint og symbolsk. ;)

 

Sandydandy: Det må jeg huske på, ja. Jeg tror alle navnene på min liste er ganske greie sånn sett. :)

Lenke til kommentar
Ja, enig i det du sier der, hva med Elias som er hebraisk og betyr Jahve min Gud,

 

Elias og Eva?

 

Eller Mathias som betyr gave fra Gud,

nydelig om ungen blir født handikappet, litt av en gave fra guden din

 

hva med Torje eller Helmer til guttenavn?

Endret av Derfern
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-tqhaLao9

Jeg må absolutt ikke ha bibelske navn. :) Jeg er ikke religiøs, men jeg liker mange hebraiske og greske navn. Det er jo fint om navnene passer sammen, så det ikke blir en Jesus og en Gard, men jeg tenker ikke så mye på opprinnelse (som jeg kanskje bør).

 

Og ungen er en "gave fra Gud" til meg uansett handicap. :)

 

 

 

 

 

Har dere et forslag til en fin sammensetning?

Endret av Slettet-tqhaLao9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...