Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gravid med tvillinger og er på jakt etter vakre navn. En gutt og en jente. :)


Gjest Slettet-tqhaLao9

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-tqhaLao9

Takk for forslag!

 

Dessverre er de fleste av navnene vanskelige å uttale på engelsk. ;) Men de er OK ellers.

 

 

Haha, du har et godt poeng. Det er synd det er et så kjent navn, for det er veldig pent.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-tqhaLao9

Jeg har aldri sett noen skrive Matias med H, jeg. :roll: Og Karoline blir litt for søtt for meg. Men takk for forslaget, Aluxez! :)

 

Hva synes dere om kombinasjonene:

Endret av Slettet-tqhaLao9
Lenke til kommentar
Faxfin: Maria er et av favorittnavnene mine også. :) De andre har jeg ikke så mye til overs for (bortsett fra Ida, som er et gammelt og søtt navn, men det er litt for vanlig blitt). Maria er vel også vanlig, men det er et klassisk navn som ikke er sånn VELDIG populært i perioder. Jeg vil ikke at ungen min skal dele navn med fem andre barn på kullet sitt på skolen.

 

 

DSG: Eirik er kjempefint, men det høres ikke helt bra ut på engelsk. :/

 

Om jeg hadde bestemt meg for å bosette meg i Norge fast, for alltid, ville Eirik, Håkon og Øyvind også vært med på listen, sammen med Anders, Storm, Ulv, Bjørn, Anton, Ludvik og Mattis. :) Det er fine navn, det!

 

Eirik?

 

E-R-I-K (Hello my name is Eric)

Lenke til kommentar

Er du imot dobbeltnavn? Hvis ikke kan kanskje Sol være et forslag til jentenavn?

Jeg heter det selv (Sol Andrea, riktignok), og liker det veldig godt, men kunne ikke tenkt meg å hete bare det alene :)

 

Ellers:

 

Iris

Ingeborg

Toril

Frøya

Marta

Andrea

 

 

Ask

Simon

 

 

Eeh..jeg trodde jeg hadde flere guttenavn på lager, men tydeligvis ikke. Tok heller ikke så veldig hensyn til det med engelsk uttale, ettersom det godt kan hende du kommer på modifikasjoner som passer selv om jeg ikke gjør det:)

 

Og gratulerer!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-tqhaLao9

DSG: Og det synes jeg ikke er veldig pent. ;) Men klart, det funker.. Eirik er et mye penere navn enn Erik/Eric, synes jeg.

 

 

 

 

 

Link? Det er fint ... Veldig annerledes, men fint. :) Zelda/Pokemon og Matrix?

Endret av Slettet-tqhaLao9
Lenke til kommentar

Jeg må bare først si at jeg har et heller dårlig forhold til dobbelnavn, jeg har mange i familien som har det, og erfaringen min med det er at det ofte blir brukt for å legge trykk på navnet når mor/far er mindre fornøyd med barnet og lignende. Jeg har et søskenbarn som krymper seg hver gang tante bruker mellomnavnet hans, fordi han sjelden har hørt det i en positiv sammenheng.

 

Ellers syns jeg navn er "sterkere" når det er enkelnavn, men jeg mener også at det er for mange med tvillinger som har dobbelnavn på begge om de først har det, og jeg syns ikke nødvendigvis det er et must.

 

Ellers tror jeg Ava kan stå helt fint for seg selv, litt mer usikker på Jakob. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...